Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Graviditet og fødsel

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 15-09-2014, 22:12
Balanse sin avatar
Balanse Balanse er offline
Junior Member

Medlem siden: Mar 2014
Sted: Vestfold
Meldinger: 14
Balanse is on a distinguished road
Standard Blessingway, velsignelse av magen og moren

Jeg har faktisk bodd i California, men en amerikansk babyshower er ikke noe for meg. Jeg planlegger i steden å ha en såkalt "blessingway", som er en velsignelse av den kommende moren. Det å bli mor for første gang er en stor livsovergang i mange kulturelle tradisjoner, hvor den gravide æres av andre kvinner (mødre).

Har invitert mine nærmeste venninner, mamma´n min og en holistisk ritualleder til å holde en slik seremoni. Vi skal brenne gamle ting på bålet, male en lotusblomst med henna-farge på magen min, synge og danse med vakker musikk, lese fine og oppløftende tekster. Jeg vil holde en takketale til moren min, som ga meg livet, og det blir et felles måltid hvor gjestene tar med noe til bordet.

Har bedt gjestene om å ta med seg en perle eller krystall med hull som kan knyttes til et armbånd som jeg bærer på meg når jeg skal føde. Damene kan si sine gode ønsker for en vellykket fødsel og gi meg positiv energi med på veien når jeg skal inn i det ukjente. Føler at dette blir en fin måte å starte denne utviklingsreisen på for meg

Er det noen her som har hatt en blessingway og vil dele deres innhold?
Gammel 15-09-2014, 22:27
Aurora Borealis sin avatar
Aurora Borealis Aurora Borealis er offline
Senior Member

Medlem siden: May 2006
Sted: Der nordlyset er
Meldinger: 2,594
Aurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond repute
Standard

Jeg har aldri hørt om dette før, er det vanlig i USA? Og hva er babyshower?? *nysgjerrig*

To store, fire små og en minibuss
Svar med sitat
Gammel 16-09-2014, 09:16
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Første gang jeg har hørt om blessingway. Hvor kommer det fra?

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Gammel 16-09-2014, 21:58
Alexandra sin avatar
Alexandra Alexandra er offline
Senior Member

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 2,258
Alexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond repute
Standard

babyshower er når en venninne av deg inviterer deg og mange andre venninner - og alle har med seg gaver til babyen som skal komme. Praktisk - for da får man mange ting i hus, men uvant her i Norge. Vi har med gavene når babyen er kommet.

Det ritualet høres nydelig ut. Det nærmer seg nå.
Gammel 17-09-2014, 09:48
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Enig med Alexandra altså. Det ritualet høres nydelig ut. Skulle ønske jeg hadde gjort det med mine, en hyllest til livet og kvinnen og barnet.

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 12:38.

HOVEDSIDER