Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Om bæring > Bæring

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 03-03-2015, 22:30
Vamamma sin avatar
Vamamma Vamamma er offline
Senior Member

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,139
Vamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond repute
Standard Noe nytt på bærefronten?

Hjelp, det føles uvandt å skulle spørre om råd her inne igjen .

Etter å ha båret begge de to eldste mye, har vi en god del bæretøy allerede. Vi har Maya Pouch (nesten ikke brukt), Maya ringslynge (lite brukt), 2 Moby elastiske sjal, 1 MeiTai, og Ergo (er på vår 3. ).

Jeg kunne kanskje tenkt meg et elastisk sjal til. Både fordi de to vi har er litt utvaskede og fordi jeg lurer på om de er litt varme til baby født midt på sommeren. Jeg har elsket Moby'ene mine, så gleder meg til å bruke dem igjen. Men, noen som har forslag til andre elastiske sjal? Er de i tilfelle bedre egnet på sommerstid?

Kunne også gjerne tenkt meg et Ergo-lignende bæretøy til, etterhvert som babyen blir større. Vi har vært veldig fornøyd med Ergo også, både jeg og mannen. Men, er det noen andre typer som har kommet på markedet de siste 4-5 årene, som er enda bedre?
Gammel 05-03-2015, 09:32
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Jeg er veldig dårlig på merker, men husker vi brukte elastisk på nr to som er født i juni. Men jeg vet egentlig ikke om det hadde vært noen forskjell i forhold til vevd sjal, for da nr tre kom brukte jeg så og si bare vevd, med unntak av helt på begynnelsen. Jeg tenker at det går litt på hva man foretrekker selv, jeg synes vevd er best så endte med det. Hva slags merker det var vet jeg ikke....
Vi har også brukt manducaer, og er super-fornøyde med den. Den har glidelås på ryggen som kan åpnes når barnet blir eldre, slik at manducaen får et lengre ryggstykke og dermed sitter godt også på større barn.

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Medlemmer som liker petunia sin Post:
Vamamma (05-03-2015)
Gammel 05-03-2015, 22:21
Vamamma sin avatar
Senior Member

Vamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond repute
Standard

Takk for svar .

Jeg har forsåvidt ønsket med et vevd sjal helt siden førstemann, men aldri kommer meg så langt. Men husker jo at elastisk etterhvert blir tungt. Kanskje jeg heller skulle satse på å bruke de to elastiske jeg har så lenge det føles greit. Og så kjøpe et vevd til etterhvert som babyen blir litt større. Det er lettere å bære med vevd enn elastisk sjal etterhvert, ikke sant, siden det ikke ''strekker seg'' med babyens vekt?
Gammel 06-03-2015, 19:03
petunia sin avatar
Senior Member

petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Vamamma Vis post
Det er lettere å bære med vevd enn elastisk sjal etterhvert, ikke sant, siden det ikke ''strekker seg'' med babyens vekt?
Jo, jeg tenker i alle fall det. Foretrekker vevd selv. Det høres ut som en veldig god ide å heller kjøpe når babyen er kommet, og du har kjent litt på behovet

Når er terminen forresten?

Svar med sitat
Medlemmer som liker petunia sin Post:
Vamamma (08-03-2015)
Gammel 08-03-2015, 00:14
Vamamma sin avatar
Senior Member

Standard

Termin er 11. juli .
petunia (08-03-2015)
Gammel 08-03-2015, 14:17
petunia sin avatar
Senior Member

Standard

Over halvveis altså. Så spennende. Håper alt går fint med deg☺

Svar med sitat
Gammel 13-03-2015, 09:25
Alexandra sin avatar
Alexandra Alexandra er offline
Senior Member

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 2,258
Alexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond repute
Standard

Datteren min som venter nummer to i april og ønsker seg Caboo sjal. Ser nå at det er en type elastisk sjal, så kanskje det blir for varmt for dere? Selv bar jeg i slynge, men da bør barnet være kanskje to månender først. Datteren min får nummer to bare 14 måender etter nummer en, så for henne vil det være veldig bra å kunne bære så tidlig som mulig.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:06.

HOVEDSIDER