Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Graviditet og fødsel

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-01-2014, 11:48
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

Med tanke på økonomi, så skjønner jeg så klart at prisen stopper enkelte. I vår situasjon nå hadde vi ikke hatt råd til å ta av "dagligmidler", men jeg hadde tatt opp lån for å få hjemmefødsel. Rett og slett Ville bare nevne det.

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Medlemmer som liker fjummsi sin Post:
petunia (10-01-2014)
Gammel 10-01-2014, 22:13
elma sin avatar
elma elma er offline
Senior Member

Medlem siden: Jan 2012
Meldinger: 247
elma will become famous soon enough
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Nselk Vis post
På farten ut, bare skummer gjennom forumet, og måtte si

Gratulerer!!!
Tusen takk Nselk

Sitat:
Opprinnelig postet av fjummsi Vis post
Med tanke på økonomi, så skjønner jeg så klart at prisen stopper enkelte. I vår situasjon nå hadde vi ikke hatt råd til å ta av "dagligmidler", men jeg hadde tatt opp lån for å få hjemmefødsel. Rett og slett Ville bare nevne det.
Det er interessant fjummsi, det sier mye om hvor bra det er
Svar med sitat
Gammel 11-01-2014, 11:50
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Og jeg er helt enig med Fjummsi! Ville tatt opp lån eller lånt av foreldre eller liknende for å få føde hjemme om jeg trengte penger

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Gammel 11-01-2014, 22:07
elma sin avatar
elma elma er offline
Senior Member

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av petunia Vis post
Og jeg er helt enig med Fjummsi! Ville tatt opp lån eller lånt av foreldre eller liknende for å få føde hjemme om jeg trengte penger
Takk for info Merker jeg blir mer og mer sikker på at jeg ønsker det. Har noen sparepenger som jeg egentlig sparer til noe annet, som jeg kan bruke, også spørre om forskudd på bursdagsgave + refusjonen man får fra Helfo, da burde det gå.
Tenker iallefall jeg tar en telefon til hjemmejordmoren til uka
Svar med sitat
Følgende 2 medlemmer liker elma sin post:
Ingrid (12-01-2014), petunia (11-01-2014)
Gammel 11-01-2014, 22:14
Belladonna sin avatar
Belladonna Belladonna er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Trøndelag
Meldinger: 8,169
Belladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond repute
Standard

Gratulerer så mye med spiren!!

Lillegutt jan -04
Lillebror apr -06
Mini okt -10
Svar med sitat
Gammel 11-01-2014, 23:13
elma sin avatar
elma elma er offline
Senior Member

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Belladonna Vis post
Gratulerer så mye med spiren!!
Tusen takk Belladonna
Svar med sitat
Gammel 12-01-2014, 19:31
Kivi sin avatar
Kivi Kivi er offline
Moderator

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 8,218
Kivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond repute
Standard

Du kan jo også lese deg opp på uassistert fødsel, uten at jeg vil direkte anbefale det, eller bli saksøkt for det..men jordmoren sa faktisk til meg etterpå at jeg kunne jo bare latt han komme hjemme... Men det er lett å være etterpåklok. De på sykehuset sa også i ettertid at de kunne jo ha kommet ut til meg... Men alt skjedde så fort og mannen sto og trippet og ville ha meg i bilen så jeg tok sats mellom to tette rier. Ti minutter lengre kjøretur og det ville blitt bilfødsel. Så ikke så rart kanskje at jeg i etterpåklokskapens navn kan si at jeg burde blitt hjemme og klart meg uten jordmor, som aldri ville ha rukket frem likevel.

Det heter seg visst at man flytter ikke ei ku som er i fødsel. Mennesker er det visst greit å flytte på...

Sist endret av Kivi; 12-01-2014 kl 19:39
Svar med sitat
Medlemmer som liker Kivi sin Post:
petunia (13-01-2014)
Gammel 12-01-2014, 22:07
elma sin avatar
elma elma er offline
Senior Member

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Kivi Vis post
Du kan jo også lese deg opp på uassistert fødsel, uten at jeg vil direkte anbefale det, eller bli saksøkt for det..men jordmoren sa faktisk til meg etterpå at jeg kunne jo bare latt han komme hjemme... Men det er lett å være etterpåklok. De på sykehuset sa også i ettertid at de kunne jo ha kommet ut til meg... Men alt skjedde så fort og mannen sto og trippet og ville ha meg i bilen så jeg tok sats mellom to tette rier. Ti minutter lengre kjøretur og det ville blitt bilfødsel. Så ikke så rart kanskje at jeg i etterpåklokskapens navn kan si at jeg burde blitt hjemme og klart meg uten jordmor, som aldri ville ha rukket frem likevel.

Det heter seg visst at man flytter ikke ei ku som er i fødsel. Mennesker er det visst greit å flytte på...
Godt du slapp å føde i bilen! Noen ganger hadde det nok vært best å bare bli hjemme ja, enklerer å se i ettertid. Takk for tips, men jeg liker å kunne planlegge og føler det vil være mer ro over det da. Liker også det at man blir kjent med jordmoren på en annen måte en man normalt ellers vil bli. Det er absolutt noe i det siste du sier der!
Svar med sitat
Medlemmer som liker elma sin Post:
petunia (13-01-2014)
Gammel 13-01-2014, 00:27
Vamamma sin avatar
Vamamma Vamamma er offline
Senior Member

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,139
Vamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond repute
Standard

Gratulerer så masse!! Så koselig .

Har ingen erfaring med hjemmefødsel jeg kan dele, men det blir spennende å høre hva dere bestemmer dere for. Lykke til med valget! .
Gammel 13-01-2014, 22:16
elma sin avatar
elma elma er offline
Senior Member

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Vamamma Vis post
Gratulerer så masse!! Så koselig .

Har ingen erfaring med hjemmefødsel jeg kan dele, men det blir spennende å høre hva dere bestemmer dere for. Lykke til med valget! .
Tusen takk
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:08.

HOVEDSIDER