Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Graviditet og fødsel

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 26-02-2013, 14:03
Kivi sin avatar
Kivi Kivi er offline
Moderator

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 8,218
Kivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Hildeborg Vis post
Sitt på huk!

Bedrer blodsirkulasjonen i underlivet, strekker huden der nede og gjør deg mer utholdende hvis du ønsker å føde på huk eller i hvert fall tilbringe deler av fødselsprosessen på huk (bra av masse grunner). Sitt på huk når du ser på TV, eller når du leker med ungene på gulvet - litt hver dag!
Signerer! Anbefalt yogastilling for gravide er det også!
Du kan lene deg mot en vegg eller noe om det er ubehagelig å sitte uten støtte.

Jeg hadde en gravideyoga cd med den stillingen inkludert, men jeg har gitt den bort. Tror den rett og slett het yoga for gravide. Veldig enkle øvelser. Nettopp tilpasset gravide..

Og som jeg har reklamert med før - hypnobabies er supert, også om du ikke vil dedikere deg hundre prosent. Bare å høre på cd-ene en times tid hver dag når ungene er på skolen for eksempel kan utgjøre en stor forskjell. Jeg har solgt mitt videre..
Gammel 26-02-2013, 14:09
Kivi sin avatar
Kivi Kivi er offline
Moderator

Kivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond repute
Standard

Denne cd'en hadde jeg: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/mob...oduktId=138887
Nselk (26-02-2013)
Gammel 26-02-2013, 14:46
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Hildeborg Vis post
Sitt på huk!
Skal prøve, men magen er litt i veien, og bekkenet trøbler - får vondt bare av å sitte på kontorstol over litt tid...

Sitat:
Opprinnelig postet av Kivi Vis post
Og som jeg har reklamert med før - hypnobabies er supert, også om du ikke vil dedikere deg hundre prosent. Bare å høre på cd-ene en times tid hver dag når ungene er på skolen for eksempel kan utgjøre en stor forskjell. Jeg har solgt mitt videre..
Jeg får muligens låne den av Petunia, og skal da lytte til den! (jeg kommer ikke til å bestille den selv...) Takk for gravid-yoga-cd-tips - tror jammen jeg skal bestille den!
Gammel 26-02-2013, 15:27
CarinaNV CarinaNV er offline
Senior Member

Meldinger: 5,369
CarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond reputeCarinaNV has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Nselk Vis post
Skal prøve, men magen er litt i veien, og bekkenet trøbler - får vondt bare av å sitte på kontorstol over litt tid...

du ska ha magen mellan benen, Lite som en frosk...
Kivi (26-02-2013), Nselk (27-02-2013)
Gammel 26-02-2013, 17:53
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

Squat position! Det er litt uvant de første gangene, men egentlig innmari behagelig etter en stund:

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Følgende 4 medlemmer liker fjummsi sin post:
CarinaNV (26-02-2013), Lys (26-02-2013), Nselk (27-02-2013), petunia (26-02-2013)
Gammel 26-02-2013, 17:54
Kivi sin avatar
Kivi Kivi er offline
Moderator

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av CarinaNV Vis post
du ska ha magen mellan benen, Lite som en frosk...
google f.eks. dette, Nselk: yoga postures pregnancy squatting
Nselk (27-02-2013)
Gammel 26-02-2013, 17:54
Kivi sin avatar
Kivi Kivi er offline
Moderator

Standard

..og der posta fjummsi samtidig.
fjummsi (26-02-2013)
Gammel 27-02-2013, 00:00
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Å dæven... Skal jeg liksom få til det? Nei, seriøst - jeg skal jammen prøve!
Gammel 27-02-2013, 01:00
Gyda sin avatar
Gyda Gyda er offline
Moderator

Sted: Jæren
Meldinger: 7,955
Gyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond repute
Standard

Squatting skal vel etter hvert hjelpe babyen til å komme i riktig leie også, så det er bare å sette i gang
Nselk (27-02-2013)
Gammel 27-02-2013, 08:27
Kivi sin avatar
Kivi Kivi er offline
Moderator

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gyda Vis post
Squatting skal vel etter hvert hjelpe babyen til å komme i riktig leie også, så det er bare å sette i gang
Jeg squatta mye særlig i de to siste svangerskapene. Hodet til babyene festet seg godt og jordmor mente det kunne være pga den øvelsen. I første svangerskap Var hodet bare "knapt" festet og jeg squatta mye mindre. Med andre ord Mye statistikk som under underbygger dette.
Hildeborg (27-02-2013), Nselk (27-02-2013)
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 00:09.

HOVEDSIDER