Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Graviditet og fødsel

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 01-10-2012, 18:22
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard hvor gjøre av barna?

Hvor har dere gjort av barna ved hjemmefødsel? Jeg ønsker ikke å ha dem der, de må gjerne være utenfor å leke el., men jeg vil ha fred og ro inne. Men så tenkte jeg; hva om fødselen skjer om natta. Regner ikke med det er særlig populært å bli hentet da. Og hva om de våkner av at jeg hyler eller noe? Kanskje det er best å ha noen i huset som kan sove der...men det ønsker jeg heller ikke, vil egentlig bare ha ro og fred fra andre mennesker... Hvordan har dere hjemmefødere gjort det med barna under deres fødsler?

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Gammel 01-10-2012, 19:00
Bonsky sin avatar
Bonsky Bonsky er offline
Senior Member

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 1,136
Bonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant future
Standard

Ehhh - de satt og så på film i stua like ved... Mend et var jo ikke helt planlagt da - pappaen var mest med de, og med meg akkurat da han kom ut bare. Og jeg er ikke stille altså, og min da 6-åring som hadde hatt fødselsangst av uviss grunn lenge, fikk faktsik mindre fødselsangst av at jeg gikk rundt her og skapte meg..

(Besteforeldrene var på veg, men de rakk ikke frem, vi hadde jo strengt tatt tenkt oss på sykehuset, i vehrtfall hadde mannen min det - og jeg trodde litt jeg måtte siden jeg brukte så lang tid og hadde trengt hjelp flere ganger..)
Svar med sitat
Gammel 01-10-2012, 23:31
Gyda sin avatar
Gyda Gyda er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Jæren
Meldinger: 7,955
Gyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond repute
Standard

Må vel innrømme at vi ikke hadde de helt store planene klare. Men min mor var her, og planen var vel at om det skjedde noe på dagtid skulle/kunne hun ta dem med seg ut eller noe om det var behov for det.

Enden her ble jo at ting skjedde etter leggetid, ting gikk fort, jordmor rakk ikke fram og mor var med og tok imot sammen med mannen min. Der og da brydde jeg meg katten om hverken at jordmor ikke hadde kommet, og at min mor - som hverken jeg eller hun hadde tenkt skulle ha noen aktiv rolle - ble svært deltagende.
Gammel 02-10-2012, 19:56
petunia sin avatar
Senior Member

petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Hm, ja, det er ikke så greit å planlegge... man vet jo ikke når det skjer! Jeg tror jeg bare må innstille meg på at ting løser seg stort sett veldig greit Får prate litt med barna på forhånd, om hvordan jeg ønsker å ha det, og hvordan en fødsel er. Nå gleder jeg meg så utrolig til å hilse på dette nye lille vesenet Syv uker igjen...

Svar med sitat
Medlemmer som liker petunia sin Post:
Bonsky (03-10-2012)
Gammel 03-10-2012, 11:19
Hildeborg sin avatar
Hildeborg Hildeborg er offline
Senior Member

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 2,638
Hildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond repute
Standard

Jenta vår var tre år gammel, og min mamma kom og skulle være barnevakt. Fødselen begynte på natta, og vi fikk ikke tak i mamma... Så når hun våkna fikk hun frokost av pappaen sin og ble satt foran TVen. Tror jeg. Så kom til slutt mammaen min, og hun fulgte til barnehagen. Da hadde jordmødrene kommet også, og jenta mi uttrykte tilfredshet over at jeg hadde noen til å passe på meg :-)

Da hun kom hjem fra barnehagen og en is på café med mamma, hadde lillebroren hennes kommet. I ettertid har hun sagt at hun syntes det var dumt å være i barnehagen, at hun heller ville vært sammen med oss. Og det kunne hun egentlig vært, tror ikke det hadde vært noe problem (selv om jeg bråker når jeg føder ). Men siden det var første hjemmefødsel så syntes vi det var greiest sånn.
Gammel 03-10-2012, 17:51
petunia sin avatar
Senior Member

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Hildeborg Vis post
(selv om jeg bråker når jeg føder ).
Da er vi to

Ja, det er jo aldri sikkert når ting skjer, om det er om natta så kan jeg håpe de ikke våkner av lyder fra meg...håper bare ikke det stresser meg opp at jeg tenker på ikke å vekke noen....om det er på dagen er ting enklere. Men uansett er jo pappaen der!

Svar med sitat
Gammel 04-10-2012, 08:27
Bonsky sin avatar
Bonsky Bonsky er offline
Senior Member

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 1,136
Bonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant future
Standard

Ha ha ha - det stresser deg nok ikke så lenge.. Jeg tenkte på det da jeg begynte, begynte på morgenen før folk hadde våknet. meeen - det tok ikke veeeldig lang tid før jeg ga rimelig blanke i omd e hørte meg til månene altså (det var i grunnen da jeg etterhvert tenkte det kanskje var lurt å reise til sykehuset likevel, i stedenfor å gå her og brøle hele dagen. jeg trodde jod et kom til å ta superlang tid... )
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:24.

HOVEDSIDER