Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Graviditet og fødsel

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23-06-2012, 11:14
Gyda sin avatar
Gyda Gyda er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Jæren
Meldinger: 7,955
Gyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond repute
Standard

Å, denne tråden har gått med hus forbi tidligere!

Så spennende med ul til uka! Og spennede å vite kjønn! Synes Ingrid hadde gode navneforslag.

Liker Viljar veldig godt, og synes det passer godt med de to andre. Og Olve synes jeg også er fint.

Lykke til på UL!

Og så bra at det greit lar seg gjøre å jobbe nok til at pappaen får rett på permisjon. Er verdifull tid å få sammen etter hvert!
Hva jobber du med? Tipper helsevesen siden det høres ut som det er enkelt å få litt jobb nå og da.
Gammel 23-06-2012, 14:57
Sally sin avatar
Sally Sally er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 6,171
Sally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond repute
Standard

Så spennende! Masse lykke til på UL
Gammel 23-06-2012, 20:32
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gyda Vis post

Og så bra at det greit lar seg gjøre å jobbe nok til at pappaen får rett på permisjon. Er verdifull tid å få sammen etter hvert!
Hva jobber du med? Tipper helsevesen siden det høres ut som det er enkelt å få litt jobb nå og da.
Ja, skal nok klare å jobbe nok. Det tilsvarer i gjennomsnitt en inntekt på ca 3500 i mnd.
Jeg jobber på en ungdomsklubb, men med ungdommer med spesielle behov. Er fullstendig ufaglært på området, min utdannelse er fra Blindern, samt alternativ terapier. Men jeg trives nå godt med disse ungommene da, og får møte mange fler i sommer, da vi skal på ulike turer sammen!

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Gammel 27-06-2012, 19:14
petunia sin avatar
Senior Member

petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Ultralyden i dag gikk fint! Jeg hadde nesten ikke rukket tenke tanken på at ting ikke var fint, men, uansett; alt så bra ut så langt hun kunne se. Var litt kjedelig at pappaen satt på gangen med ungene, vi hadde ikke fått skaffet barnevakt. Men de fikk komme inn to min på slutten. Men da fikk hun ikke et godt bilde av babyen, og i tillegg ble H utålmodig og ville ut og da måtte pappaen se til han selvfølgelig, jeg lå jo på benken. E satt stille på stolen, og fikk presentert alle fire i familien vår med for-, mellom-, og etternavn (han er veldig glad i å snakke med voksne...).
Helt fantastisk å se dette nye livet som vokser i meg! Synes nesten det var mer fantastisk nå enn de andre ultralydene. Første gang var uvirkelig, andre var jeg sliten...de var jo fine de ultralydene og, men denne gangen var det som om jeg forsto litt mer hva det egentlig var jeg så; barnet vårt!

Svar med sitat
Gammel 27-06-2012, 20:38
Gyda sin avatar
Gyda Gyda er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Jæren
Meldinger: 7,955
Gyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond repute
Standard

Så godt å høre at alt er godt!

Og UL kan være en skikkelig flott opplevelse, ja!
Gammel 27-06-2012, 21:19
Sally sin avatar
Sally Sally er offline
Senior Member

Sally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond repute
Standard

Gratulerer med vel overstått UL! Ja, ultralyd er fantastisk og litt uvirkelig! Er det virkelig et lite menneske som svømmer der inne i magen? Det er virkelig helt magisk!

Så dere kjønn?
Gammel 27-06-2012, 21:30
petunia sin avatar
Senior Member

Standard

Vi så kjønn. Dvs hva hun trodde det var, stemte med hva jeg tenkte det var. Men hun var ikke sikker. Men jeg føler meg ikke komfortabel med å fortelle det enda. Kanskje det endrer seg. Jeg har alltid hatt en motforestilling mot å vite kjønn ved ul, vi valgte på våre to første ikke å vite. Denne gangen valgte vi å vite, men jeg merker jeg ikke har lyst til at andre skal vite det enda. Det holder liksom at de vet at jeg skal snart bli mamma til en ny baby, en av verdens tre mest fantastiske barn Klarer ikke forklare det bedre, det er bare en sterk følelse for meg at de skal være baby inni magen, ikke gutt eller jente, og da forholder jeg meg til den

Svar med sitat
Gammel 27-06-2012, 22:48
Sally sin avatar
Sally Sally er offline
Senior Member

Standard

Jeg forstår hva du mener. Når er terminen, forresten?
Gammel 27-06-2012, 23:23
Ingrid sin avatar
Ingrid Ingrid er offline
Moderator

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 10,022
Ingrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av petunia Vis post
Første gang var uvirkelig, andre var jeg sliten...de var jo fine de ultralydene og, men denne gangen var det som om jeg forsto litt mer hva det egentlig var jeg så; barnet vårt!

:

When you accept what is, what is changes.
Svar med sitat
Gammel 16-07-2012, 11:50
petunia sin avatar
Senior Member

Standard

Nå er jeg virkelig i hundre! Jeg er så lykkelig! Vi har hatt besøk av verdens skjønneste jordmor, og vi har bestemt oss for å planlegge for hjemmefødsel! Nå er jeg helt gira, og kjenner at jeg gleder meg noe helt utrolig! Jeg kjenner en helt ny trygghet, og en lettelse over å (forhåpentlig, satser jo på at det blir, at ikke jm blir syk eller noe!) slippe å dra inn til sykehuset med bil, og å skulle forholde seg til sykehus i en sånn intim situasjon. Tenk at jeg skal føde hjemme, jeg smiler av tanken Og min skeptiske mann ble etterhvert svært så ivrig, han måtte til og med spille noen lystige toner på pianoet da jordmoren hadde dradd -og han kan ikke spille piano en gang Så nå går vi her hjemme og kjenner på en ny spenning -tror vi gleder oss masse begge to, ja egentlig tror jeg babyen gleder seg også!

Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:24.

HOVEDSIDER