Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Graviditet og fødsel

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 03-04-2013, 20:45
elma sin avatar
elma elma er offline
Senior Member

Medlem siden: Jan 2012
Meldinger: 247
elma will become famous soon enough
Standard Kosttilskudd under graviditet

Vi tenker snart å begynne å prøve på en til, eller tanken har vært der lenge, men nå er altså tiden snart inne føler vi

Det tok rett under ett halv år forrige gang, så kan jo hende det ikke klaffer med en gang nå heller, men som forberedelse har jeg alt begynt på Folat. Så tenker jeg tilbake på da jeg var gravid forrige gang, da tok jeg dette de tre første mnd:
http://www.apotek1.no/produkter/life...psler-816927p#
Begynte å tenke på det og lurer bare på hva dere andre har gjort ift kosttilskudd under graviditet? Hva tenker dere om det kosttilskuddet, er det noe som lønner seg eller er det produsentene som tjener penger på det. Vi vordende mødre vil jo gjøre alt for at barnet har det så optimalt så mulig der inne
Det kommer jo sikkert også an på hvor flink man er til å få i seg ting gjennom mat også, jeg er nok ikke den flinkeste til å spise fisk for eksempel (skal prøve å bli flinkere )
Svar med sitat
Gammel 03-04-2013, 21:06
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Så spennende! Lykke til med prøving

Jeg har tatt olje under graviditet, og jerntilskudd for jeg var litt jernfattig. Og magnesium mot kramper i leggene. Det er vel det såvidt jeg husker. Men multivitamin kan vel ikke skade det heller... Etter graviditet har jeg tatt hårmineralanalyse, for å sjekke vitamin og mineralstatus i kroppen, og deretter kjøpt inn 3 måneders vit og mineralkur for å bygge meg opp.

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Gammel 03-04-2013, 21:13
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

Jeg har tatt omega tre og multivitaminer med folat, og litt jern da jeg gikk med Petter fordi jernlagrene var veldig lave. Og magnesium på slutten med gutta pga. leggkramper.

Jeg tenker at det er kjekt både for meg og babyen at jeg ikke "går tom" for noe under svangerskapet eller rett etterpå. Det er slitsomt å ha mangler, og i tillegg til graviditet/barseltid blir det ekstra slitsomt

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Gammel 03-04-2013, 21:39
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Jeg tok folat og bidronning-gele (fertilitetsøkende, visstnok...) før jeg ble gravid, og fortsatte med folat til ca rundt 14 uker på vei. I tillegg har jeg gått på Multivitaminer hele tiden. Jeg tar også tran når jeg husker på det. Siste ukene har jeg gått på stor dose jern, fordi jeg hadde/har svært lavt jerninnhold, og jeg tar magnesium mot uro og kramper i leggene.
Gammel 03-04-2013, 22:10
elma sin avatar
elma elma er offline
Senior Member

Standard

Takk Petunia og takk for svar dere Da høres det lurt ut å gå for det kosttilskuddet jeg linket til denne gangen også. Den har omega 3 også

Lurt det du sier mtp etter fødsel Petunia, det meste går jo til babyen så sikkert greit å få fylt opp igjen diverse etterpå.

Hmm, bidronning-gele må jeg sjekke ut Nselk
Svar med sitat
Gammel 03-04-2013, 22:27
Ingrid sin avatar
Ingrid Ingrid er offline
Moderator

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 10,022
Ingrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av elma Vis post
Vi tenker snart å begynne å prøve på en til, eller tanken har vært der lenge, men nå er altså tiden snart inne føler vi

Så spennende!

When you accept what is, what is changes.
Svar med sitat
Gammel 04-04-2013, 08:59
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av elma Vis post
Takk Petunia og takk for svar dere
Gleder meg til å følge med deg om du vil dele Håper det går som dere ønsker

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Gammel 04-04-2013, 16:37
Belladonna sin avatar
Belladonna Belladonna er offline
Moderator

Sted: Trøndelag
Meldinger: 8,169
Belladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond repute
Standard

Så spennende med prøving!!! Ønsker dere masse lykke til, og håper det klaffer raskt

Jeg husker ikke helt, men jeg tok iallefall folat og multivitamin. Tror jeg tok tran og magnesium også (eller, iallefall i teorien... )

Lillegutt jan -04
Lillebror apr -06
Mini okt -10
Svar med sitat
Gammel 08-04-2013, 20:44
elma sin avatar
elma elma er offline
Senior Member

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Ingrid Vis post

Så spennende!
Ja, nesten for spennende

Sitat:
Opprinnelig postet av petunia Vis post
Gleder meg til å følge med deg om du vil dele Håper det går som dere ønsker
Tusen takk, bare koselig å kunne dele

Sitat:
Opprinnelig postet av Belladonna Vis post
Så spennende med prøving!!! Ønsker dere masse lykke til, og håper det klaffer raskt

Jeg husker ikke helt, men jeg tok iallefall folat og multivitamin. Tror jeg tok tran og magnesium også (eller, iallefall i teorien... )
Tusen takk
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:07.

HOVEDSIDER