Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Generelt om tilknytningsomsorg > Tilknytningsteorien

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18-12-2011, 09:43
Bonsky sin avatar
Bonsky Bonsky er offline
Senior Member

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 1,136
Bonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant future
Standard

Jeg har ingen regler i "min" tio jeg... Men så fant jeg også ut hvordan jeg ville ha det lenge før jeg fant tio, og dermed har jeg aldri tenkt over regler og ikke regler..... Jeg har barnevogn, og det hender den er i bruk - noen ganger soves det i den, spes om vi er ute om vinteren. Og noen ganger sitter barna i den av samme grunn. Av og til på byturer også. Jeg synes ikke det er noe galt jeg, om barna liker det....

Dessuten bærer jeg nesten ikke i bæretøy, kun i armene. Har også bæreseler, men de brukes mest når jeg skal noe - gå tur, ordne med hester, gå på museum (om de ikke vil gå) osv... (Brukte masse babybjørn og jeg, med de to eldste - men jeg visste jo da også at det ikke var bra å bære de for mye i det. Så inne og sånn brukte jeg en såkalt kangas fra Afrika vi knøt de på ryggen med).

Ha barnet i egen seng er bare sååå naturlig for meg - kunne aldri tenkt meg noe anderledes, Det gjorde vi faktisk med eldste også, helt til for mange av mine "forståsegpå" venninder blandet seg inn og fikk overbevist om skrikekur og egen seng....

Og anti skrikekur er ingen regel altså!!! Det har vi smertefullt prøvd, og gjør det aldri igjen!!!!

Og ellers er tio for meg bare å få lov til å følge morsinnstinktet mitt uten at noen mener at "det kan man ikke gjøre for da blir barnet bortskjemt" elelr noe i den duren...

Sist endret av Bonsky; 18-12-2011 kl 09:48
Svar med sitat
Gammel 19-12-2011, 00:57
Sally sin avatar
Sally Sally er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 6,171
Sally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond repute
Standard

Jeg kjenner at jeg blir mest nysgjerrig på hvilken tio-miljøer du kjenner til, hvor det blir fordommer? For jeg kjenner ikke til et eneste tio-miljø, bortsett fra dette forumet...og heller ikke her føler jeg at det er noen ensartet gruppe hvor alle mener det samme og hater de samme folkene og handlingene.

Hmm...skulle ønske det var litt mer sånn IRL av og til...sånn "nå går jeg og oppsøker vennene mine i tio-miljøet!" Men såvidt meg bekjent finnes det ingen foreldretypemiljø i min virkeligheten.
Gammel 19-12-2011, 11:12
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

Ang. TiO-miljøer: Dette forumet er et TiO-miljø, tettinntil og ringblomst like så (selv om det er på nett, da). Jeg har også forskjellige miljøer jeg vanker i - noen store som babysang, barnehagemammaer, skolemammaer, og de er i all hovedsak ikke TiO-miljøer selv om det finnes mer eller mindre tilknytningsorienterte individer der. Så har jeg en venninnegjeng som omgås innimellom der alle er TiO-orienterte. Bevisst, ikke bare ubevisst. Så jo, det finnes. Masse sikkert.

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Gammel 19-12-2011, 11:29
Hildeborg sin avatar
Hildeborg Hildeborg er offline
Senior Member

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 2,638
Hildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond repute
Standard

Hybelkaninens poeng var vel ikke at TiO-miljøer (som finnes, klart de gjør det - her for eksempel!) er spesielt mye fordomsfulle, men at vi har fordommer her inne, akkurat som alle andre har det.

Jeg tenker at mange (sånn som jeg) når de finner noe de synes er kjempebra blir litt "frelst" en periode, hvor man blir ganske misjonerende. Da mannen min og jeg oppdaget hvor fantastisk bæretøy var (f eks) ble vi jo ganske pratsomme og ville gjerne at alle skulle oppdage det samme som oss. Det var jo godt ment, men jeg tipper at det var noen nybakte foreldre i vår bekjentskapskrets som ble litt overveldet av oss Vi sa aldri noe stygt til vognmammaene, men vi himlet vel litt med øynene til hverandre over de foreldrene som kom forbi oss med ungen på armen og en tom barnevogn som babyen ikke ville ligge i (litt sånn "herregud kan de ikke bare gi opp det vognstyret og innse at bæretøy ruler?"). Tilsvarende har jeg tatt meg i å grøsse litt ved synet av en ettåring med saft på flaska - selv om det kan være utmerket gode grunner til at h*n ikke ammes, kanskje var det til og med medisin på flaska? Så ja, jeg er fordomsfull. Men prøver å skjule det
Gammel 19-12-2011, 20:12
BukkeneBruse sin avatar
BukkeneBruse BukkeneBruse er offline
Senior Member

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 1,465
BukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Hildeborg Vis post
Hybelkaninens poeng var vel ikke at TiO-miljøer (som finnes, klart de gjør det - her for eksempel!) er spesielt mye fordomsfulle, men at vi har fordommer her inne, akkurat som alle andre har det.

Jeg tenker at mange (sånn som jeg) når de finner noe de synes er kjempebra blir litt "frelst" en periode, hvor man blir ganske misjonerende. Da mannen min og jeg oppdaget hvor fantastisk bæretøy var (f eks) ble vi jo ganske pratsomme og ville gjerne at alle skulle oppdage det samme som oss. Det var jo godt ment, men jeg tipper at det var noen nybakte foreldre i vår bekjentskapskrets som ble litt overveldet av oss Vi sa aldri noe stygt til vognmammaene, men vi himlet vel litt med øynene til hverandre over de foreldrene som kom forbi oss med ungen på armen og en tom barnevogn som babyen ikke ville ligge i (litt sånn "herregud kan de ikke bare gi opp det vognstyret og innse at bæretøy ruler?"). Tilsvarende har jeg tatt meg i å grøsse litt ved synet av en ettåring med saft på flaska - selv om det kan være utmerket gode grunner til at h*n ikke ammes, kanskje var det til og med medisin på flaska? Så ja, jeg er fordomsfull. Men prøver å skjule det

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 17:31.

HOVEDSIDER