Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Forskning og fagartikler

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 22-11-2011, 11:33
Louise sin avatar
Louise Louise er offline
Senior Member

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 699
Louise is just really niceLouise is just really niceLouise is just really niceLouise is just really niceLouise is just really nice
Standard

Haha,det har jammen din datter rett i Alexandria. Myndige damer en møter på helsestasjon.
Svar med sitat
Gammel 22-11-2011, 17:10
Hildeborg sin avatar
Hildeborg Hildeborg er offline
Senior Member

Meldinger: 2,638
Hildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond repute
Standard

Takk for lenke!

...når det gjelder sammenhengen mellom denne kunnskapen og målsetning for full barnehagedekning osv, så tenker jeg vel at "lengre tids fravær av den foretrukne omsorgsfiguren som barnet er knyttet til" vel ikke nødvendigvis kobles med seks timer i barnehage på hverdager?
Gammel 22-11-2011, 21:04
Vamamma sin avatar
Vamamma Vamamma er offline
Senior Member

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,139
Vamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond repute
Standard

Utifra det jeg leser i hovedinnlegg og det jeg ser på siden det er lenket til - ser det ut for meg at dette handler om barn som er/har vært i kontakt med barnevernsystemet. (Og, ikke er argument mot barnehage.)

Altså, det jeg skriver ovenfor - det er kun slik jeg tolker selve teksten det er lenket til.

På generelt grunnlag tror jeg at små barn som er hjemme med mor/far opplever en mye mindre stresset hverdag enn barnehagebarn og at 6-8 timer i barnehage for mange barn sikkert føles som ''lengre tids fravær av den foretrukne omsorgspersonen.''

Sist endret av Vamamma; 22-11-2011 kl 21:58
Svar med sitat
Gammel 22-11-2011, 21:14
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Hildeborg Vis post
Takk for lenke!

...når det gjelder sammenhengen mellom denne kunnskapen og målsetning for full barnehagedekning osv, så tenker jeg vel at "lengre tids fravær av den foretrukne omsorgsfiguren som barnet er knyttet til" vel ikke nødvendigvis kobles med seks timer i barnehage på hverdager?
Men det er jo slik at barnehagebarn har mye mer stress i seg enn hjemmebarn. Kommer dette stresset av noe annet enn fraværet av den foretrukne omsorgspersonen tenker du? Hva kommer i så fall stresset av? Jeg har alltid tenkt at det må komme av fraværet av mor eller far, de er ikke der til å veilede og trygge barnet i situasjoner som kan være intense og fremmede.

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Gammel 22-11-2011, 22:25
Hildeborg sin avatar
Hildeborg Hildeborg er offline
Senior Member

Meldinger: 2,638
Hildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av petunia Vis post
Men det er jo slik at barnehagebarn har mye mer stress i seg enn hjemmebarn. Kommer dette stresset av noe annet enn fraværet av den foretrukne omsorgspersonen tenker du? Hva kommer i så fall stresset av? Jeg har alltid tenkt at det må komme av fraværet av mor eller far, de er ikke der til å veilede og trygge barnet i situasjoner som kan være intense og fremmede.
Hihi, Petunia, jeg ikke jeg skal begynne å diskutere barnehage og slikt igjen med deg eller andre, tror vi må være enige om at vi er uenige Sorry at jeg nevnte det!

Men: når det gjelder Ferber, som HI tar opp: jeg er så enig! Det er hårreisende at gråtekurer fremdeles anbefales av fastleger, helsesøstre og så videre. Men helsestasjonene har jo mye annet å ta tak i også... en helsesøster her vi bor ble sur på et vennepar av oss da de avviste Nestlé-glassene hun viste fram og fortalte at de laget barnematen selv. Da kunne hun ikke hjelpe dem med ernæring mente hun, for hvordan skulle man kunne vite at barna fikk i seg nok næringsstoffer da?
Gammel 22-11-2011, 22:57
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Hildeborg Vis post
Hihi, Petunia, jeg ikke jeg skal begynne å diskutere barnehage og slikt igjen med deg eller andre, tror vi må være enige om at vi er uenige Sorry at jeg nevnte det!
Enige i at vi er uenige er vi i alle fall!

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:22.

HOVEDSIDER