Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Om Søvn > Generelt om søvn

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 03-03-2008, 16:28
vil vil er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Innlandet
Meldinger: 491
vil is a splendid one to beholdvil is a splendid one to beholdvil is a splendid one to beholdvil is a splendid one to beholdvil is a splendid one to beholdvil is a splendid one to beholdvil is a splendid one to beholdvil is a splendid one to behold
Standard Hurra for en søvnforsker på Hamar!

Jeg hørte bare bruddstykker av et radioinnslag, men viss jeg hørte riktig sa han sånn ca. følgende:

"...enighet om at man ikke skal la barn ligge å skrike lenge.Gå inn og trøste. Gi kos og mat om nødvendig....".

Helt AP var nok ikke dette heller, men det er i allfall bra at en som forsker på søvn ikke tilrår skrik! Håper mange helsesøstre hørte på:-(
Svar med sitat
Gammel 03-03-2008, 17:02
Solveig sin avatar
Solveig Solveig er offline
Senior Member

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 6,234
Solveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond repute
Standard

Kan du finne ut hvem dette var????? Var h*n norsk? Hvikel program var det.
Uff, vil, dette var mange spørsmål. Men dette er jo så viktig.

http://www.solveig-spedbarn.com

Bæring - helt inntil kroppen
Svar med sitat
Gammel 03-03-2008, 18:41
Mafalda sin avatar
Mafalda Mafalda er offline
Senior Member

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 10,779
Mafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond repute
Standard

Jeg klarer ikke å la være å bli forbauset over at folk virkelig kan tenke at babyer skal ligge alene og gråte seg i søvn. Det kan jo ikke være normen at folk flest synes det er greit.

Uansett er det flott med alle som fremmer det å ta små menneskers behov på alvor!
Gammel 03-03-2008, 19:01
Bille sin avatar
Bille Bille er offline
Member

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 32
Bille has a spectacular aura aboutBille has a spectacular aura about
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Mafalda
Jeg klarer ikke å la være å bli forbauset over at folk virkelig kan tenke at babyer skal ligge alene og gråte seg i søvn. Det kan jo ikke være normen at folk flest synes det er greit.
Du sier noe! Men jeg har ikke så rent sjelden hørt "la henne skrike litt, det skader ikke". Skjønner ikke hvor logikken finnes i noe sånt jeg??
Gammel 03-03-2008, 19:06
vil vil er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Innlandet
Meldinger: 491
vil is a splendid one to beholdvil is a splendid one to beholdvil is a splendid one to beholdvil is a splendid one to beholdvil is a splendid one to beholdvil is a splendid one to beholdvil is a splendid one to beholdvil is a splendid one to behold
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Solveig
Kan du finne ut hvem dette var????? Var h*n norsk? Hvikel program var det.
Uff, vil, dette var mange spørsmål. Men dette er jo så viktig.
Mann, norsk, trolig Hedmark/Opplandsradioen (Distriktsending).

Det fine var, synes jeg, at de i etterkant listet opp endel gode råd for å få til god søvn. Her var det fokus på ikke TVtitting, trygge,gode rutiner etc. (Jeg vet at mange her inne ikke er så glad i rutiner, men det er jeg når det gjelder gode kvelder!) Fokus var altså på hva de voksne kan gjøre, ikke "på de vanskelige barna som vil styre"og bla bla Naphaug!

Men som sagt, jeg hørte med ett øre, og snakket i telefonen:-(
Svar med sitat
Gammel 03-03-2008, 20:39
Gyda sin avatar
Gyda Gyda er offline
Moderator

Sted: Jæren
Meldinger: 7,955
Gyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond repute
Standard

Kan det være dette?

Ikke helt AP, men heller ikke Ferber.

Johnny Sandaker ved søvnforum Hamar heter søvnforskeren som snakker her.
Gammel 03-03-2008, 20:53
Solveig sin avatar
Senior Member

Solveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gyda
Kan det være dette?

Ikke helt AP, men heller ikke Ferber.

Johnny Sandaker ved søvnforum Hamar heter søvnforskeren som snakker her.
Har hørt på opptaket - i alle fall det som sies om søvn og de minste.
Jeg skjønte ikke helt sammenhenget mellom det at barn skulle bade, ha mat, leses for, ikke se på TV, ikke dataspill, og at det eventuelt kan tas opp for mer mat om det gråter. Vi hørte jo tydelig stemmer til førskolebarn da far leste. Men de skal vel ikke ha mat etter de ha lagt seg?

Så her lurer jeg på om man tråklet sammen spedbarn og litt eldre barn i en pott: en vennlig skjult Ferber?

Svar med sitat
Gammel 03-03-2008, 20:58
Gyda sin avatar
Gyda Gyda er offline
Moderator

Sted: Jæren
Meldinger: 7,955
Gyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Solveig
Har hørt på opptaket - i alle fall det som sies om søvn og de minste.
Jeg skjønte ikke helt sammenhenget mellom det at barn skulle bade, ha mat, leses for, ikke se på TV, ikke dataspill, og at det eventuelt kan tas opp for mer mat om det gråter. Vi hørte jo tydelig stemmer til førskolebarn da far leste. Men de skal vel ikke ha mat etter de ha lagt seg?

Så her lurer jeg på om man tråklet sammen spedbarn og litt eldre barn i en pott: en vennlig skjult Ferber?
Reagerte litt på det samme. Nevnte vel barn fra ett års alder i det han sa, men de driver jo ikke med dataspill...
Og så var det en egen sekvens med tenåringer. Prøvde nok å favne litt mye på kort tid, ja... Og litt sånn Ferber light i alle fall med at barna ikke skulle gråte mer enn ti minutter.

Men vet ikke om det var dette opptaket vil hørte?
Gammel 03-03-2008, 21:03
Solveig sin avatar
Senior Member

Standard

Det høres meget sannsynlig ut at du fant riktig opptak. Jeg ble forvirret. Hm. Det hadde vært morro å spurt søvnforskeren litt mer inngående.

Svar med sitat
Gammel 03-03-2008, 22:06
Mobymamma sin avatar
Mobymamma Mobymamma er offline
Senior Member

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 2,478
Mobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Mafalda
Jeg forstår det heller ikke. Men stort sett hver dag når vi er ute hører jeg "ferber på hjul". Det synes jeg er like ille. Bittesmå babyer som gråter fortvilet i vogna og bare blir oversett.

"For mye kjærlighet skjemmer aldri bort barna. Barn blir bortskjemte når vi gir dem gaver som en erstatning for vårt nærvær." Dr. Anthoney P. Witham
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:38.

HOVEDSIDER