Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Om Søvn > Generelt om søvn

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 24-10-2007, 21:14
Jia sin avatar
Jia Jia er offline
Senior Member

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 1,007
Jia has a reputation beyond reputeJia has a reputation beyond reputeJia has a reputation beyond reputeJia has a reputation beyond reputeJia has a reputation beyond reputeJia has a reputation beyond reputeJia has a reputation beyond reputeJia has a reputation beyond reputeJia has a reputation beyond reputeJia has a reputation beyond reputeJia has a reputation beyond repute
Standard

[QUOTE=Solveig]

Jeg har vært byråkrat i 24 år, og synes selv at jeg vet noe om språkbruk i slike anledninger. At Barneombudet stiller seg undrende til fremgangsmåten som blir presentert på DVD’en, er forholdsvis sterkt sagt. Jeg tolker det slik at DVD’en kan ha gjort inntrykk på seeren(e) der på kontoret.
QUOTE]

Det var godt å høre, Solveig, for jeg tolket det heller som et svakt utsagn - godt med noen som er kjent med språkbruken!

Ellers er jeg også enig med Mobymamma. Jeg synes ikke uttalelsen fra helsesøstrene er ett steg fram. Strengt tatt tror jeg den jevne ferber-bruker her i landet ville sagt seg enig i alt.

Men det er bra at brevet ble tatt seriøst, for dét tror jeg lover godt og kan føre saken videre.

Lille Blomst ble født 22. september 2009

Gift med min kjære H
Svar med sitat
Gammel 25-10-2007, 09:07
Melodie sin avatar
Melodie Melodie er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,514
Melodie has a reputation beyond reputeMelodie has a reputation beyond reputeMelodie has a reputation beyond reputeMelodie has a reputation beyond reputeMelodie has a reputation beyond reputeMelodie has a reputation beyond reputeMelodie has a reputation beyond reputeMelodie has a reputation beyond reputeMelodie has a reputation beyond reputeMelodie has a reputation beyond reputeMelodie has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Solveig

Med helsesøstrenes uttalelse er vi ikke kommet ét eneste skritt lengre. Faktisk kan en slik uttalelse skade saken, fordi de ikke tar avstand fra en hver skrikekur. Tvert om, foreldrene må være utholdende. At de på slutten sier noe om perlekjeden, er i mine øyne et avledningsmanøver. Et typisk tegn på at de egentlig er enige med Wahlgren – ja, bortsett fra at ungen ligger på magen, hodet blir snudd vekk fra foreldrene og dunkingen. At barnet at ungene blir levert og etterlatt hos et fremmet menneske, gråter slik at det kaster opp men ikke skal tas opp, må i deres øyne da høre med til foreldrene utholdenhet?
(...)
Kan vi gå et steg videre med saken? Kan eventuelt andre uttale seg?? Kommer vi frem til nok en offentlig instans, og som har en annen innstilling, kunne helsesøstrenes vedlegg i så fall snus til noe godt. Med det mener jeg at det kan bli synlig hvilken anbefalinger de gir til foreldre, og som vi mener er skadelig for barnet og for forholdet barn-voksen. Jeg er med på nok en runde. Hva sier dere?
Kunne vi ha tatt dette opp med noen instans av psykologer? Dette berører jo grunnleggende utviklingspsykologiske temaer.

The phrase "working mother" is redundant.
Jane Sellman
Svar med sitat
Gammel 25-10-2007, 15:34
Solveig sin avatar
Solveig Solveig er offline
Senior Member

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 6,234
Solveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Melodie
Kunne vi ha tatt dette opp med noen instans av psykologer? Dette berører jo grunnleggende utviklingspsykologiske temaer.
Jeg har tatt det opp i Tidsskrift for Norsk Psykologforening og lagt debattsaken på min nettsiede http://www.solveig-spedbarn.com/sleepdeprived.htm

http://www.solveig-spedbarn.com

Bæring - helt inntil kroppen
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:04.

HOVEDSIDER