Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Om Søvn > Generelt om søvn

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 03-10-2007, 11:57
bettyz sin avatar
bettyz bettyz er offline
Senior Member

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Tønsberg
Meldinger: 1,788
bettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond repute
Standard skriker og skriker på natta, vanskelig å trøste

nå er jeg stuptrøtt!!
dette er 4 natta med en liten shnuppe som
er veldig urolig og skriker, i natt sov hun 10 min og skriker i 15 min, gjennom hele natta.
veldig vanskelig å trøste..
da vi trodde det kansje var fler tenner som skulle komme fikk hun en paracet, men det hjalp ingen ting. på en måte tror jeg ikke hun har vondt noe sted, men vi måtte prøve.
nå er hun dødstrøtt og nekter å ligge på sofaen, vil bare ligge i sjalet og sove.
og jeg får ikke legge meg ned heller da våkner hun og skrker, uff nå er jeg sliten..
drikki et par kopper kaffe men det hjelper lite.

men tilbake til natta, hun virker redd, lurer på om hun drømmer?
hva tror dere?
jeg har vært forskjøla i det siste og hun bittelittsnørrete, men tror ikke det er grunnen til at hun våkner så ofte.

I hele verden er du kun et menneske, men for et menneske kan du være hele verden.
Svar med sitat
Gammel 03-10-2007, 12:24
VilleViola sin avatar
VilleViola VilleViola er offline
Senior Member

Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 5,302
VilleViola has a reputation beyond reputeVilleViola has a reputation beyond reputeVilleViola has a reputation beyond reputeVilleViola has a reputation beyond reputeVilleViola has a reputation beyond reputeVilleViola has a reputation beyond reputeVilleViola has a reputation beyond reputeVilleViola has a reputation beyond reputeVilleViola has a reputation beyond reputeVilleViola has a reputation beyond reputeVilleViola has a reputation beyond repute
Standard

Kan jo være en begynnende forkjølelse, og det er plagsomt, synes jeg selv hvertfall. Så det er sikkert ikke så rart at hun er urolig. Men, jeg pleier alltid å gi mine Rescue Remedy-dråper/spray når jeg skjønner det er noe snørr på gang. Nå kurerer ikke det selve forkjølelsen altså, men det roer ned de små slik at de slipper å være så plaget med uro og stress i kroppen pga vondtene. Bare et tips.

God bedring til deg og snuppa di
Gammel 03-10-2007, 12:44
bettyz sin avatar
bettyz bettyz er offline
Senior Member

bettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond repute
Standard

hva er det for no dah?
hvor får jeg evnt kjøpt?

I hele verden er du kun et menneske, men for et menneske kan du være hele verden.
Svar med sitat
Gammel 03-10-2007, 12:49
VilleViola sin avatar
VilleViola VilleViola er offline
Senior Member

Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 5,302
VilleViola has a reputation beyond reputeVilleViola has a reputation beyond reputeVilleViola has a reputation beyond reputeVilleViola has a reputation beyond reputeVilleViola has a reputation beyond reputeVilleViola has a reputation beyond reputeVilleViola has a reputation beyond reputeVilleViola has a reputation beyond reputeVilleViola has a reputation beyond reputeVilleViola has a reputation beyond reputeVilleViola has a reputation beyond repute
Standard

Det er et nødhjelpsremedie i Bachs Blomstermedisin- serien.

Les her

Du får kjøpt det på helsekostbutikker.
Gammel 03-10-2007, 18:28
Nete sin avatar
Nete Nete er offline
Senior Member

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Nord i landet
Meldinger: 3,651
Nete has a reputation beyond reputeNete has a reputation beyond reputeNete has a reputation beyond reputeNete has a reputation beyond reputeNete has a reputation beyond reputeNete has a reputation beyond reputeNete has a reputation beyond reputeNete has a reputation beyond reputeNete has a reputation beyond reputeNete has a reputation beyond reputeNete has a reputation beyond repute
Standard

Det kan ikke være tenner på tur da? Min er i alle fall sånn i tannvondt-peroder, eller jeg innbiller meg det er tennene i alle fall
Gammel 03-10-2007, 18:57
celosia celosia er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 1,176
celosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond repute
Standard

Høres ut som hun har vondt.
Tulla skriker slik når hun har vondt i magen sin.
Svar med sitat
Gammel 03-10-2007, 19:26
Ingrid sin avatar
Ingrid Ingrid er offline
Moderator

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 10,022
Ingrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond repute
Standard

Hun er ca 10 måneder nå? Hun er kanskje på vei inn i seperasjonsangstfasen? Når barn er mellom 8-12 mnd begynner de å forstå at de er egne individer, og ikke en forlengelse av mor. Det er mulig at det er det som skremmer henne om natten. I og med at du ikke tror hun har det vondt, og paracet ikke hjalp så er det jo mulig at det er noe emosjonelt.

Hvordan er dagene deres nå? Har det hendt noen nye ting i det siste? Får du mye tid til å bære henne? Og hvodan er dagduppene hennes? Sover hun i vogn ute? I sjal på deg? Hvordan er leggerutinen? Hvor sover hun om kvelden?

Det som kanskje kan hjelpe på littegrann er om du har mulighet for å være nær henne 24/7 en liten periode nå. Dette er litt ekstreme råd, og det er sikkert andre ting som fungerer også. Du må finne balansen. Men om du klarer å bære henne når hun er våken - hele dagen om hun vil og du greier. Om du klarer å være den som steller henne og er sammen med henne om kvelden før hun legger seg. Om du orker i en kort periode nå å glemme andre ting enn å være nær henne, så er det mulig at hun roer seg og begynner å skjønne at hun ikke mister seg selv når du er borte.

Noe av det viktigste akkurat nå når hun har denne mulige angsten for å sove, er at hun ikke våkner om dagen og at du ikke er der. Om hun våkner og må rope for at du skal komme (som hun kanskje må om hun ligger alene ute i vogna å sover), kan det gjøre vondt være akkurat nå. Hun trenger å se at det er trygt å sove - fordi du er der ved henne uansett.

Dette kan være en veldig krevende fase. Men den er også veldig viktig. Håper dere finner ut av hvorfor hun ikke sover, og at dere finner en god løsning for alle!

When you accept what is, what is changes.
Svar med sitat
Gammel 09-10-2007, 22:18
bettyz sin avatar
bettyz bettyz er offline
Senior Member

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Ingrid
Hun er ca 10 måneder nå? Hun er kanskje på vei inn i seperasjonsangstfasen? Når barn er mellom 8-12 mnd begynner de å forstå at de er egne individer, og ikke en forlengelse av mor. Det er mulig at det er det som skremmer henne om natten. I og med at du ikke tror hun har det vondt, og paracet ikke hjalp så er det jo mulig at det er noe emosjonelt.

Hvordan er dagene deres nå? Har det hendt noen nye ting i det siste? Får du mye tid til å bære henne? Og hvodan er dagduppene hennes? Sover hun i vogn ute? I sjal på deg? Hvordan er leggerutinen? Hvor sover hun om kvelden?

Det som kanskje kan hjelpe på littegrann er om du har mulighet for å være nær henne 24/7 en liten periode nå. Dette er litt ekstreme råd, og det er sikkert andre ting som fungerer også. Du må finne balansen. Men om du klarer å bære henne når hun er våken - hele dagen om hun vil og du greier. Om du klarer å være den som steller henne og er sammen med henne om kvelden før hun legger seg. Om du orker i en kort periode nå å glemme andre ting enn å være nær henne, så er det mulig at hun roer seg og begynner å skjønne at hun ikke mister seg selv når du er borte.

Noe av det viktigste akkurat nå når hun har denne mulige angsten for å sove, er at hun ikke våkner om dagen og at du ikke er der. Om hun våkner og må rope for at du skal komme (som hun kanskje må om hun ligger alene ute i vogna å sover), kan det gjøre vondt være akkurat nå. Hun trenger å se at det er trygt å sove - fordi du er der ved henne uansett.

Dette kan være en veldig krevende fase. Men den er også veldig viktig. Håper dere finner ut av hvorfor hun ikke sover, og at dere finner en god løsning for alle!

hun har fått en tann og er ikke snufsete lenger så regner med at det var vondt å få tannebiss.
men hun sover aldir alene i vogna ute, hun sliper å skrike på meg.
men merker at hun er veldig redd og forvirra når jeg går ut av rommet,hun ser etter meg.
vi bærer så mye jeg kan og hun vil.
hun har akkurat løst å komme seg fram på gulvet så det er gøy der nede nå
men takk for gode ord, det var en liten paminnelse på tinge jeg ikke må glemme i hverdagen!

Svar med sitat
Gammel 07-11-2007, 19:46
bettyz sin avatar
bettyz bettyz er offline
Senior Member

Standard

Pån igjenn...
nå blir det 3 natta med akkurat samme mønster som forklart tidligere, untatt nå er hun mye mer redd og enda vanskligere å trøste!
ikke vil ha pupp som trødt, vi må opp av senga og hoppe rundt på rommet med hun i armene til hun sovner..
og nå tenkte jeg at hunskulle få sove i sjalet til jeg legger meg, men det fortsetter her.. hun våkner og hyler! spenner seg ut fra kroppen og sover etter ett min mens jeg hopper rundt på gulvet!!

jeg har mange timers tapt søvn og har hatt hodepine i hele dag..
hmm.. lurer sånn på hva som plager jenta mi!

Svar med sitat
Gammel 07-11-2007, 19:53
celosia celosia er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 1,176
celosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond repute
Standard

Har du sjekket:
- voksesmerter
- matallergier
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 12:59.

HOVEDSIDER