Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Om Søvn > Generelt om søvn

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-08-2007, 08:16
Krusedull sin avatar
Krusedull Krusedull er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 8,874
Krusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond repute
Standard Ferbers uttalelser mot ferbermetoden?

Jeg mener at det en gang var lenket til en artikkel e.l. der Ferber uttaler at han "angrer" på at han lanserte ferbermetoden. Ei venninne av meg er nemlig intreressert i den artikkelen (hun har nettopp lest "sove hele natten" av Misvær og var vel ikke akkurat imponert). Noen som har den fjerneste ide om hvor den er? Å google etter "ferber" gir så mange treff....og siden ett av treffene er en "reviert versjon" av søvn-boka hans (fra 2006) begynner jeg å lure på om det bare er rykter at han selv har blitt skeptisk til metoden?

www.krusedull.net
Svar med sitat
Gammel 10-08-2007, 08:33
Chickpea sin avatar
Chickpea Chickpea er offline
Senior Member

Medlem siden: Feb 2005
Sted: I kornsirkelen
Meldinger: 7,544
Chickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond repute
Standard

Ja, jeg husker det godt. Tror nok jeg har linket til det stedet mange ganger selv.

Ferber sier det i et intevju med en amerikansk journalist (radiojournalist tror jeg). Han sier bl.a at samsoving er noe som kan fungere for mange, og at samme sett metoder ikke passer for alle (eller noe sånn)

Har selvfølgelig ikke linken...

dot e dot- bær med stil[/size]
Svar med sitat
Gammel 10-08-2007, 08:40
Solveig sin avatar
Solveig Solveig er offline
Senior Member

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 6,234
Solveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond repute
Standard

Her på min nettside finner dere lenken til "Sleeping with the Baby" av John Seabrook
http://www.solveig-spedbarn.com/sleep.htm
Svar med sitat
Gammel 10-08-2007, 09:01
Krusedull sin avatar
Senior Member

Krusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond repute
Standard

Kanskje noen andre har tatt vare på lenken et sted?

Solveig: takk for fin artikkel, men hun var spesifikt interessert i denne artikkelen/intervjuet med Ferber

www.krusedull.net
Svar med sitat
Gammel 10-08-2007, 09:33
Mobymamma sin avatar
Mobymamma Mobymamma er offline
Senior Member

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 2,478
Mobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond repute
Standard

Her er en artikkel som omhandler emnet, men det er kanskje ikke den spesifikke du er ute etter?:

http://babyparenting.about.com/gi/dy...y%3Fid=1317690

"For mye kjærlighet skjemmer aldri bort barna. Barn blir bortskjemte når vi gir dem gaver som en erstatning for vårt nærvær." Dr. Anthoney P. Witham
Svar med sitat
Gammel 10-08-2007, 09:53
Solveig sin avatar
Senior Member

Solveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Krusedull
Kanskje noen andre har tatt vare på lenken et sted?

Solveig: takk for fin artikkel, men hun var spesifikt interessert i denne artikkelen/intervjuet med Ferber
Denne artikkelen jeg ga link til, inbefatter også et intervjue med Ferber!

Sist endret av Solveig; 10-08-2007 kl 10:05
Svar med sitat
Gammel 10-08-2007, 11:12
Krusedull sin avatar
Senior Member

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Solveig
Denne artikkelen jeg ga link til, inbefatter også et intervjue med Ferber!
Huff, beklager! Jeg har flydd på do halve natta og er trøtt... skummer gjennom artikkelen og kikket og kikket etter Ferber i den, men må ha oversett over den delen. Satt her og klødde meg i hodet fordi jeg ikke skjønte hvorfor du hadde lenket til den artikkelen Jeg skal lese den ordrentlig når jeg er mer våken og har bedre tid

www.krusedull.net
Svar med sitat
Gammel 10-08-2007, 11:15
Solveig sin avatar
Senior Member

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Krusedull
Huff, beklager! Jeg har flydd på do halve natta og er trøtt... skummer gjennom artikkelen og kikket og kikket etter Ferber i den, men må ha oversett over den delen. Satt her og klødde meg i hodet fordi jeg ikke skjønte hvorfor du hadde lenket til den artikkelen Jeg skal lese den ordrentlig når jeg er mer våken og har bedre tid
Riktig god bedring!
Svar med sitat
Gammel 10-08-2007, 11:20
Krusedull sin avatar
Senior Member

Standard

...og takk til deg også MobyMamma

www.krusedull.net
Svar med sitat
Gammel 10-08-2007, 16:08
Vamamma sin avatar
Vamamma Vamamma er offline
Senior Member

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,139
Vamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond repute
Standard

Krusedull, her er et radio-intervju med Ferber som gikk for et års tiden på NPR (National Public Radio - det eneste kanalen verdt å høre på siden den ikke er drevet av reklame).

http://www.npr.org/templates/story/s...toryId=5439359

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 19:43.

HOVEDSIDER