Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Om Søvn > Generelt om søvn

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 20-04-2007, 23:02
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard This too shall pass!

Mantraet jeg lærte her da jeg kom. Det går over! Og jammen - det GJØR det!

Hele livet har Martine slitt med søvn. Nesten da. Noen bra perioder, men mest har det vært fryktelig vanskelig å sovne. Nå har vi hatt en slik laaaaaang vanskelig-periode etter en bitteliten OK periode. Helt håpløst! Trøtt, men vil ikke sove. Klarer ikke å finne roen. Dagdupp - bruker en time eller mer. Kvelden - garantert over en time. Kutter dagdupp - da våkner hun etter to timer på kvelden og holder det gående halve natta. Sånn har det vært lenge nå. Men denne uka har hun kuttet dagsovingen selv. Vi har lagt oss i senga med puppen når hun har vært litt survete, så har hun etter en stund satt seg opp og sagt. "Mamma, jeg ikke trenger ikke sova! Jeg vil stå opp". Hvem kan argumentere mot det? Så vi sto opp, og hun var OK gjennom resten av dagen. Sovna litt etter 19 etter å ha spurt om å legge seg (!!!!), og det tok omtrent ett minutt å sovne, puppen slapp hun etter tre minutter - og med litt pupping innimellom om natta (det er jo som det pleier) sov hun til klokka 09 om morgenen!!!! Dette var tirsdag, og onsdag, torsdag og i dag har gått på omtrent samme måte, bare litt lenger tid i dag - et kvarter kanskje. Men hallo! Det har gått over! Igjen! Av seg selv!

THIS TOO SHALL PASS!!!! Det er sant, og det er utroooolig deilig å tenke det når ting står på!

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Gammel 20-04-2007, 23:14
Sally sin avatar
Sally Sally er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 6,171
Sally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond repute
Standard

Så deilig!
Gammel 20-04-2007, 23:45
Mobymamma sin avatar
Mobymamma Mobymamma er offline
Senior Member

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 2,478
Mobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond reputeMobymamma has a reputation beyond repute
Standard

ÅÅååå, så godt å lese! Har lært oss dette mantraet vi også, og gjentar og gjentar for oss selv. Nå for tiden sier vi det ganske så ofte faktisk.
Men det kan jo ikke vare evig, en dag må det snu.

God timing da nå som den lille snart kommer og trenger sitt.

"For mye kjærlighet skjemmer aldri bort barna. Barn blir bortskjemte når vi gir dem gaver som en erstatning for vårt nærvær." Dr. Anthoney P. Witham
Svar med sitat
Gammel 21-04-2007, 07:11
Chickpea sin avatar
Chickpea Chickpea er offline
Senior Member

Sted: I kornsirkelen
Meldinger: 7,544
Chickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond repute
Standard

Det er helt magisk når det skjer! Det er nesten så man ikke tør tro på det, men så gjentar det seg natt etter natt etter natt...
Graulerer!

dot e dot- bær med stil[/size]
Svar med sitat
Gammel 21-04-2007, 07:53
Ulvemor sin avatar
Ulvemor Ulvemor er offline
Senior Member

Sted: Hippieland
Meldinger: 3,110
Ulvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond repute
Standard

Så fantastisk deilig! Og så praktisk at det skjedde nå, sånn ifht. den forestående famileforøkelsen, da!

Jag är den bro som orkar bära dej,
Jag är den hamn som ger dej skydd
Jag är den eld där du kan värma dej
Jag är den famn där du är trygg
Svar med sitat
Gammel 21-04-2007, 08:17
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Er det ikke vidunderlig? Storegutt har sovet gjennom hele natta lenge, men han "sliter" fortsatt litt med det å skulle legge seg, og nettopp sove/ikke sove på dagtid... Det skal bli deilig den dagen han finner ut hvordan han ønsker å ha det. Og jeg gleeeeder meg til lillegutt også kan legges for natta og sove hele natta og alt glir greit! (kan bruke alt fra 10/15 min til 3 timer på leggeprosessen her for tiden... 10/15 min er selvsagt kjempedeilig, men 3 timer holder på å drive meg til vanvidd... utålmodig? Hvem - jeg?? )
Gammel 21-04-2007, 08:34
BukkeneBruse sin avatar
BukkeneBruse BukkeneBruse er offline
Senior Member

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 1,465
BukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond repute
Standard

Så fantastisk!!!

Og deilig å høre for meg som har en som sliter med å finne søvnen
Svar med sitat
Gammel 21-04-2007, 10:30
Abyss Abyss er offline
Senior Member

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 5,753
Abyss has a reputation beyond reputeAbyss has a reputation beyond reputeAbyss has a reputation beyond reputeAbyss has a reputation beyond reputeAbyss has a reputation beyond reputeAbyss has a reputation beyond reputeAbyss has a reputation beyond reputeAbyss has a reputation beyond reputeAbyss has a reputation beyond reputeAbyss has a reputation beyond reputeAbyss has a reputation beyond repute
Standard

Lille My sluttet med dagsovingen like før vi ble fire i familien, og det har vært utrolig godt med relativt kjappe leggeprosesser når vi har hatt en nyfødt i hus. Så Martine har timet dette bra
Gammel 21-04-2007, 11:06
Staslin sin avatar
Staslin Staslin er offline
Senior Member

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 2,582
Staslin has a reputation beyond reputeStaslin has a reputation beyond reputeStaslin has a reputation beyond reputeStaslin has a reputation beyond reputeStaslin has a reputation beyond reputeStaslin has a reputation beyond reputeStaslin has a reputation beyond reputeStaslin has a reputation beyond reputeStaslin has a reputation beyond reputeStaslin has a reputation beyond reputeStaslin has a reputation beyond repute
Standard

Wow, så deilig!

Jeg har stor respekt for de som er tålmodige nok til å vente på at this too shall pass. Jeg var ikke det, og kapitulerte. Men du verden, det krever styrke å fortsette i et slitsomt mønster, all ære til dere!

...og kjempetiming fra Martine, da! Jeg er sikker på at hun senset at det var på tide. Jeg er overbevist om at småfolket har lange følere på alt sånt.
Gammel 21-04-2007, 11:57
La Luna sin avatar
La Luna La Luna er offline
Senior Member

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 1,506
La Luna has a reputation beyond reputeLa Luna has a reputation beyond reputeLa Luna has a reputation beyond reputeLa Luna has a reputation beyond reputeLa Luna has a reputation beyond reputeLa Luna has a reputation beyond reputeLa Luna has a reputation beyond reputeLa Luna has a reputation beyond reputeLa Luna has a reputation beyond reputeLa Luna has a reputation beyond reputeLa Luna has a reputation beyond repute
Standard

Så bra at Martine fant ut det med soving akkurat nå! Har også vært gjennom perioder hvor jeg har ligget å gjentatt inni meg gang etter gang: "Det går over, det går over, det går over..." Det er bare SÅ deilig når det faktisk gjør det!
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:05.

HOVEDSIDER