Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Om Søvn > Samsoving

Trådverktøy Visningsmoduser
Prev Forrige innlegg   Neste innlegg Next
Gammel 10-07-2011, 14:23
Choco Choco er offline
Junior Member

Medlem siden: Jun 2011
Meldinger: 3
Choco is on a distinguished road
Standard Trenger hjelp! Utslitt av samsoving

Er litt usikker på om denne hører hjemme under samsoving eller søvn, men jeg legger den her.

Lillegutt er 4 mnd, og vi har samsovet fram til nå. Men jeg merker at jeg begynner å bli totalt utslitt av det, og føler jeg snart ikke har krefter igjen. Grunnen er at han sover så urolig. Han spreller og vrir seg nesten hele tiden, og finner ikke roen. Jeg prøver å ta ham inntil meg og holde rundt ham, men da blir han bare sint og spenner ifra og begynner å vræle. Han vil ikke ha puppen heller når han først har blitt urolig. I det siste har vi lagt ham i vognbagen om kvelden, og da sover han til ca kl. 4, men når jeg tar ham i senga vår for mat og videre søvn, så er han urolig resten av natta. Hvis jeg legger ham i senga vår om kvelden, blir han urolig med en gang jeg legger meg (da vil han som regel ha pupp, og fortsetter å være urolig etter det).

Jeg føler jeg er våken med ham hele natta, og sover ikke mer enn max en time om gangen (føles som mindre også). Så nå orker jeg ikke mer samsoving, for jeg må jo fungere som en mamma for ham på dagtid også. Det jeg lurer på er om dere har noen tips til hva vi kan gjøre videre? Hva gjør vi for å få overgangen til egen seng så grei som mulig? Det hører også med til historien at lillegutt ikke klarer å sovne uten byssing eller amming, og bare hyler hvis vi prøver å få ham til å sove i sprinkelsenga, for der er det ingen bevegelse. Det hjelper ikke at vi stryker, smokker, synger osv. Det er grunnen til at vi har lagt ham i vognbagen, for den kan vi gynge. Men den vokser han snart ut av...

Håper ikke dette ble for langt og rotete, er totalt utslitt av søvnmangel og trenger desperat en forandring i situasjonen. Er så ille at jeg nesten vurderer ferber (med at vi sitter ved siden av senga så han slipper å være redd) selv om det er å gå imot alle mine prinsipper.
Svar med sitat

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:02.

HOVEDSIDER