Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Amming/Flaskemating > Barnestyrt avvenning

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 29-12-2006, 09:51
Ulvemor sin avatar
Ulvemor Ulvemor er offline
Senior Member

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Hippieland
Meldinger: 3,110
Ulvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond repute
Standard Da var det helt slutt.

Plutten har i en alder av drøyt 17 måneder takket nei til mere pupp. Tatt i betraktning at det er 10 måneder siden jeg skrev de første postene her om puppenekt og dalende interesse for puppen er jo ikke dette så verst. Tatt i betraktning at jeg ammet storesøsteren hans i to år og hadde planer om å amme Plutten i minst to år, kanskje helst lenger hvis han ville, så er dette veldig veldig sårt.

En del av meg tenker at "alt før 2-3 år er bare en fase" og jeg skotter bort på pumpa og oxytocinsprayen og lurer på om jeg skal pumpe eller håndmelke og gi på flaske eller i kopp. En annen del av meg ler rått og minner meg på hvor få dråper jeg får ut nå og hvor stressa og sliten jeg har blitt av det opplegget der tidligere.

Det var bare morgenpuppen vi hadde igjen nå, og sånn har det vært i hele høst. Resten av dagen og kvelden har han ikke villet ha. Nå bare ler han av meg når jeg tilbyr brystet når jeg kommer inn om morgenen. Kanskje han napper litt i det, og så slenger hodet tilbake og flirer og sier "næææææhææææi!" Eller han bare dytter det bort og rister på hodet. Ingen tvil om hva han mener i hvertfall... Han vil gjerne kose. Han vil ligge inntil og holde litt på sengevarmen og han vil at jeg skal massere ryggen hans litt og kysse litt på ham og gni nesa mi mot hans, men det virker ikke som puppen lenger er den ultimate kos - han vil heller ligge inntil meg og sjonglere med fem smokker og småskravle litt.

Hva sier dere? Kan jeg "tro" på barnestyrt avvenning når den finner sted ved 17 måneder? Jeg vet at smokken antagelig har mye av skylda, men sånn ble det nå engang, og med min helse så er jeg ikke så sikker på at jeg ville gjort det annerledes om jeg kunne stille klokka tilbake.

Jag är den bro som orkar bära dej,
Jag är den hamn som ger dej skydd
Jag är den eld där du kan värma dej
Jag är den famn där du är trygg
Svar med sitat
Gammel 29-12-2006, 10:06
ff_ sin avatar
ff_ ff_ er offline
Senior Member

Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
Meldinger: 7,379
ff_ has a reputation beyond reputeff_ has a reputation beyond reputeff_ has a reputation beyond reputeff_ has a reputation beyond reputeff_ has a reputation beyond reputeff_ has a reputation beyond reputeff_ has a reputation beyond reputeff_ has a reputation beyond reputeff_ has a reputation beyond reputeff_ has a reputation beyond reputeff_ has a reputation beyond repute
Standard

må jo si igjen at smokk det tror jeg etter hvert går av moten! he he
men synes det høres ut som han har det kjempe fint uten pupp og jeg ville ikke styrt noe mer med å forsette i alle fall!
akkurat nu misunner jeg deg nesten....lille_f har hatt noen heftige dager...og det er ganske slitsomt i blandt altså!

nei, ulvemor jeg synes du har vært super tålmodig og virkelig prøvd å holde ut leeeeng!
niffen født februar 08
kjæreste med fantomet far til alle tre
Svar med sitat
Gammel 29-12-2006, 12:03
Gyda sin avatar
Gyda Gyda er offline
Moderator

Sted: Jæren
Meldinger: 7,955
Gyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond repute
Standard

Selv om jeg er enig med deg i at smokken kanskje har noe av skylden, synes jeg dette høres ut som en flott måte å avslutte ammingen på. Og din helse/ditt overskudd er jo også viktig!

Og som ff_ - bittelitt misunnelig jeg også - selv om det ikke er så intenst her akkurat nå. De som påstår at langtidsamming kun er for mors del aner ikke hva de snakker om
Gammel 29-12-2006, 12:20
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

Smokk og vårt levesett har så klart innvirkning på ammeslutt, men sånn er det. Han takker nei, og du har virkelig prøvd. Nå er dere over i en ny fase, og det er på Pluttens premisser!

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Gammel 29-12-2006, 13:36
løvemamma sin avatar
løvemamma løvemamma er offline
Senior Member

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 1,200
løvemamma has a reputation beyond reputeløvemamma has a reputation beyond reputeløvemamma has a reputation beyond reputeløvemamma has a reputation beyond reputeløvemamma has a reputation beyond reputeløvemamma has a reputation beyond reputeløvemamma has a reputation beyond reputeløvemamma has a reputation beyond reputeløvemamma has a reputation beyond reputeløvemamma has a reputation beyond reputeløvemamma has a reputation beyond repute
Standard

Kosen dere har i stedet for amming høres helt herlig ut. Jeg synes dere bare skal hygge dere med det nå.

Store Løve 08.08.03
Lille Løve 16.04.07
Svar med sitat
Gammel 29-12-2006, 19:11
Tvillingmamma sin avatar
Tvillingmamma Tvillingmamma er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Kolbotn
Meldinger: 253
Tvillingmamma is a name known to allTvillingmamma is a name known to allTvillingmamma is a name known to allTvillingmamma is a name known to allTvillingmamma is a name known to allTvillingmamma is a name known to all
Standard

Selv om vi har veldig mange fine ammestunder her i huset, så syns jeg den kosen deres hørtes utrolig koselig ut! Det virker jo som om det er en ganske fornøyd kosegutt det er snakk om her.. Men jeg skjønner godt at det er sårt for deg likevel. Første skrittet hans mot uavhengighet..

Godkjent ammehjelper.

Trøste&bære - sybloggen min!
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:53.

HOVEDSIDER