Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Om bæring > Hvordan knyte?

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28-10-2006, 02:44
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard Vi må oppgradere oss litt!!!

OK, no offence til tettinntil - de er utrolig bra på knyteinstruksjoner. Men jeg føler at vi må kunne svare på spørsmål om knyting og "påføring" av bæredingser her inne når det er her spørsmålet kommer. Synes ikke dere også? Vi sitter jo med en masse erfaring som vi kan bruke.

Jeg har en utfordring: Lag bæreinstruksjoner! Med mei tai, sjal, slynger, duker, kitenger... ja alt dere har båret i. Gjerne med illustrerende bilder, det hjelper masse!!! Dere kan legge innlegg om det her, så sorterer jeg etterhvert over i kategorier.

Jeg har såååå lyst til å kunne vise til instruksjoner på eget forum... tettinntil dekker et behov som langt overgår det vi har gjort og sikkert kommer til å gjøre her inne, så jeg tenker ikke på det som konkurranse, kun et supplement.

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Gammel 28-10-2006, 09:35
Chickpea sin avatar
Chickpea Chickpea er offline
Senior Member

Sted: I kornsirkelen
Meldinger: 7,544
Chickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond repute
Standard

Å ja, det skal nok komme. Jeg skal legge ut MT instruksjoner her. Kan også komme med flere bilder av babyer og barn i div bæreutstyr om noen ønsker seg noe spesifikt. Har også smugshoppet litt (gjør jeg ikke alltid det), og har stæsj å vise frem Men nå skal jeg på jobb!

dot e dot- bær med stil[/size]
Svar med sitat
Gammel 28-10-2006, 11:39
Eowyn Eowyn er offline
Senior Member

Meldinger: 4,126
Eowyn has a reputation beyond reputeEowyn has a reputation beyond reputeEowyn has a reputation beyond reputeEowyn has a reputation beyond reputeEowyn has a reputation beyond reputeEowyn has a reputation beyond reputeEowyn has a reputation beyond reputeEowyn has a reputation beyond reputeEowyn has a reputation beyond reputeEowyn has a reputation beyond reputeEowyn has a reputation beyond repute
Standard

Skal bidra med sjalinstruksjoner via bilder. Må bare få noen over som kan ta noen ordentlige. Skal prøve å få gjort det i nærmeste framtid.
Gammel 28-10-2006, 12:30
Calliope sin avatar
Calliope Calliope er offline
Senior Member

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,949
Calliope has a reputation beyond reputeCalliope has a reputation beyond reputeCalliope has a reputation beyond reputeCalliope has a reputation beyond reputeCalliope has a reputation beyond reputeCalliope has a reputation beyond reputeCalliope has a reputation beyond reputeCalliope has a reputation beyond reputeCalliope has a reputation beyond reputeCalliope has a reputation beyond reputeCalliope has a reputation beyond repute
Standard

I'd love to help but getting photos taken seems to be the hardest task of my life

My husband's already gone back up to Svalbard and we're still down in Bergen another week... then when we get up to Svalbard it's nearly full-time dark..

We have some photo series on the Lotusbarn website but I'm not sure you want to use things already published by a business?
Gammel 28-10-2006, 13:31
Krusedull sin avatar
Krusedull Krusedull er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 8,874
Krusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond reputeKrusedull has a reputation beyond repute
Standard

Jeg skal se hva jeg kan få til, det må bli "toddler-bærebilder" i såfall, siden jeg ikke har noen baby tilgjengelig Jeg er ELENDIG på å få til å ta bilder, men kan prøve og se hva jeg får til.

www.krusedull.net
Svar med sitat
Gammel 28-10-2006, 13:39
Ulvemor sin avatar
Ulvemor Ulvemor er offline
Senior Member

Sted: Hippieland
Meldinger: 3,110
Ulvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond reputeUlvemor has a reputation beyond repute
Standard

Kanskje dette betyr at jeg etter å ha mumlet om det i et års tid må lage en skikkelig kitengeinstruksjon?

Fjummsi, jeg er så enig med deg! Så mye kompetanse og erfaring som finnes her inne bør det være fullt mulig å finne svar på grunnleggende spørsmål om bæring her inne, uten å måtte bli henvist til et annet nettsted.

Jag är den bro som orkar bära dej,
Jag är den hamn som ger dej skydd
Jag är den eld där du kan värma dej
Jag är den famn där du är trygg
Svar med sitat
Gammel 28-10-2006, 14:24
Enchanted sin avatar
Enchanted Enchanted er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2006
Sted: rett rundt hjørnet
Meldinger: 2,329
Enchanted has a reputation beyond reputeEnchanted has a reputation beyond reputeEnchanted has a reputation beyond reputeEnchanted has a reputation beyond reputeEnchanted has a reputation beyond reputeEnchanted has a reputation beyond reputeEnchanted has a reputation beyond reputeEnchanted has a reputation beyond reputeEnchanted has a reputation beyond reputeEnchanted has a reputation beyond reputeEnchanted has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Ulvemor
Kanskje dette betyr at jeg etter å ha mumlet om det i et års tid må lage en skikkelig kitengeinstruksjon?

Fjummsi, jeg er så enig med deg! Så mye kompetanse og erfaring som finnes her inne bør det være fullt mulig å finne svar på grunnleggende spørsmål om bæring her inne, uten å måtte bli henvist til et annet nettsted.

Det hadde vært kjempefint Ulvemor, jeg har en venninne som gjerne vil bære på denne måten og jeg har null erfaring å komme med, så det hadde vært fint om vi kunne teste ut med instruksjoner fra en med erfaring.

å fatte seg i korthet er ikke for meg..
Svar med sitat
Gammel 28-10-2006, 16:36
lucifer81 sin avatar
lucifer81 lucifer81 er offline
Senior Member

Medlem siden: Mar 2005
Sted: oslo
Meldinger: 5,774
lucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond repute
Standard

Jeg har jo lagd noen som ligger på tettinntil også da hvis du vil ha de!

tror forresten jeg har lagt dem ut her også!
Like the blood that unites us all.
Man did not weave the web of life,
He is merely a strand in it.
Whatever he does to the web,
He does to himself.
Svar med sitat
Gammel 28-10-2006, 22:53
Eowyn Eowyn er offline
Senior Member

Meldinger: 4,126
Eowyn has a reputation beyond reputeEowyn has a reputation beyond reputeEowyn has a reputation beyond reputeEowyn has a reputation beyond reputeEowyn has a reputation beyond reputeEowyn has a reputation beyond reputeEowyn has a reputation beyond reputeEowyn has a reputation beyond reputeEowyn has a reputation beyond reputeEowyn has a reputation beyond reputeEowyn has a reputation beyond repute
Standard

Hva slags knyttinger (langsjal) kan være interessant i første omgang?

Enkel ryggsekk
Ryggsekk med twist
Omsluttet kryss + varianter av denne (har i allefall 4 på lager)
Omsluttet kryss mage
Omsluttet kryss II (magebeltet utenpå, knytes ferdig før man setter barnet i)

Sikre måter å få barnet på ryggen på, og av.

Kaster ut forslag...
Gammel 29-10-2006, 00:30
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

Vi bare starter med det folk kommer med, og så organiserer vi det etterhvert. Finn fram gamle linker til tråder og gamle bilder. Eller ta nye. Colibri: om dere vil dele deres instruksjoner med oss ser i alle fall jeg ikke noe galt i det? Jeg har en del selv også, skal lete fram! Skal vi foreløpig bare bruke denne tråden som "kladd", og så flytter og fikser vi det etterhvert? Et poeng må vel være å ha bilder som folk vil legge på åpent forum og ikke i billedkroken.

Man kan jo samarbeide også. Kanskje noen er gode på å skrive instruksjoner, og så kan andre bidra med billedserier?

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:52.

HOVEDSIDER