Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Om bæring > Hvordan knyte?

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 08-06-2006, 22:03
lucifer81 sin avatar
lucifer81 lucifer81 er offline
Senior Member

Medlem siden: Mar 2005
Sted: oslo
Meldinger: 5,774
lucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond repute
Standard bildeserie - front vertikal med ben utenfor i slynge

Start med å ta på deg slynga, juster den så trang du kan uten å få problemer med å plassere barnet i etterpå (jo mindre du må justere etterpå , jo mindre kluss får du) og legg ringene oppå skulderen eller litt bak (du kommer til å måtte dra litt i halen og da havner de for langt ned om du ikke gjør dette)
Legg barnet over skulderen, før hånden din gjennom slynga og fang bena til barnet. Før barnet ned i lommen.

Nederste slyngekanten på lomma skal ligge helt ut til knehasene på barnet, slik at han får en stor og behagelig sitteflate

Etter å ha fått plassert barnet, dra litt i halen for å etterstramme hele lommen. Deretter må man eventuelt gå over øvre og nedre kant. Start med den øverste og dra alt overflødig stoff mot ringene.

Ta tak i den ytterste kanten på halen for å stramme øvre del.

På dette bildet har jeg ikke dratt ut skulderflappen, men hvis du skal gjøre det, så gjør det FØR du strammer nederste kant. For å gjøre det drar du i den indre kanten på halen.

og sånn ser ferdig resultat ut! Nå ble Seb litt gira på slutten så det er ikke helt perfekt når det angår stoffet helt ut til knehasene...:

Like the blood that unites us all.
Man did not weave the web of life,
He is merely a strand in it.
Whatever he does to the web,
He does to himself.
Svar med sitat
Gammel 08-06-2006, 22:49
Essa sin avatar
Essa Essa er offline
Senior Member

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 888
Essa has a reputation beyond reputeEssa has a reputation beyond reputeEssa has a reputation beyond reputeEssa has a reputation beyond reputeEssa has a reputation beyond reputeEssa has a reputation beyond reputeEssa has a reputation beyond reputeEssa has a reputation beyond reputeEssa has a reputation beyond reputeEssa has a reputation beyond reputeEssa has a reputation beyond repute
Standard

Takk for at du viser!! Du imponerer altså Og Seb er jo som vanlig helt bedårende...

"It isn't what you do - it's the way you do it!"
Svar med sitat
Gammel 08-06-2006, 22:52
mikke mikke er offline
Senior Member

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 911
mikke has a reputation beyond reputemikke has a reputation beyond reputemikke has a reputation beyond reputemikke has a reputation beyond reputemikke has a reputation beyond reputemikke has a reputation beyond reputemikke has a reputation beyond reputemikke has a reputation beyond reputemikke has a reputation beyond reputemikke has a reputation beyond reputemikke has a reputation beyond repute
Standard

Kjempeflott at du gjør dette!!! Nå skal jeg jammen prøve for alvor!
Svar med sitat
Gammel 08-06-2006, 23:07
Eple sin avatar
Eple Eple er offline
Senior Member

Sted: Regnbyen
Meldinger: 3,736
Eple has a reputation beyond reputeEple has a reputation beyond reputeEple has a reputation beyond reputeEple has a reputation beyond reputeEple has a reputation beyond reputeEple has a reputation beyond reputeEple has a reputation beyond reputeEple has a reputation beyond reputeEple has a reputation beyond reputeEple has a reputation beyond reputeEple has a reputation beyond repute
Standard

Takk for at du viste dette!

When I approach a child, he inspires me in two sentiments; tenderness for what he is, and respect for what he may become.
Louis Pasteur
Svar med sitat
Gammel 08-06-2006, 23:17
Sunshine sin avatar
Sunshine Sunshine er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 2,796
Sunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond repute
Standard

Flott veiledning, takk!

Jeg bærer min nyfødte jente korte turer i front vertikal stilling, men med bena krøllet nedi. Jeg har vært litt bekymret for bena hennes - hvor gammelt bør barnet være, tror du, før man kan bære med føttene ut forbi?

"Babies will wean and someday they will sleep through the night. This high maintenance stage of nighttime parenting will pass. The time in your arms, at your breast, and in your bed is a relatively short while in the life of a baby, yet the memories of love and availability last forever."
Dr William Sears
Svar med sitat
Gammel 08-06-2006, 23:22
lucifer81 sin avatar
lucifer81 lucifer81 er offline
Senior Member

Sted: oslo
Meldinger: 5,774
lucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Sunshine
Flott veiledning, takk!

Jeg bærer min nyfødte jente korte turer i front vertikal stilling, men med bena krøllet nedi. Jeg har vært litt bekymret for bena hennes - hvor gammelt bør barnet være, tror du, før man kan bære med føttene ut forbi?

jeg bar sånn fra jeg fikk slynga og da var seb ca 3-4 uker gammel!
Like the blood that unites us all.
Man did not weave the web of life,
He is merely a strand in it.
Whatever he does to the web,
He does to himself.
Svar med sitat
Gammel 08-06-2006, 23:31
Sunshine sin avatar
Sunshine Sunshine er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 2,796
Sunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av lucifer81
jeg bar sånn fra jeg fikk slynga og da var seb ca 3-4 uker gammel!
Da skal jeg kanskje prøve slik allerede i morgen!
"Babies will wean and someday they will sleep through the night. This high maintenance stage of nighttime parenting will pass. The time in your arms, at your breast, and in your bed is a relatively short while in the life of a baby, yet the memories of love and availability last forever."
Dr William Sears
Svar med sitat
Gammel 19-11-2006, 23:10
Schnuppa Schnuppa er offline
Junior Member

Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 6
Schnuppa is on a distinguished road
Standard

Jeg angrer enda mer på at ringslynga er bortevekk. Tror virkelig at jeg må gå til anskaffelse av en ny
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:01.

HOVEDSIDER