Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Om bæring > Hvordan knyte?

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 29-10-2006, 00:55
lucifer81 sin avatar
lucifer81 lucifer81 er offline
Senior Member

Medlem siden: Mar 2005
Sted: oslo
Meldinger: 5,774
lucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond repute
Standard

her er mine:

http://www.ap-norge.com/forum/showthread.php?t=13571

http://www.ap-norge.com/forum/showthread.php?t=13568

http://www.ap-norge.com/forum/showthread.php?t=13570
Like the blood that unites us all.
Man did not weave the web of life,
He is merely a strand in it.
Whatever he does to the web,
He does to himself.
Svar med sitat
Gammel 29-10-2006, 00:58
lucifer81 sin avatar
lucifer81 lucifer81 er offline
Senior Member

Medlem siden: Mar 2005
Sted: oslo
Meldinger: 5,774
lucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond reputelucifer81 has a reputation beyond repute
Standard

http://www.tettinntil.com/forumet/showthread.php?t=4691
Like the blood that unites us all.
Man did not weave the web of life,
He is merely a strand in it.
Whatever he does to the web,
He does to himself.
Svar med sitat
Gammel 29-10-2006, 01:22
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

Legger en med ryggbæring i ringslynge her foreløpig:

Jeg starter med å ta på slynga på vanlig måte, strammer inn slik at det ikke blir så mye å justere etter at babyen har kommet oppi:

Så tar jeg tak i slynga bakpå ryggen der jeg vil at babyen skal sitte. Det kan være midt bak eller litt på hofta bak:

Så vrir jeg slynga slik at hånda som er bak kommer foran der jeg setter ungen nedi:

Da ser det omtrent sånn ut bak:

Så setter jeg ungen oppi som vanlig:

Pass på at rompa kommer godt nedi "posen"! Så begynner jeg å vri slynga og ungen bakover, og når jeg har vridd litt flytter jeg armen slik a den kommer foran ungen:

Fortsett til ungen har ønsket posisjon:

Etterstram halen:

Ferdig!

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Gammel 29-10-2006, 01:31
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

Treeing av ringslynge med maya-wrap-skulder(andre slynger har andre skuldre. Man kan bruke begge skuldre på de fleste, sørg for at stoffet spres godt utover skulder og rygg!

1. Legg slynga over høyre skulder: Ringene foran skulderen, stoffet bak og den løse ”flappen” (den bretten som ikke er sydd fast sammen med resten ved ringene) skal opp.

2. Ta tak sømkanten i den underste bretten og før den under venstre arm. Brett ut ”flappen” og før denne sømkanten også bak på ryggen og under venstre arm. Denne delen skal nederst på ryggen.

3. Ta tak i øverste sømkant (den som er ned på skulderen) med venstre hånd og nederste med høyre hånd. Samle stoffet fra hver sin kant med hendene.

4. Tre stoffet opp gjennom begge ringene…

5. …og ned gjennom den nedre.

6. Nå skal du justere litt. Sørg for at den øvre sømkanten er til venstre i ringene (hele veien) og at den nedre sømkanten er til høyre i ringene. Stram så hele slynga ved å dra i ”halen”, det er det som henger utenfor ringene. Den skal strammes slik at det er enkelt å få barnet nedi, men samtidig ikke alt for vid så du må etterjustere mye. Sjekk at sømkantene er på hver sin side av ringene fremdeles.

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Gammel 29-10-2006, 16:58
Tvillingmamma sin avatar
Tvillingmamma Tvillingmamma er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Kolbotn
Meldinger: 253
Tvillingmamma is a name known to allTvillingmamma is a name known to allTvillingmamma is a name known to allTvillingmamma is a name known to allTvillingmamma is a name known to allTvillingmamma is a name known to all
Standard Omsluttet kryss på rygg

Mannen tok bilder av oss i dag mens jeg knøt på meg lille G. Bruk den om den passer.

Omsluttet kryss på rygg

1 og 2: Det finns flere muligheter for å få barnet opp på ryggen. Dette er den jeg liker best: Stå bak barnet og legg midten av sjalet på barnets skuldre. Ta så tak i barnet under armene og sleng det opp på ryggen.

3 og 4: Hold fast barnet ved å holde i barnets arm samtidig som du får dytta sjalet godt under rompa på barnet og gjerne litt opp mellom dere. Ta sjalendene under armene dine, og knyt en enkel knute over brystene. Pass på at sjalet er stramt nok, særlig i overkant.

5 og 6: Hump barnet godt nedi, og sjekk at sjalet er spredd helt ut til knehasene. Ta tak i overkanten på den høyre sjalenden, og "gi den" til den venstre hånda di bakpå ryggen.

7 og 8: Ta tak i den øverste kanten på sjalet med den venstre hånda, og sørg for at det er godt spredd over barnet, helt opp til barnets hals. Smyg den høyre armen under sjalet, og samle sjalet godt oppå høyre skulder. Dra så sjalet under barnets vestre bein og stram godt både i over- og underkant. Gjør det samme med den venstre sjalenden (dette er det ikke bilde av).

9 og 10: Stram godt en gang til, og knyt en båtmannsknop (dobbelknute). Klar for tur!

Godkjent ammehjelper.

Trøste&bære - sybloggen min!
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:01.

HOVEDSIDER