Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Om bæring > Hvordan knyte?

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 08-09-2006, 21:42
svisj sin avatar
svisj svisj er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 4,136
svisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond repute
Standard Bæring på rygg i MeiTai

Nå begynner vi å bli drevne MT-bærere, altså. Det elastiske sjalet får hvile seg litt i bæreskuffen, selv om mannen sverger til det fortsatt (lojal mann ). Vi går endel i ulendt terreng, og da er det genialt å slenge lillemor på ryggen.

MEN, uansett hvordan jeg knyter så blir det litt ugreit med stroppene foran. Hvis jeg har dem i kryss, så skjer det veldig rare ting med puppene mine. Og hvis jeg knyter ryggsekk så sklir stroppene nesten av skulderen på en måte. Sånn at jeg må dra stroppene inn mot halsen for at de ikke skal gli nedover armene.

Hjelp?

De tidligste kunnskaper ligger tyngst i kroppen.
Svar med sitat
Gammel 08-09-2006, 21:52
jeano sin avatar
jeano jeano er offline
Senior Member

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 5,946
jeano has a reputation beyond reputejeano has a reputation beyond reputejeano has a reputation beyond reputejeano has a reputation beyond reputejeano has a reputation beyond reputejeano has a reputation beyond reputejeano has a reputation beyond reputejeano has a reputation beyond reputejeano has a reputation beyond reputejeano has a reputation beyond reputejeano has a reputation beyond repute
Standard

Du kan twiste stroppene. Da vil stroppenen gåmellom puppene på en måte.

Eller du kan knyte ryggsekk med tibetansk avsluttning.

Har du lange stropper kan du krysse under rompa for så å dra de opp i kryss mellom puppa og feste.

Eller du kan knyte den nederste over puppene, sette på plass ungen, knyte under rompa på barnet. Så knyte opp den første knyta å ta de i kryss og binde i stroppene.

Jeg er ikke flink å forklare, så bare spørr.
Svar med sitat
Gammel 08-09-2006, 21:53
Sunshine sin avatar
Sunshine Sunshine er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 2,796
Sunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond repute
Standard

Ingen svar, men et tilleggsspørsmål: Hvor gammelt/stort bør barnet være for å begynne med ryggbæring i MT?
"Babies will wean and someday they will sleep through the night. This high maintenance stage of nighttime parenting will pass. The time in your arms, at your breast, and in your bed is a relatively short while in the life of a baby, yet the memories of love and availability last forever."
Dr William Sears
Svar med sitat
Gammel 08-09-2006, 21:54
celosia celosia er offline
Senior Member

Meldinger: 1,176
celosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond repute
Standard

Har du forsøkt å knyte en knute fremme før du drar stroppene bak?

Jeg får heller ikke til å bære i meitai på ryggen, har gitt opp og bruker heller sjalene mine.
Svar med sitat
Gammel 08-09-2006, 22:04
svisj sin avatar
svisj svisj er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 4,136
svisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond repute
Standard

Oj Jeano, du hadde mange gode forslag! De to første skjønte jeg, men jeg må studere noen bildeserier for å lære meg tibetansk. De to siste forslagene skjønte jeg ikke helt. Kan du si litt mer om dem?

Og når jeg først er i gang. Denne twisten - skal jeg liksom krysse stroppene og så tviste en hel runde rundt igjen? Slik at den som var til høyre etter jeg krysset dem, ender opp til høyre igjen? :flisespikker:

Sitat:
Opprinnelig postet av Sunshine
Ingen svar, men et tilleggsspørsmål: Hvor gammelt/stort bør barnet være for å begynne med ryggbæring i MT?
Min snuppe sitter som et skudd i hvertfall. Men hun er ganske stor og har beina komfortabelt utenfor. Jeg går ikke med henne alene på rygg, riktignok. Liker at noen kan ta en titt på hva som skjer der bak.

De tidligste kunnskaper ligger tyngst i kroppen.
Svar med sitat
Gammel 08-09-2006, 23:28
Ingrid sin avatar
Ingrid Ingrid er offline
Moderator

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 10,022
Ingrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond repute
Standard

Du kan også prøve å binde en ekstra stropp mellom ryggsekkstroppene tvers over brystet - en slik som er på ERGO´n foreksempel, for å hindre at de sklir ned.

When you accept what is, what is changes.
Svar med sitat
Gammel 09-09-2006, 00:38
Gjest Gjest er offline
Gjest

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 2,697
Gjest has a reputation beyond reputeGjest has a reputation beyond reputeGjest has a reputation beyond reputeGjest has a reputation beyond reputeGjest has a reputation beyond reputeGjest has a reputation beyond reputeGjest has a reputation beyond reputeGjest has a reputation beyond reputeGjest has a reputation beyond reputeGjest has a reputation beyond reputeGjest has a reputation beyond repute
Standard

Jeg er en ganske stor dame med ganske store Jeg fikk min store wow-opplevelse med MT da jeg lære å først tvinne skulderdstroppene litt høyt oppe på ryggen til gutten for så å dra de frem under bena hans, dra de opp mellom puppene og feste de i skulderremma igjen. Da presser jeg ikke puppen ned eller ut. Altså den reima som kommer fra venstre fester jeg i høyre stropp. Forstår du? Jeg avslutter altså med tibetansk knytting. Har laaaaange stropper jeg da, på min Colibri. Jeg skal se om jeg finner bilde
Svar med sitat
Gammel 09-09-2006, 00:43
Gjest Gjest er offline
Gjest

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 2,697
Gjest has a reputation beyond reputeGjest has a reputation beyond reputeGjest has a reputation beyond reputeGjest has a reputation beyond reputeGjest has a reputation beyond reputeGjest has a reputation beyond reputeGjest has a reputation beyond reputeGjest has a reputation beyond reputeGjest has a reputation beyond reputeGjest has a reputation beyond reputeGjest has a reputation beyond repute
Standard

Isj, jeg finner ikke bilde der jeg har gjort det slik jeg beskriver. Men dette er det jeg mener med å tvinne stroppene bak før de kommer frem igjen. Og så i stedet for å ta de opp OVER puppene tar du de frem og opp MELLOM puppene før du fester. OM du har lange nok stropper

Sist endret av Chickpea; 12-01-2007 kl 22:22
Svar med sitat
Gammel 09-09-2006, 00:51
Sunshine sin avatar
Sunshine Sunshine er offline
Senior Member

Meldinger: 2,796
Sunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond reputeSunshine has a reputation beyond repute
Standard

Fine bilder!

Hva menes med tibetansk knyting?
"Babies will wean and someday they will sleep through the night. This high maintenance stage of nighttime parenting will pass. The time in your arms, at your breast, and in your bed is a relatively short while in the life of a baby, yet the memories of love and availability last forever."
Dr William Sears
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 15:46.

HOVEDSIDER