Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Graviditet og fødsel

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 16-07-2012, 11:51
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Sally Vis post
Når er terminen, forresten?
Litt sent svar her, men termin er 22/11, dagen før min egen bursdag

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Gammel 16-07-2012, 11:52
petunia sin avatar
Senior Member

petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Og om det er noen her som har født hjemme hører jeg gjerne fra dere

Svar med sitat
Gammel 16-07-2012, 13:19
Smithton Smithton er offline
Senior Member

Medlem siden: Jul 2009
Meldinger: 1,003
Smithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant future
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av petunia Vis post
Nå er jeg virkelig i hundre! Jeg er så lykkelig! Vi har hatt besøk av verdens skjønneste jordmor, og vi har bestemt oss for å planlegge for hjemmefødsel! Nå er jeg helt gira, og kjenner at jeg gleder meg noe helt utrolig! Jeg kjenner en helt ny trygghet, og en lettelse over å (forhåpentlig, satser jo på at det blir, at ikke jm blir syk eller noe!) slippe å dra inn til sykehuset med bil, og å skulle forholde seg til sykehus i en sånn intim situasjon. Tenk at jeg skal føde hjemme, jeg smiler av tanken Og min skeptiske mann ble etterhvert svært så ivrig, han måtte til og med spille noen lystige toner på pianoet da jordmoren hadde dradd -og han kan ikke spille piano en gang Så nå går vi her hjemme og kjenner på en ny spenning -tror vi gleder oss masse begge to, ja egentlig tror jeg babyen gleder seg også!

Så flott at dere er skikkelig gira alle sammen Og så spennende med hjemmefødsel!

Og min skeptiske mann ble etterhvert svært så ivrig, han måtte til og med spille noen lystige toner på pianoet da jordmoren hadde dradd -og han kan ikke spille piano en gang

Fantastisk!

Ally (10)
Svar med sitat
Gammel 16-07-2012, 14:55
Bonsky sin avatar
Bonsky Bonsky er offline
Senior Member

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 1,136
Bonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant future
Standard

Jeg har født hjemme;-). Anbefales! Hadde tenkt det med nest siste her og men da måtte jeg bite i det sure eplet og dra på sykehuset etterhvert, så med siste hadde jeg egentlig gitt opp håpet om hjemmefødsel, men så ble det liksom bare sånn;-)
Svar med sitat
Gammel 16-07-2012, 17:52
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

Ååååå, så koselig! Lykke til!

Vi planla hjemmefødsel og startet hjemme med Ludvik. Måtte dessverre dra på sykehuset etter hvert pga. tidlig vannavgang (infeksjonsfare) og dårlig framgang (som nok var fordi han kom med armen samtidig med hodet), men om det skulle skje at vi skal ha en til noen gang (ikke planlagt), så blir det hjemmefødselsplanlegging da også!

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Gammel 16-07-2012, 21:57
Kivi sin avatar
Kivi Kivi er offline
Moderator

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 8,218
Kivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond repute
Standard

Så koselig!
Jeg planla å føde sistemann hjemme, men jordmor var på ferie.. og jeg dro på sykehus, fikk pressrier i bilen og fødte i mottaket der og angret siden på at jeg ikke bare holdt meg i ro og lot baby bare komme hjemme i stedet for å stresse med å rekke frem til sykehuset. Så bare kos dere hjemme om dere kan. Så herlig at mannen gledet seg så også! Tipper det er en helt annen opplevelse for fedrene med hjemmefødsel i forhold til på sykehus hvor de vel lett havner mye mer på sidelinja.
Gammel 17-07-2012, 07:53
Bonsky sin avatar
Bonsky Bonsky er offline
Senior Member

Bonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant future
Standard

Jeg både fødte og planla uten jordmor. Ville være alene ;-). Pappaen tok imot.
Svar med sitat
Gammel 17-07-2012, 12:19
Kivi sin avatar
Kivi Kivi er offline
Moderator

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 8,218
Kivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Bonsky Vis post
Jeg både fødte og planla uten jordmor. Ville være alene ;-). Pappaen tok imot.
Jeg var ikke kommet langt nok i tankeprosessen til å virkelig tenke det som en mulighet - og mannen sto med bilen klar og SKULLE ha meg på sykehuset.. Bare skriver det her - ikke for å kuppe tråden - men for å bidra til at andre tenker litt lengre enn jeg og mannen gjorde i noen hektiske øyeblikk.
Gammel 17-07-2012, 13:25
petunia sin avatar
Senior Member

Standard

Veldig interessant! Jeg har jo født veldig raskt de to første og jm bor 45-50 min unna. Tenker at om det skulle bli sånn så er det en fin mulighet å føde bare meg og mannen sammen. Hvordan opplevde du det Bonsky? Merker at jeg har stor motstand i meg mot å skulle dra på sykehuset, det er en veldig utrygg situasjon for mitt vedkommende...

Svar med sitat
Gammel 17-07-2012, 15:30
Bonsky sin avatar
Bonsky Bonsky er offline
Senior Member

Standard

Det var veldig flint (i den grad jeg digger fødsler.. ). Og Kivi - mannen min og stod med bilen klar, men han innså raskt at jeg hadde ikke tenkt meg dit..

Nest siste ønsket jeg jo veldig å føde hjemme, helt alene - visste ikke om jeg kom til å vekke mannen engang.. Så, jeg hadde litt håndkler og ting klart i tilfelle (siste før der kom veldig raskt og optimisten jeg trodde jo denne kom like raskt). Men - denne satt nok litt mere fast, og jeg måtte krype til korset og vekke mann og reise til sykehuset likevel (ingen fare, men måtte ha legehjelp - akkurat som med førstemann).

Så - da tenkte jeg liksom at jeg ikke var i stand til å føde hjemme jeg. Men jeg innså jo også (bortsett fra med hun i midten) at jeg brukte laaang tid på å føde, så jeg skulle nå ihvertfall ikke trø på sykehuset altfor lenge tenkte jeg. Så gikk jeg her og trødde da, men til slutt fikk mannen min overtalt meg til å ringe både sykehust for å melde vår ankomst og barnevakter.... Men det han ikke visste var at da var jeg allerede på veg inn i pressrier.. Så, når han kom opp igjen etter den tlf så så han på meg og spurte om han heller skulle ringe ambulanse. jeg samtykket - hadde jo ihvertfall ikke tenkt å sitte i en bil sånn.... Men - så kom nå babyen likevel da. Før både ambulanse og barnevakter.

Hadde jeg ant utfallet av fødslene mine hadde garantert tre av de blitt hjemme - men to måtte jeg nok dessverre ha reist på sykehuset med uansett da. Men så sant jeg skulle hatt flere hadde jeg født alle de jeg var i stand til hjemme heretter.. Uten jormor. Liker best å være i fred.... :P

Men det var veldig fint etterpå da, men bare oss her - tok jo enda en halvtime før barnevaktene kom, og enda litt til før ambulansen kom (den hadde vi egentlig avbestilt da, men de ville nå komme en tur og ta en titt likevel). Og utrolig godt å bare være hjemme i sin egen seng etterpå!!!!!
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:36.

HOVEDSIDER