Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Skravlesiden

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 21-11-2014, 18:58
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard Tenke positivt!

I disse jobbe-helt-på-trynet-uregelmessig-tider, der jeg sjonglerer som tilkallingsvikar på 3 forskjellige arbeidsplasser (i tillegg til alle frivillige verv), og før mannen innser på ordentlig at han for alvor må bidra i heimen med både hverdagsoppgaver og unger (han hjelper til altså, men det tar jo tid å snu 3 års måte å gjøre noe på), så trenger jeg å fokusere på å tenke positivt mellom slagene. For har det vært hektisk før, så er det babymat mot sånn hverdagen er blitt nå! Men det er greit - vi trenger inntekt, så da må det gå! Så jeg ønsker at vi hver dag skriver opp 3 ting vi synes er positivt med dagen/her og nå!

Mine dagens tre positive:
* fridag - fått ordnet endel administrativt + slappet av
* fortsatt veldig fornøyd med min nye avtalebok fra personligalmanakk.no
* lilletuppa som kommer gående og strekker opp armene, jeg løfter henne opp på fanget og spør "Hva vil du ha da?". Hun sier "Puppe!". Jeg sier overrasket "Vil du ha puppe??" og hun sier med et stort glis "Jaaaa!! Ja, ja, ja, jaaa!!"

Ekstra positiv: veldig fornøyd med at mannen omsider har fått ordnet vinterdekk på begge bilene!!! (kjekt når det er jevnt 2-4 minusgrader)
Belladonna (25-11-2014), CarinaNV (09-12-2014)
Gammel 21-11-2014, 19:22
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Tre fine ting i dag:

En god og lang klem fra eldstemann

Mellomste som sjarmerte med den ene vitsen etter den andre ved middagsbordet

Minsten som synger og synger og synger og synger

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Følgende 2 medlemmer liker petunia sin post:
Belladonna (25-11-2014), Nselk (24-11-2014)
Gammel 23-11-2014, 00:52
Maman sin avatar
Maman Maman er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 1,669
Maman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond repute
Standard

Tre fine ting herfra:
Fin konsert med jenta mi sitt kor, så mange flinke og glade barn!
Har fått kommet godt i gang med rydding av arbeidsrommet, som har trengt det veldig lenge.
Ikke minst, veldig godt med helgefri.

Og, Nselk, jeg er også veldig fornøyd med personlig almanakk, har det på minst andre året nå, og i år har jeg også fått laget aktivitetskalender til planlegging av hele familiens aktiviteter. Jeg ønsker sånn kalender som en kan ta vare på, ikke bare visker ut for hver uke, så denne var perfekt! :-)
Følgende 2 medlemmer liker Maman sin post:
Gammel 23-11-2014, 10:25
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Maman: ja, digger den almanakken!! Og kor er vidunderlig - mellomste synger i kor på 2. året nå, og stooorkoser seg!!

Positive ting i går (glemte å skrive inn da):
* Var på julemesse - fikk tak i hjemmestrikkede julestrømper til alle tre barna, og en nydelig dyprosa kjole til lillegull, i tillegg til mørk orange pulsvanter til meg selv!

* Eldste fikk overnattingsgjest (klassekamerat) - ser de koste/koser seg glugg

* Oppvaskmaskinen stanset plutselig... og det viste seg at kontakten (inni søppelskapet) har hatt strømbuer mellom jording og fase (eller noe sånt), og støpsel og kontakt har smeltet sammen, brent og er praktisk talt forkullet inni der!!! Jeg har kjent svar sviddlukt inni skapet noen dager, men hva visste jeg - jeg fant ikke noe!! Så det positive var at huset ikke brant ned en natt med oss inni, og at vi har hatt englevakt!!!! *redd*
Belladonna (25-11-2014)
Gammel 24-11-2014, 11:15
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

Viktig og fin tråd!!

Her begynner jula å stresse meg litt, men jeg har ikke kapasitet til å ta tak i det akkurat nå. Da er det fint å fokusere på det jeg har akkurat her og nå som jeg må forholde meg til.

Dagens tre positive:
1) Varm morgenkaffe sammen med en spennende fagbok om multikulturelle perspektiv i veiledning/terapi, kaffen inntas av en kopp jeg fikk av Martine i høst: "Je arber itte, je drekk kaffe"
2) Hanefars entusiastiske morgenhilsninger. Selv med nytt strøkorn i bunndekket i hønsehuset og åpen luke ut er han kun opptatt av å vekke verden. Godt klokka er over ti
3) I kveld er det dansekveld, og jeg skal få danset West Coast Swing (forhåpentligvis, avhenger litt av at det kommer et mannebein som kan det på dansen) og øvd inn en linedance eller to.

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Følgende 2 medlemmer liker fjummsi sin post:
Gammel 24-11-2014, 14:53
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Standard

3 positive ting i dag:

* lillegull var 1 1/2 år i går, og er verdens fineste, herligste lille jente!
* fått tak i elektriker som kunne komme før jul!
* barnehagen har stengt denne uka, så jeg og lillegull har hatt mye deilig kosetid i dag helt alene, noe som er veldig lenge siden nå!
Belladonna (25-11-2014)
Gammel 24-11-2014, 21:28
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

1 besøk av bestefar og samboer og søster og nykjæresten
2 utviklingssamtale med eldste gikk så fint
3 massasjestund med mellomste på badet før han la seg

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Medlemmer som liker petunia sin Post:
Belladonna (25-11-2014)
Gammel 24-11-2014, 23:13
Maman sin avatar
Maman Maman er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 1,669
Maman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond repute
Standard

oj, Nselk, så bra at den maskinen ikke tok fyr!!! Godt man har englevakt iblant!
Gammel 25-11-2014, 13:44
Belladonna sin avatar
Belladonna Belladonna er offline
Moderator

Sted: Trøndelag
Meldinger: 8,169
Belladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Nselk Vis post
* Oppvaskmaskinen stanset plutselig... og det viste seg at kontakten (inni søppelskapet) har hatt strømbuer mellom jording og fase (eller noe sånt), og støpsel og kontakt har smeltet sammen, brent og er praktisk talt forkullet inni der!!! Jeg har kjent svar sviddlukt inni skapet noen dager, men hva visste jeg - jeg fant ikke noe!! Så det positive var at huset ikke brant ned en natt med oss inni, og at vi har hatt englevakt!!!! *redd*
Åh, herlighet, så skummelt!! Jammen hadde dere englevakt!!

Lillegutt jan -04
Lillebror apr -06
Mini okt -10
Svar med sitat
Gammel 25-11-2014, 18:49
Aurora Borealis sin avatar
Aurora Borealis Aurora Borealis er offline
Senior Member

Medlem siden: May 2006
Sted: Der nordlyset er
Meldinger: 2,594
Aurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond repute
Standard

Nselk, så bra at det ikke ble brann! En av de tingene jeg har skikkelig noia mot er at det skal begynne å brenne i huset.
Men tre positive ting her i dag:
Niåringen gjorde matteleksene uten særlige problemer.
Eldste stekte pannekaker til middag.
Det er nydelig vær ute

To store, fire små og en minibuss
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 14:19.

HOVEDSIDER