Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Familieliv/samliv

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 03-02-2009, 16:11
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Sally Vis post
Så barn med foreldre som av ulike grunner f.eks må jobbe mer enn andre for å få ting til å gå rundt, foreldre som er syke og har begrenset overskudd eller foreldre som ikke har slektninger som kan passe barna mens foreldrene er på alskens møter, bare får holde seg hjemme? Jeg husker selv veldig godt fra min egen barndom MANGE unger som ikke var med på NOE fordi de hadde foreldre som ikke hadde overskudd av ulike grunner, og det synes jeg var kjempetrist.
Som LBM skriver - noen få kan av en eller flere grunner ikke stille opp, og av og til kan det gjelde noen og enhver. Men ikke hver gang, og dessuten så gjelder ikke dette flertallet av foreldre, erfaringsmessig... Jeg er "syk" (går på antidepressiva, og har muligens problemer med stoffskiftet etc), fulltidsstudent, har dødssyk mor og hus under oppussing og på grensen til Luksusfellen-økonomi, uten noen særlige rundt til å stille opp som barnevakter... Allikevel prioriterer vi alltid å stille (en av oss) på de møter, dugnader og tilstelninger som er i barnehagen, for å være der for ungene, selv om de ikke er der...

Den dagen ungene begynner i aktiviteter, skal vi gjøre vårt ytterste for å alltid være der når det trengs - noen ganger vil det kanskje skorte på, men i de aller aller fleste tilfellene skal vi få det til. Har vi ikke tid, må vi enten få noen andre foreldre til å stille opp/evt bytte på med et annet foreldre par eller noe, eller så må vi omprioritere dagene våre/livet vårt... Men dette er min mening da! Jeg mener ikke at noen barn skal holdes utenfor, selv om de har en livssituasjon som tilsier at mor/far ikke kan stille opp... Men jeg mener det gjelder fåtallet av barn!

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:52.

HOVEDSIDER