Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Det å være forelder

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18-02-2015, 09:11
Ellen Ellen er offline
Senior Member

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 339
Ellen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud of
Standard

Skjermtid og bruk av sosiale medier er en utfordring.

Snart 15-åringen sitter klistret til en skjerm mye. Det er jo imidlertid slik at bl.a. spill på nett er en del av det sosiale livet nå. Han kan gjerne spille FIFA på Playstation og samtidig diskutere med en kompis på Skype..
Facebook brukes lite, og det gjør Instagram også. Tror mye foregår på Snapchat.
Han trener ganske mye, og gjør det bra på skolen, så med bakgrunn i det har han relativt frie tøyler når det kommer til "skjermtid", det være seg spilling eller TV-titting.

Yngstemann på 11 ("snart 12") har både Instagram og Snapchat. Jeg følger henne på Instagram, og vi har hatt en samtale om hva som er OK å legge ut. Facebook er tydeligvis "ut" for det snakker hun ikke om en gang.
Jeg var skeptisk til Snapchat, men oppdaget at det er der jentene kommuniserer. Det sendes "snap'er" om å møtes i akebakken etc. Hadde jeg nektet henne det ville hun falt ut av det sosiale livet i klassen. Jeg tenker at det da er bedre å tillate det, men å ha en samtale om hvordan man oppførere seg på nett.
Hun ser også en del på NRK nett-tv, og har også begynt å se på ting på TV3 - Luksusfellen av alle ting.. Vi har hatt en samtale om hva som er OK å se på, bl.a. er Paradise hotel uaktuelt. Jeg har ikke noen mulighet til å kontrollere alt hun ser på, men sjekker innom når hun ser på ting.

F 2000
V 2003
Svar med sitat
Gammel 14-10-2015, 21:45
Maman sin avatar
Maman Maman er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 1,669
Maman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond repute
Standard

Stille her inne, så oppdaterer denne litt for meg selv ... :-) Vi måtte selvsagt slette instagramen som plutselig dukket opp i vår. Og Momio ble også slettet. Såå godt å bli kvitt det, for sånt krever jo at en voksen må følge med, og det synes jeg ikke var spesielt tid å bruke tid på.
Ipad har vi ikke for tiden heller, så det ser heldigvis ut til å ha roet seg litt ned på dette området her hos oss ... bare pc-en som er i bruk ved anledning. Håper egentlig det holder seg sånn! :-)
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:33.

HOVEDSIDER