Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Skravlesiden > Kropp og helse

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 04-10-2012, 08:35
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Maman Vis post
hva slags oljer bruker dere da? Vi har av og til brukt jojoba-olje på oss voksne i alle fall, det er vel en av de få som trekker litt inn i huden, eller?
En tommelfinger-regel for fine oljer til hud er at de også skal kunne gå an å spise, da er de gode også for huden. Vanlige "baby-oljer" legger seg som et lag utenpå huden, og det ser så fint ut med en gang men i realiteten legger laget seg som et lokk på huden og tørker den ut.

Siden jeg er aktiv instruktør i babymassasje har jeg noen ganger smurt dem med den oljen vi bruker under massasje. Den er kaldpresset og vegetabilsk. Men man kan likesågreit bruke en vanlig matolje. Har selv brukt olivenolje som hår-kur. Men som sagt smører vi dem lite. Og vi har også en krem anbefalt av grønn hverdag stående i skapet om det skulle trenges. Men mest meg og pappaen som ender opp med å bruke den

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Gammel 04-10-2012, 10:19
Maman sin avatar
Maman Maman er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 1,669
Maman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av petunia Vis post
Jeg vet ikke hva han mente om smøringen midt på sommeren, da har vi ikke barna i bgh. For vår del var det i slutten av aug, og de fortsatt smører alle barna med faktor 30 i ansiktet, han syntes det var helt horribelt. Vi har brukt veldig lite solkrem og har barn som ikke blir brent så fort, derfor var det enkelt for oss å si fra om ikke å smøre ham. Men barn er forskjellige
åja, da skjønner jeg ... :-)
Gammel 04-10-2012, 17:08
*LoveBugMama* sin avatar
*LoveBugMama* *LoveBugMama* er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Hippieville
Meldinger: 16,028
*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute
Standard

Her har Arvingen aldri brukt noe særlig med krem. Ikke kuldekrem og ytterst sjelden annen krem. Solkrem derimot, det bruker han. Han får veldig lett soleksem, og klør til han blir helt sprø.. Så solkrem må til for å hindre solbrenhet/eksem... Men han bruker ikke faktor 30 i august.

I Tyrkia i sommer brukte vi selvsagt faktor 30 hele tiden, og ikke engang det var nok, egentlig. Der ble det selvsagt brukt fuktighetskrem også, om kveldene/nettene. Brukte Änglamark sitt bodybutter på oss begge to.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:41.

HOVEDSIDER