Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Skravlesiden > Kropp og helse

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 01-10-2008, 05:23
Kivi sin avatar
Kivi Kivi er offline
Moderator

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 8,218
Kivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Line Tamara
Spennende!

Jeg er kronisk nysgjerrig på alt som har med mat å gjøre, så jeg syns det er såå spennende å lese om ting jeg ikke vet så mye om, som f.eks lavkarbo. Jeg har over 50 kokebøker, men ingen med spesifikk lavkarbomat, nemlig.
Ønsker du starte med en bok om lavkarbo vil jeg sterkt anbefale "bedre uten brød" av Allen og Lutz. Veldig bra forklart HVORFOR lavkarbo er bra for helsa. Inneholder ikke oppskrifter, men det finnes det nok av andre steder. Send meg pm med adresse hvis du vil låne.
Gammel 06-10-2008, 13:24
Vanilje sin avatar
Vanilje Vanilje er offline
Senior Member

Medlem siden: Jul 2006
Meldinger: 3,466
Vanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Line Tamara
Jeg har over 50 kokebøker, men ingen med spesifikk lavkarbomat, nemlig.
Hvis du bestemmer deg for å skaffe en, vil jeg anbefale denne: http://www.westonaprice.org/bookrevi...raditions.html
Nourishing Traditions: The Cookbook that Challenges Politically Correct Nutrition and the Diet Dictocrats
By Sally Fallon and Mary G. Enig, PhD

Ok, jeg har ikke lest den selv, men den ene forfatteren er Sally Fallon, lederen av The Weston.A Price Foundation, så den MÅ jo bare være bra.
Sitat:
Sally Fallon is the author of Nourishing Traditions: The Cookbook that Challenges Politically Correct Nutrition and the Diet Dictocrats (with Mary G. Enig, PhD), a well-researched, thought-provoking guide to traditional foods with a startling message: Animal fats and cholesterol are not villains but vital factors in the diet, necessary for normal growth, proper function of the brain and nervous system, protection from disease and optimum energy levels. She joined forces with Enig again to write Eat Fat, Lose Fat, and has authored numerous articles on the subject of diet and health. The President of the Weston A. Price Foundation and founder of A Campaign for Real Milk, Sally is also a journalist, chef, nutrition researcher, homemaker, and community activist. Her four healthy children were raised on whole foods including butter, cream, eggs and meat.

"Ethvert lite menneskebarn ville mye heller vært i morens armer i et trist skur enn alene i det mest eksklusive barneværelse" Desmond Morris
Svar med sitat
Gammel 18-03-2010, 12:58
Vanilje sin avatar
Senior Member

Vanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond repute
Standard

Nå har det kommet ut to nye bøker på norsk om lavkarbo:

Beskrivelse:Maten er din beste medisin.Du kan bli kvitt plager som migrene, overvekt og høyt blodtrykk og sykdommer som diabetes, muskel- og skjelettsykdommer og kronisk betennelse ved å gå over til et nytt kosthold. Forfatteren er lege og kostholdsekspert og viser deg hvordan. Mange oppsiktsvekkende pasienthistorier og grundig veiledning!Les artikkel på klikk.no

Beskrivelse:
Doktor Dahlqvists guide til LCHF er for alle som vil bruke mat som medisin; du spiser deg sterkere, friskere og slankere. Boken presenterer LCHF-kostholdet på en lettfattelig måte, du finner smakfulle oppskrifter, praktiske menyforslag, enkle komme-i-gang-tips, kostholdsråd for barn og eldre og inspirerende suksesshistorier. Stadig flere norske leger og ernæringseksperter anbefaler mindre karbohydrater og mer fett. Gjenvinn helsen din med LCHF! Denne boken inneholder enkle og gode råd om: - hvor lett det er å gå over til dette naturlige kostholdet - hvorfor naturlig fett er sunt - hvilke helseforbedringer du oppnår "Annika Dahlqvists bok er spennende lesning for alle som vil bedre helsetilstanden sin - og med riktige endringer i kosten er det fullt mulig!" Inge Lindseth, klinisk ernæringsfysiolog - 4M-Klinikken, Oslo

"Ethvert lite menneskebarn ville mye heller vært i morens armer i et trist skur enn alene i det mest eksklusive barneværelse" Desmond Morris
Svar med sitat
Gammel 19-03-2010, 12:59
Vanilje sin avatar
Senior Member

Standard

Ukemeny med lavkarbomat (Dagbladet):
http://www.dagbladet.no/2010/03/18/t...likk/10915424/

Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:52.

HOVEDSIDER