Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Skravlesiden > Kropp og helse

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 08-06-2008, 19:56
*LoveBugMama* sin avatar
*LoveBugMama* *LoveBugMama* er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Hippieville
Meldinger: 16,028
*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute
Standard Oppskrifts og dagsplan-tråd!

Her håper jeg vi kan legge inn oppskrifter på sunn mat, beskrivelse av HVA vi faktisk spiser til de forskjellige måltidene hver dag o.s.v.

Jeg merker at jeg ofte tar meg i å irritere meg over at jeg ikke får hvite HVA folk spiser når de sier de er blitt sunnere/skal bli sunnere.
Gammel 08-06-2008, 19:57
*LoveBugMama* sin avatar
Administrator

*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute
Standard

Hva med deg, Irja? Du som nå lever uten sukker. Hva spiser dere nå, til frokost, lunsj og middag? Kan du fortelle litt?
Gammel 09-06-2008, 06:02
*LoveBugMama* sin avatar
Administrator

Standard

Frokost i dag:

Noah: Frokostblanding og økologisk melk. Litt yoghurt og frosne bær.

LT: En skål med yoghurt, frø og frosne bær. Skal nå gå og hente meg et stort glass vann som jeg skal drikke før vi løper til skolen.
Gammel 09-06-2008, 06:44
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Foreløpig: kaffe og vann...

Skal snart stikke på kjøkkenet og lage meg samme frokost som i går - rugknekkebrød med jarlsbergost og rød paprika!
Gammel 09-06-2008, 10:10
Bonsky sin avatar
Bonsky Bonsky er offline
Senior Member

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 1,136
Bonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant future
Standard

Her burde visst jeg også være, for jeg og vil bli sunnere... Og så er jeg komplett fantasiløs og uten matlyst for det meste (eller nå har jeg akkurat spist to brødskiver, og selv om jeg hadde både smør og potetsalat på over og under kalkunen er det myyye sunnere å spise brødskiver enn bare rot, som jeg ofte gjør.... ). Og drikki masse vann da - det er sundt, og ja, jeg spiste jo et tørt knekkebrød til frokost og....

Men dagsplan? Eh - nei, er nok litt dårlig på sånt... Eller der har jeg STORT forbedringspotensiale....
Svar med sitat
Gammel 03-08-2008, 13:13
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Denne tråden drar vi opp igjen - til glede og inspirasjon for alle oss som nok en gang drømmer om sunt og riktig kosthold, og jevnlig og aktiv trening og mosjon!
Gammel 03-08-2008, 13:34
Irja sin avatar
Irja Irja er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 6,636
Irja has a reputation beyond reputeIrja has a reputation beyond reputeIrja has a reputation beyond reputeIrja has a reputation beyond reputeIrja has a reputation beyond reputeIrja has a reputation beyond reputeIrja has a reputation beyond reputeIrja has a reputation beyond reputeIrja has a reputation beyond reputeIrja has a reputation beyond reputeIrja has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Line Tamara
Hva med deg, Irja? Du som nå lever uten sukker. Hva spiser dere nå, til frokost, lunsj og middag? Kan du fortelle litt?
Vi driver ennå å prøver å finne ut flere og flere ting å spise. Finner mye tips her nå da! : http://forum.lavkarbo.no/

Vi prøver å spise så lite karbohydrater som mulig, men er ikke helt fullstendig uten karbohydrater.

Nå for tiden spiser vi hjemmelaget havregrøt med cottage cheese til frokost. Det er bare 2 dl. havre gryn, også er det en helt boks cottage cheese. Skal være 5 dl melk i, og litt salt. Søtner det med litt sukrin, som er et naturlig stoff, med 0 karbohydrater.

Lunch kan være tunfisk salat, med blant annet feks: kokte egg i biter, bønner og majones.

Fett er helt ok. Jeg går bare ned i vekt jeg, selv om det ikke var en del av planen.

Middag pleier å være kjøtt, uten poteter eller produkter laget av poteter. Kan heller ha feks blomkåstuing til. Og en god saus, uten karbohydrater. Feks bearnesaus.

Mellommåltid kan være feks yougurt naturell, eller en boks makrell i tomat. (det er blittelitt sukker i sausen, så man kan godt skrape av litt av sausen...) sardiner, gulerøtter med rømme

Kveldsmat: da pleier vi ha litt forskjellige oster, frukt og bær.

Kan godt prøve å skrive mer her framover, men nå skal vi først på to ukers ferie

"Når du bor, bo nær bakken.Når du tenker gjør det enkelt.Ved konflikt, vær rettskaffen og generøs.Når du styrer, unngå å kontrollere.Når du arbeider, gjør det som gleder deg.Når du lever med familien, vær helt til stede."
Tao Te Ching
Svar med sitat
Gammel 03-08-2008, 14:28
Mafalda sin avatar
Mafalda Mafalda er offline
Senior Member

Meldinger: 10,779
Mafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond repute
Standard

I dag skal vi ha ovnsgrillet laks og ørret med potetsalat til. Potetsalaten blir en vinagrette variant (heter det forresten det i slike sammenhenger også?)

Hva vi spiser for øvrig tør jeg ikke avsløre...
Gammel 10-08-2008, 16:52
Vanilje sin avatar
Vanilje Vanilje er offline
Senior Member

Medlem siden: Jul 2006
Meldinger: 3,466
Vanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond reputeVanilje has a reputation beyond repute
Standard

Jeg har altså endelig kommet igang med lavkarbokosthold igjen etter et langt opphold. (Hvor jeg la på meg flere kilo. ) Dvs, før gikk jeg på Fedon, men etter å ha lest boka Bedre uten brød (tusen takk for tips Kivi! ) så har jeg lagt om til helt lavkarbo, dvs maks 72 gram karber per dag.

Typiske måltider for meg er slik:

Frokost:
Omlett laget av tre egg, spansk pølse (Chorizo) og noen skiver Vellagret Norvegia.

Lunsj:
Kyllingsalat med fetaost, oliven, paprika, agurk, tomat, salatblader.

Middag:
Grønnsaker (liker best blanding av brokkoli, blomkål og gulrot)
+
Laks med rømme til
eller
Kotelett med waldorfsalat (flott erstatning for potetsalat som jeg eeeeelsker, men desverre ikke kan spise mer.)
eller
Ketolysepølser (spesialpølser nesten uten karber) med ketchup og sennep uten sukker (desverre er de søtet med sucralose, men brukt kun av og til tenker jeg det ikke er så farlig)
eller
Grillet kylling
eller
Biffstrimler med bearnaisesaus

Dessert:
Fruktsalat av blandet frukt med pisket kremfløte på.
Eller Yoghurt Naturell blandet med bær og sukrin.

Mellommåltid:
50 gram blandede nøtter.
Kjøper inn poser med rå, usaltede nøtter (valnøtter, mandler, hasselnøtter, macadamianøtter, pecannøtter, pistasj, cashewnøtter og paranøtter) som jeg blander i en stor bolle. Så lager jeg små poser med 50 gram hver og legger de i kjøleskapet. Da er det bare til å ta ut en pose hver dag .

"Ethvert lite menneskebarn ville mye heller vært i morens armer i et trist skur enn alene i det mest eksklusive barneværelse" Desmond Morris

Sist endret av Vanilje; 10-08-2008 kl 17:16
Svar med sitat
Gammel 10-08-2008, 17:05
Godemine Godemine er offline
Senior Member

Medlem siden: Oct 2005
Sted: oppå fjellet, oppå fjellet....
Meldinger: 6,628
Godemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Irja
Kan godt prøve å skrive mer her framover

Ehm.....eg sitter å leser denne tråden mens eg steiker vaffler dei er iallefall ikkje karbofrie
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:40.

HOVEDSIDER