Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Amming/Flaskemating > Barnestyrt avvenning

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 19-05-2008, 18:48
indiana sin avatar
indiana indiana er offline
Senior Member

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 816
indiana has a reputation beyond reputeindiana has a reputation beyond reputeindiana has a reputation beyond reputeindiana has a reputation beyond reputeindiana has a reputation beyond reputeindiana has a reputation beyond reputeindiana has a reputation beyond reputeindiana has a reputation beyond reputeindiana has a reputation beyond reputeindiana has a reputation beyond reputeindiana has a reputation beyond repute
Standard

Jeg nattammet mye til hun var 2,5 år... så begynte jeg å spørre om hun kunne vente litt, noen ganger var det ok andre ganger ikke. I januar sov hun for første gang 6 timer i strekk og etter det har hun stort sett kunn diet om morgenen og da gjerne et parr ganger fra kl. 5 og utover. Hun blir forøvrig 3 år om en mnd

lillebror - juli 2009
Svar med sitat
Gammel 19-05-2008, 18:55
Staslin sin avatar
Staslin Staslin er offline
Senior Member

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 2,582
Staslin has a reputation beyond reputeStaslin has a reputation beyond reputeStaslin has a reputation beyond reputeStaslin has a reputation beyond reputeStaslin has a reputation beyond reputeStaslin has a reputation beyond reputeStaslin has a reputation beyond reputeStaslin has a reputation beyond reputeStaslin has a reputation beyond reputeStaslin has a reputation beyond reputeStaslin has a reputation beyond repute
Standard

Sluttet med nattpuppen rett før litjen ble to, tror jeg (husker ikke helt). Da var det utrolig intenst, og hadde egentlig vært det hele tiden. Jeg opplevde ikke at det ga seg noe særlig, heller motsatt. Nattavvenninga gikk kjempefint den, og dagamminga fortsatte som før. Den avsluttet vi når han nærmet seg 2,5 år, da var jeg gravid på nytt og orket ikke mer. Det gikk også helt uproblematisk. Vil ikke si jeg har hatt barnestyrt amming, akkurat, men jeg strakk meg så langt jeg følte at mine grenser gikk.

En erfaring jeg gjerne vil dele, ikke for å skremme deg, men for å gjøre deg oppmerksom på hvordan det kan være, er når jeg begynte å jobbe natt da litjen var 11 måneder. Da nattammet han fortsatt masse, og de nettene jeg var borte var rene marerittet både for gutten og pappan hans som ikke kunne gjøre en ting for å trøste ham. Det var en forferdelig tid, når jeg ser tilbake på det, og jeg tror det i aller høyeste grad bidro til å gjøre litjen utrygg på nettene i lang tid fremover. Det var faktisk da vi sluttet helt med nattpuppen at han fikk gode, trygge netter. Da virket det som han skjønte at det var trygt, selv uten pupp, og etterhvert noen ganger uten mamma. Hadde jeg måttet gjort det samme igjen (ut i jobb så tidlig, det måtte jeg den gangen fordi jeg ikke hadde opptjent permisjon før fødselen), så hadde jeg faktisk avsluttet nattamminga på forhånd. Det ble sånn som jeg ser det værre for gutten min å ha det noen netter, for deretter ikke ha det, uten at han kunne skjønne hvorfor.
Gammel 28-05-2008, 11:51
heilo heilo er offline
Junior Member

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 10
heilo will become famous soon enoughheilo will become famous soon enough
Standard

Lillesøster her blir 2 år om en mnd og dier fortsatt om natta. De siste par ukene har jeg forsøkt med en nattavvenning, men hun våkner fortsatt kl. 3 nesten hver natt og er jeg for trøtt glemmer jeg at vi driver med avvennning... Hun har stort sett diet 2. hver time siden hun var 6mnd da hun fikk sin første ørebetennelse (før det gikk det lenger mellom) og det har for det meste fungert greit. Jeg har vært borte på kurs to ganger tre dager/netter, første gang da hun var16 mnd. Første gangen forsøkte jeg å avvenne 2-3 uker før, men så ble hun syk så det gikk i vasken og pappaen fikk noen slitsomme netter mens jeg var borte (hun var frisk igjen før jeg dro). Første natta etter at jeg kom hjem sov hun gjennom, men så begynte oppvåkningene igjen, men med litt mer uregelmessige mellomrom sånn at hun av og til kunne sove mer enn 2 timer og da var jeg fornøyd. Andre gangen jeg var borte forløp relativt likt, men da spiste hun (21 mnd) mye mer fast føde og jeg syntes det var greiere å dra.

Nå forsøker jeg å avvenne fordi jeg får så vondt i ei hofte når jeg ligger på siden store deler av natta, men jeg er egentlig litt ambivalent til å nattavvennne for det har fungert så greit.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:46.

HOVEDSIDER