Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Amming/Flaskemating > Barnestyrt avvenning

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18-10-2007, 21:21
Lille Bill Lille Bill er offline
Senior Member

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,162
Lille Bill has a reputation beyond reputeLille Bill has a reputation beyond reputeLille Bill has a reputation beyond reputeLille Bill has a reputation beyond reputeLille Bill has a reputation beyond reputeLille Bill has a reputation beyond reputeLille Bill has a reputation beyond reputeLille Bill has a reputation beyond reputeLille Bill has a reputation beyond reputeLille Bill has a reputation beyond reputeLille Bill has a reputation beyond repute
Standard Tandemamming

Inspirert av Piv's innlegg over her...

Dere som tandemammer - skjer det bare hjemme eller faar de stoerre barna ogsaa die ute? Booo ammer stort sett selvregulert, selv om det hender jeg sier nei hvis jeg ikke orker for tiden... Det er ikke kjempeofte at han vil ha pupp ute, men det skjer jo. Jeg har saa langt pleid aa slenge ut brystet og smile blidt til stirrende forbipasserende... Men tanken paa aa amme to barn ute synes jeg er vanskeligere. Det tror jeg ikke jeg kommer til aa fikse. Og saa er jeg redd for at det skal skape sjalusi. Hva gjoer dere paa dette omraadet?

Ha ha - en annen ting: Vi snakker jo en del om at naar babyen kommer trenger den mye pupp. Ja, det er greit mener Booo. Men av en eller annen grunn har han faatt det for seg at babyer ogsaa kan spise suppe?!!! - Hva spiser babyer Booo? Spiser de pupp?
- Ja. Og suppe. - Nei, ikke foer de blir litt stoerre. - JOOOOO! Pupp og suppe! Pupp og suppe!!
?????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mammaen til Booo juni 2005
lille M januar 2008
Svar med sitat
Gammel 19-10-2007, 03:27
Gyda sin avatar
Gyda Gyda er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Jæren
Meldinger: 7,955
Gyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond repute
Standard

I begynnelsen ammet jeg vel begge samtidig nesten de fleste plasser. Eller - vi var ikke så veldig mange forskjellige steder den første tiden, så så veldig "hvor som helst" ble det i praksis ikke. Men om vi var på besøk hos familie og venner eller i åpen barnehage, så fikk begge samtidig - hvis det var spørsmål etter det. Men nå er det jo knapt to år mellom mine, og i tillegg så Storesøster mindre ut enn det hun egentlig var, for hun var ganske kort og hadde lite hår.

Husker ikke hvor lenge det pågikk, men jeg tror at det siste året har det ikke vært mye tandemamming. Oppleves også i drøyeste laget intenst for meg å amme begge to samtidig etter hvert, så jeg unngår det i det lengste nå.
Gammel 19-10-2007, 11:42
Noctia sin avatar
Noctia Noctia er offline
Member

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 33
Noctia will become famous soon enough
Standard

Bare hjemme hos oss, Lilliputt vil veldig skjelden ha pupp ute nå. Synes det er litt ståkete å ha begge samtidig, så jeg foretrekker å ta dem etter tur uansett. Sjalusi har overhodet ikke vært noe problem, Lilliputt synes det er kjempestas når begge får på en gang (det er kjedeligere etter tur, for det er hun som må vente - som plaster på såret får hun ihvertfall den med mest i...)

Noctia
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:48.

HOVEDSIDER