Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > O, jul med din glede

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 01-12-2014, 09:32
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

1. desember - magisk!!

I dag fikk ungene åpne adventskalenderne sine (flax + sjokolade), og så føyk mellomste på skolen. Eldste har hjemmedag pga feber i helga og fortsatt veldig forkjølelse. Lillegull har hatt ei uke "ferie" pga feriestengt barnehage, og heldigvis for det siden hun har vært syk + fått ei hjørnetann = urolig og veldig mamma/pappakjær.

Mellomste var svært spent på hva husnissen hadde funnet på i natt (jeg introduserte ungene for husnissen i helga ), og jeg hadde jo ikke tenkt på det. Så jeg tok en hvit løgn om at alle de rene klærne som ligger i en haug i stua, lå utover gulvet som en beskjed om at jeg måtte rydde dem opp og få dem bort, og så at jeg ryddet dem opp når jeg sto opp uten å tenke på å vise dem til mellomste... Han synes uansett det var superartig! Så jeg må finne på noe til kvelden! I kveld skal vi se julekalender på tv også - det blir koselig!

Ellers fikk vi opp julegardiner og julelys, lagt på juleduker og satt på plass juleblomster i helga. I går var vi på julegrantenning i feltet her (lillegull ble litt redd nissen, stakkars, men tok nå imot godteposen da), og så hadde vi pinnekjøtt til middag!

Jeg fikk også bestilt julekort i går (brukte fotografbildene i år, istedet for å ta egne julekortbilder), og kalendergaver ble sendt bestilling på rett før midnatt - måtte jo få det unna med rabattkoden!

Åsså har jeg kjøpt meg hekletøy og driver og skal lære meg å hekle!
Belladonna (01-12-2014), Ingrid (01-12-2014)
Gammel 02-12-2014, 00:10
Belladonna sin avatar
Belladonna Belladonna er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Trøndelag
Meldinger: 8,169
Belladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond repute
Standard

Husnissen vår (og husnissemor, måtte ha med henne og ), hadde tatt ned sjørøverskuta til minsten og satt midt på gulvet (stor playmobilskute). Husnissen sto midt i skuta og hold seg fast i et seil, mens husnissemor sto ved siden av båten. Oppi utkikkstårnet lå det tre sjokoladegullmynt. Stor stas for minstemann! Eldste var litt lunken, men han er skikkelig sur og grinete for tida, alt blir feil uansett hvordan vi gjør det. Mellomsten var syk i dag, og sov til halv ett (!!).

Gubben var hjemme i dag, mens jeg dro til tannlegen og svidde av 2400,-... Etterpå dro jeg innom jobb for å gjøre unna noe kontorarbeid et par timer. Så dro vi og kikket på teppegulv før middagen, og så var det julegrantenning på oppvekssenteret, med fakkeltog og korpsmusikk. Veldig koselig. Jeg er med i FAU (i år også..),hjalp til med pølsesalg og opprydding og fikk ikke vært med på selve fakkeltoget. Men det var veldig stemningsfullt å se på når de gikk oppover bakken fra skolegården Fast tradisjon med fakkeltog fra skolegården, og ned til et skogslekeområde ikke så langt unna. Der er det gapahuk med bålplass, og der sitter det en nisse (eller to), med bål og en stor sekk med godteposer til barna.

Vel hjemme tok jeg meg en powernap i godstolen foran peisen, duppet av i 10min. Så var det opp og legge papp på gulvene til de to eldste sine nye rom, så nå er det klart til grunning! (føler jeg har sagt det lenge nå, men nå er det endelig klart).

Lillegutt jan -04
Lillebror apr -06
Mini okt -10
Svar med sitat
Medlemmer som liker Belladonna sin Post:
Ingrid (05-12-2014)
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:02.

HOVEDSIDER