Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Amming/Flaskemating > Barnestyrt avvenning

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17-08-2008, 08:07
Snøftefjes Snøftefjes er offline
Senior Member

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 339
Snøftefjes has a brilliant futureSnøftefjes has a brilliant futureSnøftefjes has a brilliant futureSnøftefjes has a brilliant futureSnøftefjes has a brilliant futureSnøftefjes has a brilliant futureSnøftefjes has a brilliant futureSnøftefjes has a brilliant futureSnøftefjes has a brilliant futureSnøftefjes has a brilliant futureSnøftefjes has a brilliant future
Standard

Jeg lurer på det samme. Attpåklatten er bare to år og syv måneder, men jeg synes det virker som han har begynt å miste dietaket.

Han dier i hvert fall ikke på samme måte som før. Han kobler seg liksom ikke ordentlig på, han gnager på meg og det virker ikke som han får ut så mye. Det er mer og mer ofte jeg kvier meg for å amme, fordi det er vondt, og jeg ber ham vente (til jeg har drukket opp kaffen min, til jeg har dusjet, til jeg er ferdig med ditten eller datten). Han blir skuffet, og det er så trist!

Jeg hadde tenkt å amme i hvertfall et år til, jeg, men jeg vet ikke om jeg orker.
Svar med sitat
Gammel 18-08-2008, 04:31
Nete sin avatar
Nete Nete er offline
Senior Member

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Nord i landet
Meldinger: 3,651
Nete has a reputation beyond reputeNete has a reputation beyond reputeNete has a reputation beyond reputeNete has a reputation beyond reputeNete has a reputation beyond reputeNete has a reputation beyond reputeNete has a reputation beyond reputeNete has a reputation beyond reputeNete has a reputation beyond reputeNete has a reputation beyond reputeNete has a reputation beyond repute
Standard

Når ammingen blir et slit og et ork og man har vegring, da syns jeg man skylder barnet sitt å finne andre løsninger på gode kosestunder. Selv om det er vanskelig å skulle nekte barnet puppen, så vil man vel få det bedre når man er over denne "avvenningskneika" og man slipper denne indre kampen med seg selv. Det er jo faktisk ikke alle barn som avvenner seg selv..Skal man da bare sette seg selv og sine aversjoner på vent i årevis? Noen ganger må vi foreldre sette beinet ned tror jeg.
Svar med sitat
Gammel 18-08-2008, 17:06
Hildeborg sin avatar
Hildeborg Hildeborg er offline
Senior Member

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 2,638
Hildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond repute
Standard Bare en liten tanke fra meg:

Jeg tenker som så at grunnen til at en "naturlig" (steiler egentlig ved å kalle noe menneskelig for naturlig ) selvavveninngsalder for menneskebarn ligger rundt 4 år er at dette er en alder da barnet har nådd såpass modenhet at avvenning initiert av mor kan skje fredfyllt.

Da jeg nylig avvente min gutt på 2 og et halvt år skjedde det etter initiativ fra meg (jeg var lei), men i overenskomst med ham. Han er veldig språklig, og vi kunne snakke sammen om hvorfor jeg ønsket å slutte, og vi kunne gjøre kompromisser som var meningsfulle for oss begge (-"men på lørdag kan jeg få pupp!" - "ja, vi kan ha lørdagspupp hvis du vil det" )
Gammel 18-08-2008, 17:07
Hildeborg sin avatar
Hildeborg Hildeborg er offline
Senior Member

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 2,638
Hildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Vanilje
Hjemmesiden til Dettwyler er veldig fin, den inneholder mange små interessante artikler om amming:
http://www.kathydettwyler.org/dettwyler.html

Artikkelen om tommelsuging er finfin!
Gammel 18-08-2008, 17:10
svisj sin avatar
svisj svisj er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 4,136
svisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Ida Pida
Da jeg nylig avvente min gutt på 2 og et halvt år skjedde det etter initiativ fra meg (jeg var lei), men i overenskomst med ham. Han er veldig språklig, og vi kunne snakke sammen om hvorfor jeg ønsket å slutte, og vi kunne gjøre kompromisser som var meningsfulle for oss begge (-"men på lørdag kan jeg få pupp!" - "ja, vi kan ha lørdagspupp hvis du vil det" )
Sånn opplevde vi det også.

Bortsett fra at i stedet for lørdagspupp har vi badekarpupp.

De tidligste kunnskaper ligger tyngst i kroppen.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 22:35.

HOVEDSIDER