Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Amming/Flaskemating > Barnestyrt avvenning

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30-11-2006, 10:44
Chickpea sin avatar
Chickpea Chickpea er offline
Senior Member

Medlem siden: Feb 2005
Sted: I kornsirkelen
Meldinger: 7,544
Chickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond reputeChickpea has a reputation beyond repute
Standard Natteavvenning av flaskebarn

Så vidt jeg forstår retningslinjene så er det anbefalt at flaskebarn skal nattavvennes når tennene bryter frem. Dette pga tannhygienen.
Pleier dette å være et "problem" eller sover barna generelt bedre om natten og avvenner seg selv?
Har dere noen tips for gentle natteavvenning for flaskebarn?

dot e dot- bær med stil[/size]
Svar med sitat
Gammel 30-11-2006, 10:46
jeano sin avatar
jeano jeano er offline
Senior Member

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 5,946
jeano has a reputation beyond reputejeano has a reputation beyond reputejeano has a reputation beyond reputejeano has a reputation beyond reputejeano has a reputation beyond reputejeano has a reputation beyond reputejeano has a reputation beyond reputejeano has a reputation beyond reputejeano has a reputation beyond reputejeano has a reputation beyond reputejeano has a reputation beyond repute
Standard

Jeg husker ikke helt hvordan det der gikk, men plutserlig en dag sov de uten flakse.

Men de hadde smukken da, og det hjalp
Svar med sitat
Gammel 30-11-2006, 10:59
ElinM ElinM er offline
Ikke tilstede

Meldinger: 1,118
ElinM has a brilliant futureElinM has a brilliant futureElinM has a brilliant futureElinM has a brilliant futureElinM has a brilliant futureElinM has a brilliant futureElinM has a brilliant futureElinM has a brilliant futureElinM has a brilliant futureElinM has a brilliant futureElinM has a brilliant future
Standard

En mulig måte å nattavvenne på kan kanskje være å prøve å gi vann på flaske istedet, eller kanskje tynne ut mme stadig mer slik at overgangen blir veldig gradvis? Det heter seg at barn sover bedre på mme da det er mer tungfordøyelig enn morsmelk, så jeg vil tro at flaskebarn generelt spiser mindre hyppig om natta enn diebarn.
Svar med sitat
Gammel 30-11-2006, 11:48
HakkeBakke sin avatar
HakkeBakke HakkeBakke er offline
Junior Member

Sted: Østenfor sol
Meldinger: 26
HakkeBakke is a jewel in the roughHakkeBakke is a jewel in the roughHakkeBakke is a jewel in the rough
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av ElinM
En mulig måte å nattavvenne på kan kanskje være å prøve å gi vann på flaske istedet, eller kanskje tynne ut mme stadig mer slik at overgangen blir veldig gradvis? Det heter seg at barn sover bedre på mme da det er mer tungfordøyelig enn morsmelk, så jeg vil tro at flaskebarn generelt spiser mindre hyppig om natta enn diebarn.
Ja, det var min erfaring med storesøster. Natteavvenningen gikk kjempefint, hun vente seg av selv ved å sove gjennom natten.
Den siste flasken før natten falt på var det verre å slutte med. Vi endte opp med å spise grøt til kvelds, pusse tenner og så bruke litt tid på kveldsstellet. Og så ga vi flasken på sengekanten så hun sovnet på armen. Vi ofret nok en "perfekt" tannpleie til fordel for den nærheten jeg så gjerne skulle gitt henne ved amming, men som vi i fellesskap ga henne ved å flaskemate henne på armen før hun sovnet. Dette gjorde vi til hun var ganske stor, sist tannlegen så på tennene hennes var de ikke skadet av dette.
Gammel 30-11-2006, 13:57
celosia celosia er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 1,176
celosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond reputecelosia has a reputation beyond repute
Standard

Vi sluttet med nattflasken da tulla sovnet igjen før jeg hadde fått flasken klar. Da var det klart at hun ikke var så sulten at hun trengte nattmat lenger. Etter dette fikk hun tilbud om vann de gangene hun våknet om nettene.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 22:22.

HOVEDSIDER