Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Lesekroken > Barnebøker

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 14-06-2010, 21:32
bettyz sin avatar
bettyz bettyz er offline
Senior Member

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Tønsberg
Meldinger: 1,788
bettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond reputebettyz has a reputation beyond repute
Thumbs up Mustafas kiosk

En artig bok med rim for barn og voksne!
Ble annbefalt denne av en venninde og er så glad for det, den er elsket av lille frøkna,meg og alle jeg viser den til! Bildene og innholdet gjør at denne kan brukes fra 0 til 100.

Her er et par favoritter:

Mine sokker gjør de frekkeste ting
med en gang jeg tar dem på
Plutselig midt i timen begynner de å gå

De sparker herr snusk i rompa
og hopper i Madsens persille
Men når jeg tar dem av igjen
blir de snille og ligger stille

Og

Grønthandler Grønn ble lei en dag
av å stå og selge meloner
Han kjøpte to pistoler
og åtte kasse patroner

Han skjøt bilen tilbake til kambrosilur
han skjøt vilt mot en gammel kommode
han skjøt hull i ordførerens lommeur
og et hus som tilhørte Frode

Ordføreren var en mann med forstand:
-Grønn må behandles med varsom hand
han elsker å skyte, den gode mann
å ta hans revolver går ikke an

Så Grønn fikk jobb på en ostefabrikk
som profesjonell ostehullskyter
Nå skyter han ostehull dagen lang
og det er en jobb han nyter!

I hele verden er du kun et menneske, men for et menneske kan du være hele verden.
Svar med sitat
Gammel 14-06-2010, 23:17
*LoveBugMama* sin avatar
*LoveBugMama* *LoveBugMama* er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Hippieville
Meldinger: 16,028
*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute
Standard

Å, den hørtes morsom ut!! Jeg tenkte akkurat på hvordan jeg skulle introdusere dikt til LoveBug i norskundervisningen til neste år. Takk for tipset!
Jeg googlet den nå, og så at det er en, for oss, kjent forfatter. Jakob Martin Strid har skrevet en bok som heter Lille Frosk, som LoveBug har hatt i noen år. Det er litt av et sammentreff, for vi tok faktisk frem de boka i kveld og leste den på senga.
Gammel 15-06-2010, 06:59
Gyda sin avatar
Gyda Gyda er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Jæren
Meldinger: 7,955
Gyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond repute
Standard

Den så morsom ut!

Her elsker barna rim og rimord for tiden - det produseres et utall nye ord hver dag. Så denne tror jeg hadde slått an!

Takk for tipset!
Gammel 15-06-2010, 19:04
Smithton Smithton er offline
Senior Member

Medlem siden: Jul 2009
Meldinger: 1,003
Smithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant future
Standard

Den så artig ut! takk for tipset

Ally (10)
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:41.

HOVEDSIDER