Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Skravlesiden > Frustrasjonshjørnet

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 22-11-2010, 19:21
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

To ganger har jeg laget et langt svar jeg plutselig klarer å slette, er litt vanskelig siden jeg nesten bare har tid til å være her med baby på puppen og en hånd til skriving... Kommer med svar så snart jeg har to hender og tid

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Gammel 22-11-2010, 20:32
Bonsky sin avatar
Bonsky Bonsky er offline
Senior Member

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 1,136
Bonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant futureBonsky has a brilliant future
Standard

He -he... Jeg og har en på 6 mnd, min femte baby - og jeg legger de ikke jeg... Det slutta jeg liksom med etter nr to.. Nå bare er de med meg overalt på en måte, kan av og til sove litt alene i senga eller vogna både på dag og kveld, men det er mere sånn tilfeldig.

Første prøvde vi å legge etter alle kunstens regler - til slutt med skirkekurer for absolutt alle jeg kjente (som sa noe) sa at det MÅTTE vi bare.... Utrolig trist affære og det jeg angrer aller aller mest på av alt jeg har gjort i mitt liv...

Andremann hadde vi også rutiner på - om enn noe slakkere. Men aldri skrikekurer og sånt. han var imidlertid en litt enklere type, så det gikk liksom greit likevel. Men du så litsomt å legge opp hele dagen/kvelden etter babyens rutiner som man selv har presset på de....

Så - fra og med nr. tre ble det lite og få rutiner her. Noe er det jo på en måte, for man legger seg jo sånn ca samme tid hver kveld (nesten i hvertfall) og de blir jo trøtte sånn ca noen timer etter de har våknet om morgenen...

Men - nå har vi altså vår femte baby - han er nå 6 mnd akkurat som din. Jeg har overhodet ikke en rutine - hørtes litt slitsomt ut? Litt rutine blir det jo på en måte likevel, de tre største ungene reiser på skolen til samme tid hver dag, så vi står jo opp da hele familien (han liker helst å stå opp før), Og så sover han akkurat når han blir trøtt resten av dagen - stort sett på meg, men også noe i vognen om jeg har vært smart nok til å ta ham med ut før han sovnet så jeg kan få jobbe tlitt ute mens han sover. men ingen vet hvor lenge - noen ganger 20 min noen ganger et par timer. Og på kvelden legger vi oss stort sett sammen.

Det jeg gjør for ikke å bli utslettet (følelsen avtar etterhvert når barna blir større) er å sette både minstemann og flere til pappaen mens jeg gjør "ego-ting" - gjerne litt hver dag. Noen ganger bare noen minutter og andre et par timer.... Nå er jo jeg så heldig å ha flere store og, så om jeg er alene en helg (eller uke eller to) så kan de også se etter han bittelitt mens jeg løper ut en tur (bare utenfor huset selvsagt).

Jeg hadde nok mye mere "klaus" da alle var yngre... Men nå kan jeg ha det helt flott på besøk eller å gjøre noen ærend MED baby og...

Og når andre "klager" på at jeg ikke legger babyen fra meg mer så sier jeg bare at hjrtet mitt ikke tåler det - og det er helt sant...
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:11.

HOVEDSIDER