Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Kjærlig veiledning

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 08-03-2005, 21:13
*LoveBugMama* sin avatar
*LoveBugMama* *LoveBugMama* er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Hippieville
Meldinger: 16,028
*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute
Standard 20 ting å si til barna våre. PÅ NORSK.

* Jeg elsker deg! Det er ingenting som kan få meg til å slutte å elske deg. Ingenting du gjør eller sier kan noensinne forandre på det.

*Du er fantastisk! Jeg ser på deg med beundring. Ikke bare på det du kan gjøre, men på den du er. Ingen er som deg. Ingen!

*Det er helt ok å gråte. Mennesker gråter for alle mulige ting; når de er såret, trist glad eller bekymret. Når de er sinte, redde eller ensomme. Når de føler. Voksne gråter også. Jeg gjør.

*Du gjorde en feil. Det var ikke riktig. Mennesker gjør feil. Jeg gjør. Er det noe vi kan ordne opp i? Hva kan vi gjøre? Det er over nå. Du kan starte på nytt igjen. Jeg vet du er lei deg for det. Jeg tilgir deg.

*Du gjorde det rette. Det var skummelt/hardt for deg. Selv om det ikke var lett, så gjorde du det. Jeg er stolt av deg. Det burde du også være.

*Jeg beklager. Tilgi meg. Jeg gjorde en feil.

*Du kan forandre mening/ombestemme deg. Det er bra å bestemme seg, men det er helt ok å forandre mening også.

*For en flott idè! Du tenkte virkelig hardt nå! Hvordan fant du på dette? Fortell meg mer! Du er smart!

*Det var snilt gjort. Du gjorde noe hyggelig og hjelpsomt mot ham/henne. Det må føles godt inni deg. Tusen takk!

*Jeg har en overraskelse til deg. Det er ikke tid for bursdagen din enda og det er egentlig ingen grunn for overraskelsen. Bare en overraskelse. En liten en.

*Jeg kan vente. Vi har tid. Du trenger ikke forte deg denne gangen.

*Hva har du lyst til? Det er din tur til å velge. Du har flotte idèer. Det er viktig å følge opp interessene sine.

*Fortell meg om det. Jeg vil gjerne høre mer. Hva skjedde så? Jeg lytter.

*Jeg er her. Jeg går ikke uten å si hadet. Jeg ser deg. Jeg hører på deg.

*Vær så snill og takk. Dette er viktige ord. Hvis jeg glemmer å bruke dem, vil du minne meg på det?

*Jeg savnet deg! Jeg tenker på deg når vi ikke er sammen.

*Bare prøv. Litt. En liten bit/et lite skritt. Det kan hende du liker det. La oss se. Jeg skal hjelpe deg om du trenger det. Jeg tror du kan klare det.

*Jeg skal hjelpe deg. Jeg hørte du ropte. Her er jeg. Hva kan jeg gjøre? Hvis vi jobber sammen, så får vi det til. Jeg vet du kan klare det selv, men jeg hjelper deg gjerne siden du ba om det.

*Hva ønsker du deg/drømmer du om? Det er ikek bursdag enda, og vi har ikke noe ønskebein, men det allikevel morsomt å høre om hva du ønsker, drømmer og håper.

*Jeg husker når...... Jeg vil aldri glemme.... Når du var liten...... Jeg elsket deg da også..... Jeg har alltid et bilde av deg inni meg.

This is excerpted from an article called "Advocacy: Being the Voices
Children Need to Hear." Written by Cina Deaton. Oversatt av Line Tamara Waagbø.
Gammel 08-03-2005, 21:15
*LoveBugMama* sin avatar
Administrator

*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute
Standard

Twenty Somethings To Say To Children

1. I love you! There is nothing that will make me stop loving you. Nothing
you could do or say or think will ever change that.

2. You are amazing! I look at you with wonder! Not just at what you can do,
but who you are. There is no one like you. No one!

3. It's all right to cry. People cry for all kinds of reasons: when they are
hurt, sad, glad, or worried; when they are angry, afraid, or lonely. When
they feel. Big people cry too. I do.

4. You've made a mistake. That was wrong. People make mistakes. I do. Is it
something we can fix? What can we do? It's all over. You can start fresh. I
know you are sorry. I forgive you.

5. You did the right thing. That was scary or hard. Even though it wasn't
easy, you did it. I am proud of you; you should be too.

6. I'm sorry. Forgive me. I made a mistake.

7. You can change your mind. It's good to decide, but it is also fine to
change.

8. What a great idea! You were really thinking! How did you come up with
that? Tell me more. Your mind is clever!

9. That was kind. You did something helpful and thoughtful for that person.
That must make you feel good inside. Thank you!

10. I have a surprise for you. It's not your birthday. It's for no reason at
all. Just a surprise, a little one, but a surprise.

11. I can wait. We have time. You don't have to hurry this time.

12. What would you like to do? It's your turn to pick. You have great ideas.
It's important to follow your special interests.

13. Tell me about it. I'd like to hear more. And then what happened? I'll
listen.

14. I'm right here. I won't leave without saying good-bye. I am watching
you. I am listening to you.

15. Please and Thank You. These are important words. If I forget to use
them, will you remind me?

16. I missed you. I think about you when we are not together!

17. Just try. A little bit. One taste, one step. You might like it. Let's
see. I'll help you if you need it. I think you can do it.

18. I'll help you. I heard you call me, here I am. How can I help you? If we
both work together, we can get this done. I know you can do it by yourself,
but I'm glad to help since you asked.

19. What do you wish for? Even if it's not yet time for birthday candles and
we don't have a wishbone, it's still fun to hear about what you wish for,
hope for, and dream about.

20. I remember when... I will never forget... When you were little... I will
always remember the time... I loved you then, too...I always have a picture
of you in my mind.

--This is excerpted from an article called "Advocacy: Being the Voices
Children Need to Hear." Written by Cina Deaton
Gammel 08-03-2005, 21:42
mikke mikke er offline
Senior Member

Meldinger: 911
mikke has a reputation beyond reputemikke has a reputation beyond reputemikke has a reputation beyond reputemikke has a reputation beyond reputemikke has a reputation beyond reputemikke has a reputation beyond reputemikke has a reputation beyond reputemikke has a reputation beyond reputemikke has a reputation beyond reputemikke has a reputation beyond reputemikke has a reputation beyond repute
Standard

tusen takk for norsk oversettelse:-)
Svar med sitat
Gammel 12-03-2005, 12:50
Kivi sin avatar
Kivi Kivi er offline
Moderator

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 8,218
Kivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond repute
Smile Fin

Sitat:
Opprinnelig postet av mikke
tusen takk for norsk oversettelse:-)
signerer

viktig med noen påminnelser
Gammel 18-03-2005, 17:46
havsulen sin avatar
havsulen havsulen er offline
Senior Member

Meldinger: 2,451
havsulen has a reputation beyond reputehavsulen has a reputation beyond reputehavsulen has a reputation beyond reputehavsulen has a reputation beyond reputehavsulen has a reputation beyond reputehavsulen has a reputation beyond reputehavsulen has a reputation beyond reputehavsulen has a reputation beyond reputehavsulen has a reputation beyond reputehavsulen has a reputation beyond reputehavsulen has a reputation beyond repute
Standard

SÅ fint, alså!

Tror jeg må skrive ut og henge opp et sted som en påminnelse!

Why do we have to be apart, when we both want so much to be together? Rue Kream
Svar med sitat
Gammel 18-03-2005, 19:33
*LoveBugMama* sin avatar
Administrator

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av havsulen
SÅ fint, alså!

Tror jeg må skrive ut og henge opp et sted som en påminnelse!

Vi har printet dem ut i masse fine farger og hengt opp både hjemme og i åpen barnehage, faktisk.

Skal lage flere og ramme inn til venner med barn også.
Gammel 22-05-2005, 13:32
LykkeligMamma LykkeligMamma er offline
Junior Member

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 15
LykkeligMamma is on a distinguished road
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Tamara
Vi har printet dem ut i masse fine farger og hengt opp både hjemme og i åpen barnehage, faktisk.

Så fint.

Får du ikke til å legge ut lista i fine farver og. Gjøre det lettere for små kopieringstroll.
Svar med sitat
Gammel 22-05-2005, 14:49
Eple sin avatar
Eple Eple er offline
Senior Member

Sted: Regnbyen
Meldinger: 3,736
Eple has a reputation beyond reputeEple has a reputation beyond reputeEple has a reputation beyond reputeEple has a reputation beyond reputeEple has a reputation beyond reputeEple has a reputation beyond reputeEple has a reputation beyond reputeEple has a reputation beyond reputeEple has a reputation beyond reputeEple has a reputation beyond reputeEple has a reputation beyond repute
Standard Takk Tamara!

Denne var super! Både som en vekker, men også i det at jeg kan kjenne meg igjen for jeg sier allerede en del av disse tingene til guttene mine.

By the way.... jeg skal be guttene mine om unnskyldning for at jeg var så utålmodig og hissig i dag. Skulle ned på jobb for å lese til eksamen(og her sitter jeg og skriver på forumet.....)- og var alt for sur og tverr da vi skulle gå. Pappaen tok dem med på en innendørs lekeplass som heter Ablegøyer og de gledet seg så... Så satt jeg i bilen og hysjet og kjeftet....Etter at jeg gikk av fikk jeg en kjip følelse. Det gikk ikke lang tid før jeg fikk en skjønn sms fra dem, og det gledet en frustrert mamma kan du tro!
Svar med sitat
Gammel 22-05-2005, 15:17
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Tamara

Dette var en god ide, takk for norsk oversettelse!!! Jeg skal også lage noe fint av den!

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Gammel 22-05-2005, 20:02
*LoveBugMama* sin avatar
Administrator

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av LykkeligMamma
Så fint.

Får du ikke til å legge ut lista i fine farver og. Gjøre det lettere for små kopieringstroll.

Eeeh, eehhm, vel.... Altså, jeg er rimelig når det gjelder sånt, jeg....

Så jeg tror desverre ikke jeg kan hjelpe deg med å legge den ut i farger.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 00:05.

HOVEDSIDER