Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Kjærlig veiledning

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 16-04-2012, 20:48
Evalita Evalita er offline
Senior Member

Medlem siden: Jan 2012
Meldinger: 445
Evalita will become famous soon enoughEvalita will become famous soon enough
Standard Elimination Communication

Sikkert ikke logisk sted å legge denne tråden men la den nå her jeg.

Elimination Communication (EC) er altså ifølge wikipedia:
"...(EC) is a toilet training practice in which a caregiver uses timing, signals, cues, and intuition to address an infant's need to eliminate waste. Caregivers try to recognize and respond to babies' bodily needs and enable them to urinate and defecate in an appropriate place (e.g. a toilet). Caregivers either use diapers (nappies) as a back-up in case of misses, avoid the use of them altogether, or do a mixture of the two. EC emphasizes communication between the caregiver and child, helping them both become more attuned to the child's innate rhythms and control of urination and defecation..."

Spm fra meg: hva er alternativet liksom?? Skjønner ikke dette... er ikke dette den eneste måten å lære å gå på do på?

Jeg mener: Driver ikke ALLE med EC når babyen begynner å bli småttis? (Tør ikke tenke på hva helsestajsoner kan ha som råd for bleieslutt - når jeg tenker på hva de råder til med skrikekurer- råder de foreldre til å teipe potte fast til barna i en mnd eller to eller? ) hmmm
Svar med sitat
Gammel 16-04-2012, 21:51
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Poenget med EC er at man kan starte fra babyen er nyfødt

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Gammel 16-04-2012, 22:56
Evalita Evalita er offline
Senior Member

Medlem siden: Jan 2012
Meldinger: 445
Evalita will become famous soon enoughEvalita will become famous soon enough
Standard Re: Elimination Communication

Å... Ok, ja da blir det vel ikke som "alle gjør" nei. Hehe

Sent from my SK17i using Tapatalk
Svar med sitat
Gammel 16-04-2012, 23:52
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

Hihi, nei, ikke akkurat. Det er å lese signalene til babyen slik at man kan hjelpe ham/henne på do/potte/bolle/over vasken i stedet for at de tisser og bæsjer i bleia. Flere som har gjort det her inne. Vi har selv et par halvhjertede forsøk, men ga opp

Potte/dotrening kommer senere, når småbarnet er mer bevisst tissing og bæsjing (noe de blir ved EC mye tidligere, men det er en annen historie).

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 12:35.

HOVEDSIDER