Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Kjærlig veiledning

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 16-09-2011, 19:38
Smithton Smithton er offline
Senior Member

Medlem siden: Jul 2009
Meldinger: 1,003
Smithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant future
Standard Gentle Disipline?

http://fresnofamily.com/parenting/ap/gentle-discipline/

En venn på facebook la ut denne linken som info om hva GD er. Hva synes dere om det? Er naturlige- og logiske- konsekvenser OK?

Eksemlet med logiske konsekvenser her synes jeg er direkte straff, (legge bort en leke en hel uke fordi de ikke hørte på hva jeg sa). Jeg kjenner jeg også blir litt betenkelig angående naturlige konsekvenser; jeg ville f.eks aldri gått forbi en leke jeg viste ville bli ødelagt (blitt kjørt på, ødelagt av regn etc) dersom de ikke hadde tatt dem med inn, selv om jeg hadde sagt at jeg ville at de skulle gjøre det. Da ville jeg kanskje heller sagt noe som "jeg så dere hadde glemt å ta med lekene inn så jeg tok dem med inn for dere slik at de ikke blir påkjørt og ødelagt" e.l Men det er kanskje ikke det de mener her, naturlige konsekvenser skjer jo hele livet for alle. De mener kanskje det ville kun skjedd dersom vi foreldre ikke hadde sett dem og tatt dem med inn, og ikke med vilje la det skje. hvis dere skjønte hva jeg mente

Ally (10)
Svar med sitat
Gammel 16-09-2011, 20:04
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

Ja, den logiske konsekvensen her synes jeg er straff. En logisk konsekvens her hjemme kan f. eks. være at det tok så lang tid på badet om kvelden at vi bare kan synge tre sanger i stedet for mange, og fortelle historier på senga. Eller at de oppfører seg som småbøller og gjør oss så slitne når vi er ute på tur at vi ikke orker en tur innom lekebutikken også for å kikke. Altså, vi inndrar ikke goder vi har lovet...

At leker blir ødelagt fordi de ikke blir tatt vare på er jo naturlige konsekvenser, men jeg vil jo si fra, minne de på etc. for å unngå det. Det handler jo om å lære å ta vare på tingene sine, og det tror jeg faktisk ikke de gjør av at de blir ødelagt, jeg... Unger i dag har så mye leker at det skal mye til at en ødelagt leke er krise mer enn i kort tid tror jeg

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Gammel 16-09-2011, 20:15
Alexandra sin avatar
Alexandra Alexandra er offline
Senior Member

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 2,258
Alexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond repute
Standard

Dette synes jeg jeg er et veldig spennende og interesant spørsmål. Jeg skal tenke litt mere over dette - og komme tilbake. Men takk for flott innspill.
Gammel 17-09-2011, 13:55
Kivi sin avatar
Kivi Kivi er offline
Moderator

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 8,218
Kivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond repute
Standard

Høres ut som straff i mine ører også. Fjummsi sier det bra som vanlig.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 02:07.

HOVEDSIDER