Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Generelt om tilknytningsomsorg

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 01-01-2010, 17:31
*LoveBugMama* sin avatar
*LoveBugMama* *LoveBugMama* er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Hippieville
Meldinger: 16,028
*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute
Standard The joy of being known

The Joy of Being Known

Think of a beloved friend or family member who knows you so well s/he can practically "read your mind." Someone who knows what pleases you without having to ask.

Doesn't it feel good to be known like that?

Children naturally want to be known by their parents in that way. But parents inadvertently weaken that connection when they constantly ask their kids what they want.

The idea that it's rude not to ask comes from our culture of alienation. In cultures of intimacy, to be asked one's preferences is to be treated like a stranger.

Today, whenever you're about to ask your child's preference, first ask yourself if you already know enough to make a choice that will please him or her. If not, go ahead and ask. If so, act without asking.

If your child objects to your decision, simply take in the new "data" and adjust course, this time or the next. Now you know your child a little better.

http://www.enjoyparenting.com/daily-groove/being-known

--> Get "The Daily Groove" BOOK!
http://www.enjoyparenting.com/book

Feel free to forward this message to your friends!
(Please include this paragraph and everything above.)
Copyright (c) 2009 by Scott Noelle

Dette sitatet fikk meg til å tenke. Hva med deg?
Lys (26-01-2014), petunia (20-01-2014)
Gammel 01-01-2010, 18:55
Godemine Godemine er offline
Senior Member

Medlem siden: Oct 2005
Sted: oppå fjellet, oppå fjellet....
Meldinger: 6,628
Godemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond reputeGodemine has a reputation beyond repute
Standard

Ja, dette skal eg prøve å hugse, det virker jo så rett og naturleg.
Svar med sitat
Gammel 01-01-2010, 19:54
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

Hm, det er jammen sant!

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Gammel 15-01-2014, 18:30
*LoveBugMama* sin avatar
*LoveBugMama* *LoveBugMama* er offline
Administrator

Sted: Hippieville
Meldinger: 16,028
*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute
Standard

Jeg roter rundt i gamle tråder, og denne syns jeg er så fin!
Gammel 20-01-2014, 00:47
Alexandra sin avatar
Alexandra Alexandra er offline
Senior Member

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 2,258
Alexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond repute
Standard

Sant nok. For min del gjelder dette vanligvis mat. Hva vil du ha til middag, hva vil du ha til aftens. Men jeg skal observere meg selv i de kommende dagene og se om det kanskje er mer.
Gammel 20-01-2014, 10:32
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Noe jeg minner meg selv på innimellom, og så går det i glemmeboken igjen...! På tide å huske på det nå

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:10.

HOVEDSIDER