Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Om bæring > Hvordan knyte?

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 20-03-2012, 13:34
bæreglad bæreglad er offline
Member

Medlem siden: Feb 2012
Meldinger: 37
bæreglad is on a distinguished road
Standard Elastisk sjal-hvordan stramme nok??

Dette er et evig problem når jeg bærer, å få sjalet stramt nok.... Jeg bærer en gutt på snart fem uker i elastisk sjal, merke tricot slen. Jeg knytter sjalet ferdig før jeg tar han oppi. Har magebeltet ytterst, og det er spesielt vanskelig å få stramt nok. Noen som har noen lure triks på lur? ;-)
Jeg har han i sjalet ca. 8-9 timer per dag, så tenker at det er litt viktig at jeg gjør dette mest mulig riktig. Om det er noen her inne som bor i grenlandsområdet og er gode på bæring, møtes jeg gjerne :-)
Svar med sitat
Gammel 20-03-2012, 13:40
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Ja, det er litt vanskelig. Jeg husker det var et merke der hvor jeg måtte knytte knuten for å få det stramt nok, slik at jeg fant det og knyttet knuten der.

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Gammel 20-03-2012, 14:30
Hildeborg sin avatar
Hildeborg Hildeborg er offline
Senior Member

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 2,638
Hildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond repute
Standard

Jeg har aldri likt de elastiske sjalene så godt - jeg brukte vanlig vevd langsjal (Didymos). Så jeg kan ikke hjelpe - men håper at andre her inne kan!
Gammel 20-03-2012, 14:47
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Jeg har prøvd begge deler, og foretrekker de elastiske. Litt vanskeligere å knytte men mye bedre å gå med synes jeg.

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Gammel 20-03-2012, 15:26
bæreglad bæreglad er offline
Member

Medlem siden: Feb 2012
Meldinger: 37
bæreglad is on a distinguished road
Standard

Takk for svar!! Det er vel bare å øve å øve antar jeg.....Når jeg opplever at jeg får stramma det skikkelig godt har han lett for å komme for høyt opp, og det er ikke særlig behagelig.... Men jeg øver videre :-)
Svar med sitat
Gammel 20-03-2012, 15:46
Gyda sin avatar
Gyda Gyda er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Jæren
Meldinger: 7,955
Gyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond reputeGyda has a reputation beyond repute
Standard

Jeg har aldri hatt det merket, men har båret mye i elastiske sjal når de ha vært nyfødte. Min erfaring er at det må knyttes så stramt at det nesten kjennes stramt for meg selv før jeg tar babyen oppi. I alle fall hvis sjalet er nyvasket og jeg vet at jeg skal bære en stund. Kommer gjerne litt høyt sånn med det samme, men jeg har foretrukket det framfor å få babyen for langt ned, siden sjalene gir litt etter etter hvert.
Er jo litt forskjellig på merkene også, hvor mye de gir etter.
Gammel 20-03-2012, 21:15
Smithton Smithton er offline
Senior Member

Medlem siden: Jul 2009
Meldinger: 1,003
Smithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant future
Standard

Så snålans med ei grendlandsdåme! Jeg er også fra grenland, men bor ikke der nå.

Jeg likte aldri å knyte sjalet ferdig før jeg tok baby'en i, jeg brukte mye denne metoden hvor man knyter underveis: se her!

Jeg skal til grenland i påsken og er der hele påskeuken. Møtes gjerne hvis du fortsatt trenger hjelp (hvis du er der i påsken da).

Ally (10)

Sist endret av Smithton; 20-03-2012 kl 21:22
Svar med sitat
Gammel 20-03-2012, 21:16
Solveig sin avatar
Solveig Solveig er offline
Senior Member

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 6,234
Solveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond repute
Standard

Hei igjen bæreglad.
Jeg har aldri knytt sjalet på forhånd. Se på denne videoen. Kan det hjelpe deg å knyte elstisk sjal sikkelig stramt?

[youtube]ZkuY5BjRk9w[/youtube]

Uff, jeg vet vist ikke hvordan man limer inn video her på TO. Da må du se på den her

http://www.solveig-spedbarn.com

Bæring - helt inntil kroppen
Svar med sitat
Gammel 20-03-2012, 21:21
Solveig sin avatar
Solveig Solveig er offline
Senior Member

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 6,234
Solveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond reputeSolveig has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Solveig Vis post
Hei igjen bæreglad.
Jeg har aldri knytt sjalet på forhånd. Se på denne videoen. Kan det hjelpe deg å knyte elstisk sjal sikkelig stramt?

[youtube]ZkuY5BjRk9w[/youtube]

Uff, jeg vet vist ikke hvordan man limer inn video her på TO. Da må du se på den her
Den er jo på tysk. Slå av lyden og følg med hva hun gjør. Hun er veldig tydelig.

http://www.solveig-spedbarn.com

Bæring - helt inntil kroppen
Svar med sitat
Gammel 20-03-2012, 21:27
Smithton Smithton er offline
Senior Member

Medlem siden: Jul 2009
Meldinger: 1,003
Smithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant futureSmithton has a brilliant future
Standard

Så morsomt at vi anbefalte samme link Solveig. Det var jo du som anbefalte meg den for et par år siden. Har brukt den mye og delt den videre til flere venner Jeg synes den er skikkelig god!

Ally (10)
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:36.

HOVEDSIDER