Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Amming/Flaskemating

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-02-2014, 20:50
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard Litt morsom denne

http://www.buzzfeed.com/southerndisp...stfeeding-jlw6

Synes dere det stemmer her i Norge? Har dere funnet det vanskelig å amme offentlig? Har dere fått reaksjoner på ammingen?

Merker dette er aktuell problemstilling for meg nå som jeg har en på 14 mnd som henger i puppen. Dess eldre de blir dess vanskeligere synes jeg det blir å amme hvor som helst. Men samtidig har jeg ikke lyst til å bli skap-ammer...

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Gammel 12-02-2014, 22:13
petunia sin avatar
Senior Member

petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Hvor lenge følte dere det var "greit" å amme hvor som helst?

Svar med sitat
Gammel 13-02-2014, 09:54
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Jeg har begynt å kjenne litt på det allerede, og lillegull er bare 8 mnd! Føler jeg får blikk når jeg legger henne til, men det er mulig det er innbildt.
petunia (13-02-2014)
Gammel 13-02-2014, 13:13
karimor karimor er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Nord-Vestlandet
Meldinger: 1,551
karimor has a reputation beyond reputekarimor has a reputation beyond reputekarimor has a reputation beyond reputekarimor has a reputation beyond reputekarimor has a reputation beyond reputekarimor has a reputation beyond reputekarimor has a reputation beyond reputekarimor has a reputation beyond reputekarimor has a reputation beyond reputekarimor has a reputation beyond reputekarimor has a reputation beyond repute
Standard

Eg følte at det var greit heile tida (og eg amma offentleg fram til mi var rundt 2 år - etter det var det berre slik morgon-/kveldspupp som uansett foregikk i heimen.)

Men no er eg ei slik som ikkje bryr meg så veldig om kva andre meiner, da. Og eg trur at om folk kikker så er det stort sett fordi det er uvant, ikkje fordi dei syns det er ekkelt! (I alle fall når ungen er så liten som eit par år!)

Hugsar ein gong på biblioteket, da ein litt større unge stirra så veldig på oss. Og så høyrer eg jenta spørre mor si med vantru stemme: "ER det der en baby!?" Det syntes eg var veldig artigt!
Svar med sitat
Medlemmer som liker karimor sin Post:
petunia (13-02-2014)
Gammel 13-02-2014, 13:26
petunia sin avatar
Senior Member

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av karimor Vis post
Eg følte at det var greit heile tida (og eg amma offentleg fram til mi var rundt 2 år - etter det var det berre slik morgon-/kveldspupp som uansett foregikk i heimen.)

Men no er eg ei slik som ikkje bryr meg så veldig om kva andre meiner, da. Og eg trur at om folk kikker så er det stort sett fordi det er uvant, ikkje fordi dei syns det er ekkelt! (I alle fall når ungen er så liten som eit par år!)

Hugsar ein gong på biblioteket, da ein litt større unge stirra så veldig på oss. Og så høyrer eg jenta spørre mor si med vantru stemme: "ER det der en baby!?" Det syntes eg var veldig artigt!
Heldige du. Jeg jobber litt med å ikke bry meg, for å si det sånn Og su har sikkert rett i det du sier om at noen ser fordi det er uvant osv. Det er jo i mitt hode at folk reagerer, jeg har sjeldent opplevet at noen sier noe! Så, skal jobbe videre med saken så jeg slutter å bry meg.

Svar med sitat
Gammel 13-02-2014, 23:52
Alexandra sin avatar
Alexandra Alexandra er offline
Senior Member

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 2,258
Alexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond repute
Standard

Tja - sånn rundt to har jeg naturlig trappet ned til mindre offentlig pupp. Kanskje litt før det også. Det går jo av seg selv når man begynner å føle på det. Og det er vel greit? En naturlig nedtrapping?
Gammel 14-02-2014, 10:47
petunia sin avatar
Senior Member

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Alexandra Vis post
Tja - sånn rundt to har jeg naturlig trappet ned til mindre offentlig pupp. Kanskje litt før det også. Det går jo av seg selv når man begynner å føle på det. Og det er vel greit? En naturlig nedtrapping?
For meg er det vanskelig å føle på hva som er "naturlig" når jeg blir stresset. Og det blir jeg av andres blikk, det er trist å si det men jeg bryr meg nok for mye. Snill pike syndrom kanskje...

Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 14:22.

HOVEDSIDER