Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Om Søvn > Søvn

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 01-11-2012, 23:57
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard Opp/Ned-metoden?

Ja, det er visst enda en "få baby til å sovne selv"-metode som er på markedet. Jeg kom over begrepet på "dinbaby" og søkte på Google, og ser flere omtaler dette.

Noen som vet eksakt hva dette går ut på, og hva som er opphavet? Noen anbefalte denne metoden til babyer i alderen 3-12 mnd...
Gammel 02-11-2012, 00:06
Ingrid sin avatar
Ingrid Ingrid er offline
Moderator

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 10,022
Ingrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond repute
Standard

Er ikke dette metoden til Midtimellom og Caroline Teigen? Jeg er på litt tynn is her, men jeg tror dette er metoden som super kort fortalt går ut på at når baby gråter så går man inn, tar baby opp og trøster til baby roer seg, for så å legge baby ned i sengen igjen. Og så fortsetter man slik til baby sover godt. Så dersom jeg har forstått det rett så er metoden grei nok den.

When you accept what is, what is changes.
Svar med sitat
Gammel 02-11-2012, 00:33
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Ok, ja det kan veldig godt være det altså! Var bare måten den ble beskrevet på som ikke hørtes så veldig grei ut, som feks hovedmålet er at baby skal klare å sovne inn uten noen form for hjelp (og det sto 3-12 mnd) - var riktignok et medlem som skrev på dinbaby.com, så det kan være noe synsing og noe tolkning ute og går også... var litt derfor jeg lurte på om noen her kjente til det, og evt opphav!
Gammel 02-11-2012, 11:36
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

Ja, jeg tror det er den metoden Ingrid beskriver. Og jeg kan godt se for meg at baby lærer å sovne selv av den metoden etter hvert, men uten å være lei seg og stresset. Imidlertid synes jeg det høres ut som en enormt stor jobb for foreldrene (i alle fall når man har sånne unger som jeg har hatt), så for vår del utgår det på det grunnlaget Da er jeg heller litt lat og ammer/bærer/bysser babyen i søvn og lar den sove på fanget mitt

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Følgende 2 medlemmer liker fjummsi sin post:
Bonsky (02-11-2012), Nselk (02-11-2012)
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 12:36.

HOVEDSIDER