Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Om Søvn > Søvn

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 01-03-2012, 11:28
BukkeneBruse sin avatar
BukkeneBruse BukkeneBruse er offline
Senior Member

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 1,465
BukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond repute
Standard Ikke naturlig å sove hele natten?

Å sove gjennom hele natten er visst ikke så naturlig for oss:

http://www.bbc.co.uk/news/magazine-16964783
Gammel 02-03-2012, 00:01
Alexandra sin avatar
Alexandra Alexandra er offline
Senior Member

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 2,258
Alexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond repute
Standard

Jeg ble litt provosert av den der jeg. Forskere finner på så mye rart. Innimellom sliter jeg med søvnproblemer og jeg blir dårlig av å sove mindre enn 7 timer om natten over mer enn tre døgn. Ikke bare blir jeg glemsom og stresset, men jeg ser skikkelig dårlig ut også. Mørke ringer under øynene, matt i huden. Da hjelper det liksom ikke at en forsker sier at det ikke gjør noe. Jeg vil helst ha det sånn hele natten.
Gammel 02-03-2012, 00:24
Sally sin avatar
Sally Sally er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 6,171
Sally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond repute
Standard

Herlighet, 8 timers sammenhengende søvn. Tror kanskje jeg har hatt det 5 ganger de siste 7 åra! Hehe.

Sist endret av Sally; 04-03-2012 kl 15:12
Svar med sitat
Gammel 02-03-2012, 09:35
BukkeneBruse sin avatar
BukkeneBruse BukkeneBruse er offline
Senior Member

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 1,465
BukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond reputeBukkeneBruse has a reputation beyond repute
Standard

En ting er å få de åtte timene hver natt eller hvert døgn. En annen ting er jo om man får dem sammenhengende. Har man et søvnproblem hvis man våkner opp en gang midt på natta? Får man like god søvn selv om man deler søvnen inn i flere (men ikke veldig mange) etapper? Og ikke minst: Har et barn et søvnproblem og får for dårlig søvn, hvis det våkner en gang eller to på natta?

Syns den ga fine svar på det jeg
Gammel 02-03-2012, 11:40
Sally sin avatar
Sally Sally er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 6,171
Sally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond repute
Standard

Ja, vi har nok litt rare forventninger til søvn i vårt samfunn!

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 21:47.

HOVEDSIDER