Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Lesekroken

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 02-07-2011, 22:47
Belladonna sin avatar
Belladonna Belladonna er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Trøndelag
Meldinger: 8,169
Belladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond repute
Standard "Raising your spirited child"

Noen som har lest denne? Noen som har barn de kan betegne som "spirited"?

Jeg holder på med denne nå (for andre gang, men jeg kom ikke særlig langt første gangen jeg startet på den for 3-4 år siden). Den er utrolig interessant, og jeg sitter bare å nikker bekreftende til det aller meste jeg leser. Jeg har også fått en del aha-opplevelser, blant annet ift meg selv. Jeg er nok en spirited person (bare at barndommen min gjorde meg relativt likegyldig), og å "se" meg selv utenfra på den måten jeg gjør når jeg leser og kjenner meg igjen, gjør at jeg bedre forstår det eldstemann sliter med. For vi er nok ganske like, selv om ting kommer til uttrykk på helt forskjellige måter. Det har denne boken hjulpet meg til å forstå. Er så fantastisk å få sånne aha-opplevelser.

Lillegutt jan -04
Lillebror apr -06
Mini okt -10
Svar med sitat
Gammel 02-07-2011, 23:36
Sally sin avatar
Sally Sally er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 6,171
Sally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond reputeSally has a reputation beyond repute
Standard

Hva vil det si å være et spirited child?
Gammel 03-07-2011, 13:24
Kivi sin avatar
Kivi Kivi er offline
Moderator

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 8,218
Kivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond repute
Standard

Takk for at du deler! Jeg kjøpte denne boken for flere år siden og den samler fortsatt støv...
Svar med sitat
Gammel 03-07-2011, 15:07
Belladonna sin avatar
Moderator

Belladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond repute
Standard

Jeg er bare kjapt innom nå, men skal legge ut litt info fra boka når jeg har tid Sally

Kivi: kjøpte du boka pga noen av dine er spirited ( i mangel på en god norsk oversettelse av ordet..)?

Lillegutt jan -04
Lillebror apr -06
Mini okt -10
Svar med sitat
Gammel 03-07-2011, 19:39
Ingrid sin avatar
Ingrid Ingrid er offline
Moderator

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 10,022
Ingrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond reputeIngrid has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Sally Vis post
Hva vil det si å være et spirited child?
Her er en enkel oversiktsinfo om hva termen kan innebære:
http://www.wisegeek.com/what-is-a-spirited-child.htm

When you accept what is, what is changes.
Svar med sitat
Gammel 04-07-2011, 10:30
Hildeborg sin avatar
Hildeborg Hildeborg er offline
Senior Member

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 2,638
Hildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond repute
Standard

Takk for at du minte meg på denne! Har tenkt å lese den, men aldri kommet meg til det... er nå bestilt for billige 100 kroner hos bokklubben

Bladde gjennom noen av sidene på amazon, og fikk allerede noen gode tips bare av det. Synes det er vanskelig å takle lillebrors "utbrudd" iblant, og trenger desperat gode redskaper!
Gammel 30-07-2011, 11:40
Hildeborg sin avatar
Hildeborg Hildeborg er offline
Senior Member

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 2,638
Hildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond repute
Standard

...har fått boka, leser med stor glede! Kommer tilbake med rapport sånn etterhvert!
Gammel 30-08-2011, 11:41
Belladonna sin avatar
Moderator

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Hildeborg Vis post
...har fått boka, leser med stor glede! Kommer tilbake med rapport sånn etterhvert!
Hvordan går det med lesinga? Jeg er ikke ferdig enda, tok en pause i sommer da jeg lånte noen bøker på bibloteket ( må slutte å kjøpe bøker selv tror jeg, for jegmå alltid prioritere de jeg låner ). Men skal i gang igjen nå!

Lillegutt jan -04
Lillebror apr -06
Mini okt -10
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 02:28.

HOVEDSIDER