Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Skravlesiden

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 21-09-2005, 13:08
*LoveBugMama* sin avatar
*LoveBugMama* *LoveBugMama* er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Hippieville
Meldinger: 16,028
*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute
Standard HVILKE bøker bør oversettes?

Hvilke bøker mener Du bør oversettes til norsk, og hvorfor akkurat den/de?

Jeg har ikke tid til å skrive utfyllende akkurat nå, men mitt førstevalg blir nok Jan Hunt`s The Natural Child.
Gammel 21-09-2005, 13:30
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Jeg har ikke lest de selv, men har planer om det:

"The Attachment Parenting Book" av M. og W. Sears

"The Continuum Concept" av Jean Liedloff

"Playful Parenting" av Lawrence Cohen
Gammel 21-09-2005, 13:36
Mafalda sin avatar
Mafalda Mafalda er offline
Senior Member

Meldinger: 10,779
Mafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond repute
Standard

Har hørt at "The baby book" av Sears er alt man trenger.

Ellers er jo Jan Hunt flott, men litt alternativ i og med at hun også snakker om hjemmeskole osv, som man ikke trenger å ha for å være AP. Men de andre kapittelene om barn er jo flotte da.
Gammel 21-09-2005, 13:44
*LoveBugMama* sin avatar
*LoveBugMama* *LoveBugMama* er offline
Administrator

Sted: Hippieville
Meldinger: 16,028
*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute*LoveBugMama* has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Mammaen til lillegull
Har hørt at "The baby book" av Sears er alt man trenger.

Ellers er jo Jan Hunt flott, men litt alternativ i og med at hun også snakker om hjemmeskole osv, som man ikke trenger å ha for å være AP. Men de andre kapittelene om barn er jo flotte da.

Baby Book er sikkert kjempeflott, og absolutt en som bør være på lista.
Min personlige drøm er en bok der man viser et helt annet TANKESETT om det å oppdra barn. Ikke nødvendigvis en oppskriftsbok akkurat for babyer, men en bok som kan få foreldres tanker om små mennesker generelt til å forandres.

Og da syns jeg Jan Hunt er en fantastisk bok å oversette. Hun får meg til å tenke annerledes.
Gammel 21-09-2005, 14:09
aditi sin avatar
aditi aditi er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 522
aditi is a jewel in the roughaditi is a jewel in the roughaditi is a jewel in the rough
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Tamara
Baby Book er sikkert kjempeflott, og absolutt en som bør være på lista.
Min personlige drøm er en bok der man viser et helt annet TANKESETT om det å oppdra barn. Ikke nødvendigvis en oppskriftsbok akkurat for babyer, men en bok som kan få foreldres tanker om små mennesker generelt til å forandres.

Og da syns jeg Jan Hunt er en fantastisk bok å oversette. Hun får meg til å tenke annerledes.
Helt enig!

Co-mamma til Lotusbarn
Svar med sitat
Gammel 21-09-2005, 14:16
Mafalda sin avatar
Mafalda Mafalda er offline
Senior Member

Meldinger: 10,779
Mafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond reputeMafalda has a reputation beyond repute
Standard

Min ide med Sears Babybook er at den er spiselig for alle (litt "mykere" tilnærming) og at den gir andre råd enn å kjøre Ferber og slikt.

Sears representerer et tankesett, men han tar ikke avstand fra en del som Jan Hunt ikke liker. Som Time-out f. eks.

Jeg tror det er bedre å begynne med noe mer main-stream for å være helt ærlig. Og så kan man avansere deretter.
Gammel 21-09-2005, 14:25
Safran sin avatar
Safran Safran er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 3,657
Safran has a reputation beyond reputeSafran has a reputation beyond reputeSafran has a reputation beyond reputeSafran has a reputation beyond reputeSafran has a reputation beyond reputeSafran has a reputation beyond reputeSafran has a reputation beyond reputeSafran has a reputation beyond reputeSafran has a reputation beyond reputeSafran has a reputation beyond reputeSafran has a reputation beyond repute
Standard

Jeg tror det vil være lettere å få antatt en bok hos et forlag når forfatteren er kjent. Dr. Sears er jo litt kjendis da, og er kjent utenom AP-kretser og, og det teller nok en del. Forlaget er jo primært ute etter å tjene penger på dette, og driter nok rett og slett litt i hvilken bok som er viktigst for oss . Jeg foreslår at vi går for "The Baby Book" jeg og!

Selv har jeg bestilt Jan Hunts bok og gleder meg utrolig til den kommer!
Gammel 21-09-2005, 14:27
Nordlys sin avatar
Nordlys Nordlys er offline
Senior Member

Meldinger: 4,774
Nordlys has a reputation beyond reputeNordlys has a reputation beyond reputeNordlys has a reputation beyond reputeNordlys has a reputation beyond reputeNordlys has a reputation beyond reputeNordlys has a reputation beyond reputeNordlys has a reputation beyond reputeNordlys has a reputation beyond reputeNordlys has a reputation beyond reputeNordlys has a reputation beyond reputeNordlys has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Safran
Jeg tror det vil være lettere å få antatt en bok hos et forlag når forfatteren er kjent. Dr. Sears er jo litt kjendis da, og er kjent utenom AP-kretser og, og det teller nok en del. Forlaget er jo primært ute etter å tjene penger på dette, og driter nok rett og slett litt i hvilken bok som er viktigst for oss . Jeg foreslår at vi går for "The Baby Book" jeg og!

Selv har jeg bestilt Jan Hunts bok og gleder meg utrolig til den kommer!
Enig med deg. Jeg tror den vil være fin å begynne med.

Store E -02 og Lille E juni -08
Svar med sitat
Gammel 21-09-2005, 14:46
Safran sin avatar
Safran Safran er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 3,657
Safran has a reputation beyond reputeSafran has a reputation beyond reputeSafran has a reputation beyond reputeSafran has a reputation beyond reputeSafran has a reputation beyond reputeSafran has a reputation beyond reputeSafran has a reputation beyond reputeSafran has a reputation beyond reputeSafran has a reputation beyond reputeSafran has a reputation beyond reputeSafran has a reputation beyond repute
Standard

Tittelen på en bok har forresten og en del å si, og jeg tror "The Baby Book" har en mye mer tiltalende tittel for mange enn "The Natural Child". Bøker som har noe med "natural" i seg er nok ikke så lett å svelge for alle, de tenker flower power og fri barneoppdragelse med en gang . Synd ikke alle er som oss , men sånn er det.
Gammel 21-09-2005, 14:50
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Safran
Tittelen på en bok har forresten og en del å si, og jeg tror "The Baby Book" har en mye mer tiltalende tittel for mange enn "The Natural Child". Bøker som har noe med "natural" i seg er nok ikke så lett å svelge for alle, de tenker flower power og fri barneoppdragelse med en gang . Synd ikke alle er som oss , men sånn er det.
Ja, tror nok dessverre du har et poeng her... Selv om jeg liker veldig godt "The Natural Child" selv.. Men nå er jeg litt hippie og flower power inni meg også da...

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:06.

HOVEDSIDER