Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Skravlesiden

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 01-03-2015, 12:28
Aurora Borealis sin avatar
Aurora Borealis Aurora Borealis er offline
Senior Member

Medlem siden: May 2006
Sted: Der nordlyset er
Meldinger: 2,594
Aurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond repute
Smile Skravling i mars

Ny måned, nye muligheter!

Her har jeg vært uten mann og barn en del dager, de har vært på vinterferie og jeg har jobbet og pusset opp i gangen. Og opp-pussing ja.... Jeg er stort sett ferdig nå, har bare igjen å få opp ei hylle og noen knagger. Men det har tatt mye tid. En ting er malinga, men det skal jo ryddes ut alt, vaskes, spakles/fuges, grunnes, dekke til gulv, sette opp maletape og så endelig males! Men jeg tror resultatet ble greit nok, selv om jeg enda er litt usikker på om det ble riktig gulfarge. Jeg syns den ser litt skitten-gul ut, men nå blir det ikke malt om igjen på ei stund! All ære til dere som jeg stadig vekk syns pusser opp og maler

Jeg har også benytta anledninga til å prøve ut litt ulike typer middagsretter nå som alle de kresne ikke har vært heime. Og da kan jeg prøve og feile litt, uten å bli møtt av en storm av "jeg liker ikke". Så konklusjonen er at dampa kveita med babyspinat nok ikke er min favoritt, mens pestotorsk med ovnsbakte grønnsaker nok blir lagd flere ganger.

Men det blir fin å få de hjem igjen, det har vært veldig stille her, ganske rart!

Nå skal jeg gå en tur ut med bikkja. Må ha på meg brodder for her er det glatt. Til vanlig er de overivrig med å strø (slik at det sjelden går an å sparke), men nå har det glippa litt for dem. Og så i ettermiddag skal jeg ut og spise med ei venninne, så det blir koselig!

Ønsker alle sammen en riktig fin søndag!!

To store, fire små og en minibuss
Svar med sitat
Gammel 01-03-2015, 19:21
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

Hei, nå har jeg savnet dere! Vi har kost oss i vinterferien, vi fikk et par netter på høyfjellshotell der vi bare var to familier (!) Til alt overmål var de fra Gjøvik, hadde to barn i samme alder som våre to store, og vi likte hverandre godt alle sammen!

Nå er vi på campingen. Drar hjemom for å kose med katter og plukke egg/stelle med høner, men blir her noen netter til. Vi har et mål om å passere 100 netter på campingen i løpet av året

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Gammel 02-03-2015, 09:29
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Savnet dere, ja! Jobber masse for tiden, og resten av dagene fyker i unger, aktiviteter, hverdag og rydding. Driver og rydder rommet som lillejenta skal få, og det er så utrolige mengder stuff man får dytta inn på et rom!! Og i helga hadde vi kinokveld for ungene i 4H (5 timer på fredagskvelden i to puljer) og var med å arrangere skirenn (rundt 170 påmeldte) på søndagen - fra 08.00 til ca 14.00. Jaja, greit å ha noe å finne på...
Gammel 06-03-2015, 13:17
Ellen Ellen er offline
Senior Member

Meldinger: 339
Ellen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud of
Standard

Lurte en stund på om forumet var "lagt ned".

Mye jobb her, og spennende tider fremover siden jeg har søkt meg ny jobb. Ble oppfordret til å søke, men spennende uansett.

I dag har jeg 15-åring. Tiden har gått utrolig fort, det kan liksom ikke stemme. Når jeg ser på ham skjønner jeg jo at det gjør det, han er 194 cm høy...

F 2000
V 2003
Svar med sitat
Gammel 06-03-2015, 18:57
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

194 høy!!!! Det går liksom ikke an å forestille seg at barna våre skal bli voksne og høye, får skjegg osv. Men så plutselig en dag er det virkeligheten.

I dag er jeg hjemme aleine med alle tre. Vi har hatt en super duper dag, på alle måter, og de er visst i en veldig harmonisk periode alle tre. De har lekt og lekt og lekt og nå ser de barne-TV. Håper harmonien holder en stund De er egentlig stort sett veldig glade i å være sammen og vi koser oss mye, men vi har da våre stunder vi også, der ting går litt på tverke for å si det mildt. Men i dag er det en fullstendig nyte-harmoni-dag

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Gammel 14-03-2015, 01:21
Alexandra sin avatar
Alexandra Alexandra er offline
Senior Member

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 2,258
Alexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond repute
Standard

Vi hadde vinterferie på Beitostølen med venner med barn i samme alder. Veldig deilig. Snø, ski, vin, god mat. Vi har bare en ti-åring boende hjemme, så vi er helt avhengige av å feriere sammen med andre med barn. (Hvis ikke vil ikke ti-åringen feriere) Noen ganger føler jeg nesten at jeg presenterer meg slik: «Hei, har du barn født sånn ca 2004, hvis ikke ha det bra,» jaja. Ellers er det business at usual. Hverdag med jobb, skole, famile, venner - det er jo et privilegium dette livet.
Gammel 17-03-2015, 11:34
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Jobbe, jobbe, jobbe... føler det går i ett om dagen! Og det gjør det jo forsåvidt. Jobber 4-5 vakter i uka, og så er det lekser og aktiviteter osv som skal følges opp. Dagene og ukene flyr avgårde!

Men det våres - hestehoven står i grøftekanten, og sparkesyklene er fremme. Eldste sin sykkel er nettopp hentet etter en liten fiks hos forhandler - eikene som hadde surra seg inni et litt skjevt girhus... Så må vi bare få skaffet ny sykkel til mellomste også - han skal jo ta sykkelprøven nå april/mai.

Til helga skal jeg på hotell! *gledeseg* Første gang jeg skal være borte to netter på rad fra lillegull. Kun vært borte to separate netter (nattevakter) før, men det gikk jo greit. Er heldigvis bare 1 times kjøring unna hvis det skulle bli full skjærings, men regner med det går supert med mannen og guttene rundt seg. Skal bli rart å kanskje sove en hel natt sammenhengende!
fjummsi (17-03-2015)
Gammel 17-03-2015, 12:24
fjummsi sin avatar
Administrator

fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

Jeg leser og leser. Snart er det avsluttende eksamen på utdanninga jeg går, og selv om jeg gleder meg, er det også med en viss spenning. Skriveseminar på torsdag, og da bør jeg helst ha problemstilling nesten klart til det. Og DET har jeg ikke Jaja, håper dagen og kvelden i dag og i morgen blir kreativ...

Svar med sitat
Gammel 03-04-2015, 22:25
lilletambur lilletambur er offline
Junior Member

Medlem siden: Aug 2013
Meldinger: 7
lilletambur is on a distinguished road
Standard

Jeg ramler innom i rene TI-abstinenser, jeg skal innrømme det. *fnis* Har hatt en nokså fin påske til nå. Ungene har nok hatt det topp, og det er det viktigste. Vi har vært på en stuga i Sverige i et par netter, og nå skal vi nyte hjemmepåske. Jeg har planer om å få lest ut en pensumbok til ila disse dagene. Ikke så skyhøye forventninger på meg, altså. Skal lade godt opp til den siste mnd på skolen (! Uææ!) Vi har bare en uke på skolen i mai, så vi er sannelig snart ferdige med all undervisning for andreåret.

Sent fra min C6903 via Tapatalk
Svar med sitat
Gammel 07-04-2015, 10:57
fjummsi sin avatar
Administrator

Standard

Så koselig å se deg her, lilletambur! Her er det også innspurt på skolen - hva studerer du? Jeg tar en videreutdanning i tverrfaglig veiledning

Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:25.

HOVEDSIDER