Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Skravlesiden

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 11-11-2014, 00:52
Aurora Borealis sin avatar
Aurora Borealis Aurora Borealis er offline
Senior Member

Medlem siden: May 2006
Sted: Der nordlyset er
Meldinger: 2,594
Aurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond repute
Standard

Syns du er god til å skravle med deg selv!!

Men bra at migrenemedisinen virka så fort!

Her har jeg vært på jobb, og på ettermiddagen parterte vi et lam før vi lagde middag av diverse kjøttavskjær. Ungene var med, de syns det var artig å se et slakt bli til "kjøtt".

Så var det korøvelse for meg, nå går det kun i julesanger! Det har kommer litt snø her, får nesten litt julestemning!

To store, fire små og en minibuss
Svar med sitat
Gammel 11-11-2014, 13:56
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Partere lam? Så gøy å kunne gjøre sånt selv! Jeg hadde ikke turt å gå igang med slikt jeg, i fare for å ødelegge godt kjøtt...

Hehe, dagene går fort her nå, synes jeg. Vi har fått litt økonomiske utfordringer, og nå spinner hodet rundt økonomiske løsninger og alternativer hele tiden! Men ikke verre enn at det skal gå greit, altså!

Var på jobb i går igjen - første kveldsvakt der jeg var, og fullt kjør! Heldigvis sammen med en suveren kollega, så vi kjørte samarbeid istedet for hver vår gruppe (siden jeg hadde null peiling på rutiner og slikt på kveldsvakt), og det funket veldig bra. Stortrives!!

Ellers var vi i helga på audition - mellomste som hadde prøvesynging til en musikal. Han gikk ikke videre (var mange dyktige barn!), men synes det er helt greit. Kjekk erfaring å ta med videre! Mannen måtte plutselig på jobb søndag kveld, så svigerfar passet lillegull mens mor tok med eldste på Rosenborgs siste kamp for sesongen!

Har nå fått laget middagsplan frem til fredag (fredag er handledag), og har gule lapper overalt! "Frikveld" i kveld - bare lekser og rydding og hverdagskjør. Ja, og så må jeg handle litt mat da... I morgen er det ukas andre hektiske kveld (mandag og onsdag), med kor og fotball. Torsdag er det å treffe to flotte damer på IKEA da og så er det foreldresamtale og musikkøvelse til mor på kvelden. Så er det jammen helg igjen! Hvis jeg ikke får jobb på fredag, så skal jeg vaske og ordne litt her hjemme, for her ser jammen ikke ut (etter min målestokk ).

Julegaver...? Har såvidt begynt å tenke tanken... Skal få bestilt sånne bildekalendere fra ungene til alle voksne i familien da - 50% på Allfoto ut måneden med bruk av kode! Noen som vet om noen som har 50% på julekort i november?
Gammel 11-11-2014, 14:27
Aurora Borealis sin avatar
Aurora Borealis Aurora Borealis er offline
Senior Member

Medlem siden: May 2006
Sted: Der nordlyset er
Meldinger: 2,594
Aurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond repute
Standard

EliteFoto har halv pris i november på julekort. Og henter du kortene i butikk blir det ingen porto heller.

To store, fire små og en minibuss
Svar med sitat
Medlemmer som liker Aurora Borealis sin Post:
Nselk (11-11-2014)
Gammel 11-11-2014, 22:53
Belladonna sin avatar
Belladonna Belladonna er offline
Moderator

Sted: Trøndelag
Meldinger: 8,169
Belladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond repute
Standard

Partering av lam høres interessant ut! Kjekt å kunne sånt selv Partering av dyr har vært "tema" på skoleavslutning her på barneskolen et par år har jeg hørt rykter om, så da kan vi hende vi får prøve oss der en gang!

Snø høres herlig ut!!! Jeg vil også ha snø!!!

Julekort ja... må få tatt et bilde snart. Har tatt sørgelig lite bilder i år.. Så jeg har ingen fine av gutta fra før jeg kan bruke. Venter på den der snøen da vettu, så vi kan ta utebilder, men det ser dårlig ut.

Lillegutt jan -04
Lillebror apr -06
Mini okt -10
Svar med sitat
Gammel 18-11-2014, 21:14
Maman sin avatar
Maman Maman er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 1,669
Maman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond repute
Standard

Hvilken migrenemedisin tar du Belladonna? hodepinen min har tatt seg opp siste året, og har hatt flere migreneanfall med oppkast, og mye vondt i hodet uten at det har blitt så kraftig også. massevis av år siden jeg prøvde annet enn smertestillende ...
Gammel 19-11-2014, 09:01
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Morn, damer! En snau ukes tid med urolige netter nå (tett nese/forkjøla lita snuppe), så kjenner det blir greit når basseluskene drar sin kos!

Var på jobb i går, stortrives fortsatt. Blir bare litt få vakter foreløpig, så i dag skal jeg på en ny samtale på et bosenter - penger er penger! Og jeg er svært glad i eldre mennesker, så det skal bli bra!

Ellers går dagene superfort her - lillegull er nesten halvannet år (nøyaktig til søndag), og løper rundt og har masse ord. "Rydder" og ordner, og er ei bestemt lita frøken. Fortsatt veldig glad i puppen, men det er greit.
Gammel 19-11-2014, 18:13
Belladonna sin avatar
Belladonna Belladonna er offline
Moderator

Sted: Trøndelag
Meldinger: 8,169
Belladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Maman Vis post
Hvilken migrenemedisin tar du Belladonna? hodepinen min har tatt seg opp siste året, og har hatt flere migreneanfall med oppkast, og mye vondt i hodet uten at det har blitt så kraftig også. massevis av år siden jeg prøvde annet enn smertestillende ...
Huff, det høres slitsomt ut! Veldig greit å prøve anfallsmedisin når man er såpass plaget med migrene Jeg bruker sumatriptan (synonympreparat til imigran). Imigran er et av de mest utprøvde migrenepreparat (triptan), du kan jo søke det opp og lese om hvordan det virker. Det finnes flere ulike typer slike triptaner, så man må egentlig bare prøve seg frem og finne ut hvilket som passer best, ift virkning og bivirkninger. Imigran er veldig greit å starte med, men ta det opp med legen din. Sumatriptan er akkurat det samme preparatet, bare at det er 200,- i forskjell per pk!! Det virker innen time til meg, stort sett, og jeg har få bivirkninger. Kan bli litt uvel og svimmel, og tunghetsfølelse i armene. I tillegg kan jeg bli veldig trøtt i noen timer etterpå. De andre bivirkningene varer i stort sett bare en times tid.

Håper du finner noe som fungerer, smertestillende i seg selv fungerer veldig dårlig ved migreneanfall..

Lillegutt jan -04
Lillebror apr -06
Mini okt -10
Svar med sitat
Gammel 20-11-2014, 07:41
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Standard

"God bedring" (man blir vel aldri kvitt det - kronisk sykdom?) med migrene, jenter - høres svinaktig vondt ut! Jeg har "bare" spenningshodepine, og synes det er mer enn nok å takle...

Jaja, da er det bare å gjøre seg klar - har fått meg jobb et tredje sted også nå, så nå er det bare å holde tunga rett i munnen, så jeg ikke møter opp på feil arbeidsplass eller klokkeslett en vakker dag...
fjummsi (23-11-2014)
Gammel 23-11-2014, 01:01
Maman sin avatar
Maman Maman er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 1,669
Maman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond reputeMaman has a reputation beyond repute
Standard

Tror kanskje det var imigran jeg forsøkte, og måtte slutte med. Fikk en av de bivirkningene som ikke var så bra å få, vondt i beina tror jeg. Får høre med legen.
Ikke meningen å lage en migrenediskusjon altså ... :-) Men veldig interessant å høre at du har funnet en medisin som virker så raskt!!!
Gammel 23-11-2014, 10:30
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Standard

Jeg er fortsatt i sjokk etter gårsdagens oppdagelse (se positiv-tenking-tråden), men har sovet godt i natt allikevel.

I dag blir det rydding av kjøkken, avslapning/kos med ungene, og så på jobb i ettermiddag. Mannen måtte spille bowlingkamp på dagen, og reiste avgårde tidlig. Kjøkkenet ser ikke ut etter gårsdagen - dels fordi mannen og ungene lagde pepperkaker i går, og dels fordi oppvaskmaskinen ikke ville gå lenger pga kontakten... Vi har fått testet da, så heldigvis trenger vi ikke kjøpe ny oppvaskmaskin - den virker! Vi må bare bytte kontakten. Og ha elektriker hit ASAP!!

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:24.

HOVEDSIDER