Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Skravlesiden

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-09-2014, 12:39
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

I dag skinner sola, og jeg har akkurat hengt ut klesvasken. Snekkeren er her og legger lister, så i kveld får vi stua tilbake! Deilig, vi har nemlig lagt gulv i stue og kjøkken. Sammenhengende, og jeg er så fornøyd. Det er meg en glade å gå på. Senere i dag skal eldste på svømmekurs. Det blir første gang. Han klarer å svømme noen meter i vann, og det hadde vært så godt og trygt og gøy for han om han lærte å svømme nå.

Har vært veldig fraværende i sommer, men nå er jeg tilbake! Kanskje vi skulle blåst litt liv i forumet igjen ved å ta noen uker med dagens lille sprøsmål? Noen som er med?

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Medlemmer som liker petunia sin Post:
*LoveBugMama* (10-09-2014)
Gammel 11-09-2014, 07:17
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av petunia Vis post
Har vært veldig fraværende i sommer, men nå er jeg tilbake! Kanskje vi skulle blåst litt liv i forumet igjen ved å ta noen uker med dagens lille sprøsmål? Noen som er med?
Ja!! Jeg har savnet liv på forumet lenge nå!

Var på fjelltur i går med ei venninne - så deilig i strålende sol, der vi gikk 10 km i ulent terreng. Herlig å kjenne kroppen fungerer!

De store ungene oppe, og klare for skolen. Eldste skal på sykkeltur med skolen i dag - synd det er ganske grått og meldt vått utover dagen. Lillegull er også oppe, og skal få komme i barnehagen noen timer... Ellers er det lite konkrete planer i dag - kun mellomste som skal på fotballtrening. Skal få ryddet og ordnet litt i heimen, og så blir det fårikål til middag!!
petunia (11-09-2014)
Gammel 11-09-2014, 20:12
Aurora Borealis sin avatar
Aurora Borealis Aurora Borealis er offline
Senior Member

Medlem siden: May 2006
Sted: Der nordlyset er
Meldinger: 2,594
Aurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond repute
Standard

Her regner og blåser det, skikkelig høstvær! Jeg ligger under pleddet og prøver å mane bort en forkjølelse. Jeg har vært forkjøla i nesten to uker nå og det slipper liksom aldri taket! De siste to årene har alle forkjølelser satt seg med vondt i den ene bihulen. Og selv lenge etter at forkjølelsen er borte så verker det i kinnet. Jeg har prøvd sånn nesehorn med saltvannsskylling, og det hjelper litt men blir ikke helt borte.
Ellers har skoleoppstarten til minstemann gått veldig fint! Det er et godt lærerteam på trinnet og det hersker ro der. Og minstemann er fornøyd så langt.

To store, fire små og en minibuss
Svar med sitat
Følgende 2 medlemmer liker Aurora Borealis sin post:
Gyda (12-09-2014), Nselk (12-09-2014)
Gammel 16-09-2014, 22:01
Alexandra sin avatar
Alexandra Alexandra er offline
Senior Member

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 2,258
Alexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond repute
Standard

Det er litt vanskeligere å dele fra hverdagen når barna er så aktive på nettet selv. På den andre siden ville han vel neppe gjettet at Alexandra og Leo handlet om han. He he.
petunia (17-09-2014)
Gammel 18-09-2014, 13:14
petunia sin avatar
Senior Member

petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Nydelig vær ute, to førkjøla barn hvorav ett bursdagsbarn. 7 år endelig og stoltere enn en hane. Da han i tillegg har mistet enda en tann, var det en ekstremt stolt gutt som våknet til morran i dag. Pakker på senga og pannekaker til frokost. Så blir det mormor tante og farmor på boller i ettermiddag, og bursdagsfest til lørdag.

Det er så rart at det er 7 år siden han ble født. Det føles som i et annet liv. På en måte føles det ekstremt lenge siden, jeg kan nesten ikke huske hvordan det var før han kom. På en annen måte synes jeg årene bare har flydd av gårde. Synes han er så stor. Kommer vel til å le av det om noen år, når jeg ser tilbake og tenker på hvor liten han egentlig var

Svar med sitat
Gammel 30-09-2014, 20:16
Aurora Borealis sin avatar
Aurora Borealis Aurora Borealis er offline
Senior Member

Medlem siden: May 2006
Sted: Der nordlyset er
Meldinger: 2,594
Aurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond repute
Standard

Her var det stille ja! Er folk gått i høstdvale, eller har alle det veldig hektisk?

Alexandra jeg tenker også på det innimellom at ungene kan lese det jeg skriver. Kanskje ikke nå, men senere, hvis de som foreldre selv velger å bli medlem her. (håpe?) Og selv om jeg bruker nick, så kan de som kjenner meg og velger å lese iherdig her, kunne finne ut hvem jeg er. Men samtidig så skriver jeg ikke noe som jeg ikke kan stå for, med fullt navn.

Petunia, her er den yngste snart 7, og jeg syns jo han er ganske liten. Mens da eldste var 7, ja da var han stor! Jeg merker at når de eldste fikk yngre søsken, så måtte de jo klare mye mer enn det jeg forventer av de yngste nå. Jeg må faktisk passe litt på så jeg ikke stiller nok krav til dem, og bare tar ting på rutinen.

Her er det skikkelig høst, i forrige uke var det faktisk snø på bakken, nå er det kun snø i fjellene. Jeg har enda verk i den bihulen, ikke så fryktelig vondt, men det er irriterende nok, og det blir verre hvis jeg er mye aktiv. Jeg har egentlig slitt med den bihulen i flere år, men nå i høst syns jeg den har blitt verre. Isj. Så da er det å finne balansen med å være passelig i aktivitet, samtidig som det er mye som skal gjøres fram mot høsten og vinteren.

Jeg har også en ambisjon om å få solgt unna/gitt bort en del ting her. Ungene begynner å bli så store nå, og vi kan ikke ta vare på 20 puslespill med 20 brikker for eksempel. Det er godt når det er borte og gjort, men det er ganske mye tiltak i å komme i gang.

Enn dere andre, hva styrer dere med?

To store, fire små og en minibuss
Svar med sitat
Gammel 30-09-2014, 22:24
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

God bedring, AB!

Her går det i det vante igrunnen. Barnehage til minstemor, skole til de store guttene - og oppfølging på fotball, sjakk, kor og alt de er med på. Selv har jeg vært på et par "jobbintervjuer" - ikke utlyste stillinger, men etter jeg har levert CV og fremmet ønske om jobb. I går fikk jeg en sms om at ene plassen ønsket å ha meg inn på opplæringsvakter etter høstferien (som er neste uke), så nå ser det ut til at jeg får en fot innafor!

Har også begynt å trene litt, og begynner å komme meg i form. Fra minstemor lå i magen, altså rett før fødsel, og frem til i dag, har jeg gått ned ca 30 kg. Noe var jo baby ++, noe er pga stabilisert stoffskifte, og endel pga amming. Men noe må jo være pga fokus på aktivitet, så jeg er stolt av meg selv!
Aurora Borealis (30-09-2014)
Gammel 30-09-2014, 23:16
Alexandra sin avatar
Senior Member

Alexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond repute
Standard

Da vi fikk nummer to, var den eldste nesten fem, og jeg synes hun var sååå stor. Leo er snart ti, og jeg synes han begynner å bli stor. He he. Alt er relativt.

Jeg prøver meg litt på den 5:2 fasten, altså kun 500 kalorier to ganger i uken.
Gammel 02-10-2014, 12:18
petunia sin avatar
Senior Member

Standard

Hyggelig med litt aktivitet her igjen! Det har jo vært helt dødt her lenge nå!

Jeg er hjemme aleine med minsten, som sover. Gutta er på kino med mormor. De skulle se Gubben og katten. Jeg prøver å slappe av, er så sliten for tiden.

Svar med sitat
Gammel 02-10-2014, 23:55
Alexandra sin avatar
Senior Member

Standard

Har du sjekket om du har jern nok? Jeg var skikkelig sliten for noen år siden, og det var jernmangel.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 00:09.

HOVEDSIDER