Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Skravlesiden

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 18-11-2014, 21:41
petunia sin avatar
petunia petunia er offline
Senior Member

Medlem siden: Aug 2010
Meldinger: 2,559
petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard Kjøpe på døra av venners barn

Hva er de uskrevne reglene tenker dere, for når venners barn kommer på døra og vil selge feks kjeks, til inntekt for en eller annen forening/lag de er med på?

Vi fikk nemlig besøk i dag av broren til en venn av eldstemann, og jeg er venninne med mammaen hans. Han ville selge kjeks og karameller. Jeg var ikke hjemme men mannen sa nei, for vi har aldri godteri i hus og dermed hadde han ikke lyst på. Jeg ble irritert da jeg kom hjem, fordi jeg mente han burde ha kjøpt. Finnes det noen uskrevne regler for sånt??

Dance like no one is watching!
Svar med sitat
Gammel 18-11-2014, 22:07
fjummsi sin avatar
fjummsi fjummsi er offline
Administrator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Gjøvik
Meldinger: 15,133
fjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond reputefjummsi has a reputation beyond repute
Standard

Vi kjøper lodd av naboer, men ikke de der kjeks- og karamellpakkene. Rett og slett fordi Martine ikke tåler en eneste en av dem...

Mamma til Martine (jan-05), Petter (apr-07) og Ludvik (sept-10)
Svar med sitat
Medlemmer som liker fjummsi sin Post:
petunia (18-11-2014)
Gammel 18-11-2014, 22:13
Aurora Borealis sin avatar
Aurora Borealis Aurora Borealis er offline
Senior Member

Medlem siden: May 2006
Sted: Der nordlyset er
Meldinger: 2,594
Aurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond reputeAurora Borealis has a reputation beyond repute
Standard

Hadde jeg penger hadde jeg kjøpt. For å støtte en god sak, og ville jeg ikke ha kakene selv så hadde jeg tatt de med på jobb. Hvis det var helt fremmede unger hadde nok terskelen for å kjøpe noe vært høyere.

To store, fire små og en minibuss
Svar med sitat
Følgende 3 medlemmer liker Aurora Borealis sin post:
Maman (23-11-2014), Nselk (19-11-2014), petunia (18-11-2014)
Gammel 18-11-2014, 23:01
Vamamma sin avatar
Vamamma Vamamma er offline
Senior Member

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,139
Vamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond reputeVamamma has a reputation beyond repute
Standard

Jeg hadde nok også kjøpt for å støtte en god sak og for å hjelpe venners barn, som jo som regel må selge et visst antall av slike ting. Så vet jeg at de fleste vi kjenner ville gjort det samme for våre barn .
Nselk (19-11-2014), petunia (18-11-2014)
Gammel 18-11-2014, 23:09
petunia sin avatar
Senior Member

petunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud ofpetunia has much to be proud of
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Vamamma Vis post
Jeg hadde nok også kjøpt for å støtte en god sak og for å hjelpe venners barn, som jo som regel må selge et visst antall av slike ting. Så vet jeg at de fleste vi kjenner ville gjort det samme for våre barn .
Det er jo nettopp det jeg og tenker. Ikke lenge før våre barn skal selge selv, og da er det litt kjipt å være ungene til dem som "aldri" kjøper noe selv! Jeg har pleid å kjøpe da, det var første gang mannen sa nei nå, men jeg tenker det er fint å si ja til naboer og venners barn.

Svar med sitat
Gammel 18-11-2014, 23:28
Ellen Ellen er offline
Senior Member

Meldinger: 339
Ellen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud ofEllen has much to be proud of
Standard

Vi kjøper alltid, plutselig er det våre barn som må selge.
Det jeg ikke vil ha hjemme av kaker/karameller tar jeg med på jobb.

F 2000
V 2003
Svar med sitat
Medlemmer som liker Ellen sin Post:
petunia (19-11-2014)
Gammel 19-11-2014, 08:53
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Jeg hadde kjøpt, hvis jeg hadde hatt penger til det. Her oppe er det noe de kaller elevbedrift på ungdomsskolen hver høst, og da kjøper jeg av familie og nabobarn så langt jeg kan, for å støtte de flinke ungene. Det at ungene går selv for å selge også, og ikke får mamma/pappa til å gjøre det for dem, er enda en grunn til å støtte, synes jeg!

Det går an å ta kontakt med din venninne, og si at du ønsker å kjøpe allikevel, hvis du ønsker det - han har sikkert flere esker igjen...
petunia (19-11-2014)
Gammel 19-11-2014, 09:23
petunia sin avatar
Senior Member

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Nselk Vis post
Det går an å ta kontakt med din venninne, og si at du ønsker å kjøpe allikevel, hvis du ønsker det - han har sikkert flere esker igjen...
Jeg gjorde det i går hveld. Sa mannen har fått streng beskjed om å kjøpe ved senere anledninger og at ungene bare må komme opp igjen om de har mer å selge

Svar med sitat
Følgende 2 medlemmer liker petunia sin post:
Belladonna (19-11-2014), Nselk (19-11-2014)
Gammel 19-11-2014, 18:03
Belladonna sin avatar
Belladonna Belladonna er offline
Moderator

Sted: Trøndelag
Meldinger: 8,169
Belladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond reputeBelladonna has a reputation beyond repute
Standard

Vi kjøper alltid, så fremt vi har kontanter i hus. Er det noe vi ikke vil ha selv, gir vi det bort (jobb, besteforeldre e.l.). Ønsker å støtte lokale lag og arrangement, og iallefall om det er venner av ungene eller nabounger.

Lillegutt jan -04
Lillebror apr -06
Mini okt -10
Svar med sitat
Medlemmer som liker Belladonna sin Post:
petunia (19-11-2014)
Gammel 20-11-2014, 00:00
Alexandra sin avatar
Alexandra Alexandra er offline
Senior Member

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 2,258
Alexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond reputeAlexandra has a reputation beyond repute
Standard

Ja, da løste jo det seg. Jeg ville også kjøpt hvis jeg kjente ungene, men ikke ellers. Når jeg tenker meg om er det faktisk lenge siden noen har solgt noe som helst her. Kanskje disse tingene går i perioder.
petunia (20-11-2014)
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 18:38.

HOVEDSIDER