Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Det å være forelder > Søsken- på godt og vondt

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-12-2009, 15:17
svisj sin avatar
svisj svisj er offline
Senior Member

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 4,136
svisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond reputesvisj has a reputation beyond repute
Standard Sammenligne

Ja, det har Kråka begynt litt med nå. Å sammenligne seg med Mus, altså. Og jeg prøver å svare med å ikke sette dem opp mot hverandre, men heller fokusere på ulike ting/egenskaper de har som gjør dem spesielle. Men det holder ikke alltid, nei.

F.eks.:

Kråka: Har Mus finere klær på seg enn meg nå?
Mamma: Jeg synes dere var veldig fine i dag begge to. Se, du har jo blå stillongs i dag. Blå er yndlingsfargen min, altså!
K: Men strømpebuksa til Mus er mye finere enn min. Den har prikker!
M: Ja, hennes har prikker, og din er blå. Begge er fine, og nå må vi gå. (Neida, jeg sa ikke det, men det rimte så fint. )

Eh, dette ble i grunn et ganske trivielt eksempel... Jeg sliter egentlig mer når det er sånn "Hvem synes du er snillest av meg og Mus?" eller "Hvorfor er du aldri sint på Mus, bare på meg?" eller "Hvem er yndlingsjenta di?".

Dette er jo helt elementær søskenproblematikk, men jeg synes ikke det er så lett å svare enkelt og greit på de spørsmålene alltid, jeg. Også kjenner jeg at jeg må ta meg i mange utsagn som jeg pleide å si tidligere, sånn typisk: "Du er den vakreste jenta jeg vet om!" og "Jeg elsker deg mest i hele verden!" Men jeg gjør jo det. Jeg elsker hver av dem mest i hele verden! Det er kanskje ikke så rart at det ikke er så lett å forstå...

De tidligste kunnskaper ligger tyngst i kroppen.
Svar med sitat
Svar

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:55.

HOVEDSIDER