Tilknytningsomsorg

Gå tilbake   Tilknytningsomsorg > Tilknytningsomsorg > Det å være forelder > Søsken- på godt og vondt

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 28-05-2009, 13:56
Hildeborg sin avatar
Hildeborg Hildeborg er offline
Senior Member

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 2,638
Hildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond reputeHildeborg has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Krusedull Vis post
Hm, jeg begynner virkelig å lure på om plassering i søskenflokken har en del å si altså, for selv om det ikke er så ille her, er det absolutt nr.2 som er mest intens og krever mest mental plass. Det samme mener jeg å huske fra min oppvekst (jeg er selv eldst...)

Håper derer finner ut av det!
Ja, saann er det her med oss ogsaa. Mine to er nesten komisk like meg og lillebroren min. Foer klarte jeg ikke helt aa ta alvorlig saanne studier som viser at foerstefoedte er saann og saann, men naa lurer jeg virkelig paa om jeg skal ta det der litt mer alvorlig.
Gammel 28-05-2009, 14:21
Nselk sin avatar
Nselk Nselk er offline
Moderator

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Midt-Norge
Meldinger: 14,325
Nselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond reputeNselk has a reputation beyond repute
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Ida Pida Vis post
Ja, saann er det her med oss ogsaa. Mine to er nesten komisk like meg og lillebroren min. Foer klarte jeg ikke helt aa ta alvorlig saanne studier som viser at foerstefoedte er saann og saann, men naa lurer jeg virkelig paa om jeg skal ta det der litt mer alvorlig.
Og sånn er det her... Eldstemann er stort sett tålmodig og rolig av seg, mens minste er full propell. Jeg er eldste hos oss, og min eneste lillebror var den "håpløse" (i mangel på bedre ord) hos oss... Men jeg ser jo at feks min lillebror er blitt suveren som voksen, så det er det jeg håper på med minsten også!

Når noe skjer her i heimen, blir jeg fort sinnamamma - litt for fort innimellom. Og jeg slår "hardt" ned på mobbing, utestenging etc - jeg kjenner det stikker langt inni hjerterota! Eldste her er i en periode nå hvor det er "dritt dritt dritt bæsj bæsj bæsj" - han kan synge melodier med kun dette som tekst! Og så kan det komme typisk "Mamma er teeeeit" "Dumming-mamma" etc bare for piks og fanteri og ut av det blå... og når jeg sier noe, hermer han med tilgjort stemme, og gjerne tunga ute... når jeg snakker "hardt" til han, og gjerne holder han fast foran meg, ler han av meg...

OMG - det er vanskelig!! Men jeg satser på at det går seg til...
Gammel 28-05-2009, 17:08
Kivi sin avatar
Kivi Kivi er offline
Moderator

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 8,218
Kivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond reputeKivi has a reputation beyond repute
Standard

Kjempekort, for å støtte visse teorier - nr2 er desidert mest intens her også.... enn så lenge. Minstebror har begynt å protestere høylydt når jeg gir storebrødrene oppmerksomhet.

Bokmerker

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:12.

HOVEDSIDER